fbpx

Balla Sándor, invitat în „Rigoletto” de pe scena Operei Naționale București

de

Opera Națională București prezintă duminică, 3 martie 2019, începând cu ora 18:30 spectacolul „Rigoletto” de Giuseppe Verdi. Regia poartă semnătura lui Stephen Barlow, scenografia a fost realizată de către Yannis Thavoris, iar lighting design-ul de către Warren Letton. Coregrafia a fost semnată de Victoria Newlyn, maestru de cor Daniel Jinga. La pupitrul dirijoral se va afla maestrul Tiberiu Soare.

Publicul spectator îl va putea urmări pe baritonului Balla Sándor interpretând rolul Rigoletto în calitate de invitat al primei scene lirice a țării.

Motivat de dorința de a încerca să găsească mereu noi perspective asupra operelor pe care le pune în scenă, dar și de faptul că publicul european este receptiv la abordări îndrăznețe, Stephen Barlow a gândit un nou concept regizoral pentru opera lui Verdi. Povestea lui Rigoletto – cinicul bufon al Ducelui de Mantova care, din pricina uneltirilor sale nesăbuite, ajunge să-și piardă propria fiică, pe Gilda – a fost plasată astfel la Chicago, la începutul anului 1929; perioadă efervescentă, după cum numește regizorul perioada prohibiției, o lume condusă de gangsteri și dominată de jocuri de noroc. Stephen Barlow a fost convins că această perioadă definește cel mai bine lumea periculoasă și întunecată din opera lui Verdi. Ducele devine, în montarea de pe scena Operei Naționale București, un fel de Al Capone, iar Rigoletto un fel de comediant privat al ducelui.

Atmosfera acelei epoci este pusă în evidență și prin intermediul scenografiei creată de artistul de origine greacă Yannis Thavoris, care, deși a vrut inițial să redea totul în alb și negru, după moda filmelor din epoca respectivă, a ajuns să creeze, în cele din urmă, o scenografie dominată de culori „M-am uitat și la tablouri din acea perioadă și la ilustrații de modă colorate, în care erau prezentate materialele din epoca respectivă, deci culorile pe care le-am folosit sunt influențate de tonurile acelui deceniu.” Iar sursele sale de inspirație nu se rezumă doar la atât, Thavoris fiind inspirat și de scena operei bucureștene, mai exact de zidul de cărămidă din spatele scenei.

Tot ce se vede pe platou are alură cinematografică zeffirelliană, nu numai ca decor dar şi ca populare cu corişti, balerini, figuranţi, în continuă mişcare, în multe planuri paralele care funcţionează. Nu mai vorbesc de jocul interpreţilor, cu atitudini detaliat studiate şi expuse.” – Costin Popa, muzicolog.

Regizorul Stephen Barlow şi scenograful Yannis Thavoris au decis – aşa cum au făcut-o la vremea lor şi Hugo şi Verdi – să deplaseze acţiunea, să realizeze o translaţie spre timpuri mai apropiate publicului căruia i se adresează. Au situat-o de această dată în Chicago, în perioada prohibiţiei, în anii ’20 – ’30 ai secolului trecut. Au realizat-o de o manieră coerentă creind un spectacol de certă atracţiozitate scenică, dramatică şi, în parte, muzicală.” – apreciză criticul de artă Dumitru Avakian.

Biletele se găsesc pe http://tickets.operanb.ro/ și la casa de bilete a Operei Naționale București (program luni – duminică între orele 10:00 – 13:00 și 14:00 – 19:00).

 

Sponsor oficial: Enel România

Sponsori: Aqua Carpatica, Zarea, Leonidas

Parteneri: Artmark, Sansha

Partener de tradiție: RFI România

Parteneri media: Radio România Cultural, Radio România Muzical, Romantic FM, Gold FM, Radio Seven, Observator Cultural, Ziarul Metropolis, Marea Dragoste, Agerpres, Ziare.com, Business24, Raftul cu Idei

 

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.