fbpx

Dorna, Salvați Copiii România și Simona Halep au lansat proiectul “Strigăt de viață”

de

Dorna și Salvați Copiii România au lansat, weekend-ul acesta, alături de jucătoarea profesionistă de tenis Simona Halep, proiectul „Strigăt de viață” – un apel către toți românii de a susține dreptul la viață al bebelușilor născuți prematur. Proiectul, parte a campaniei Grijă pentru copii, ajunsă deja la ediția cu numărul 7, a fost lansat printr-un concert extraordinar susținut de Orchestra Națională Radio la Sala Radio din București.

Fotografii de Paul Buciuta

Concertul Orchestrei Naționale Radio, dirijat de maestrul Vlad Conta, a început cu un moment surpriză pentru cei prezenți la eveniment: odată cu semnalul pe care dirijorul l-a dat pentru începerea concertului, toți cei 80 de muzicieni ai Orchestrei au lăsat instrumentele din mâini și au tăcut, preț de câteva minute. Liniștea din sală a crescut și mai mult așteptarea în rândul spectatorilor, și s-a încheiat în momentul în care, pe un ecran aflat în spatele orchestrei, au apărut mai multe imagini care dezvăluiau motivul acestei tăceri: bebelușii născuți prematur nu au putere să plângă la naștere, așa cum o fac copiii născuți la termen. Ei vin pe lume în liniște, fără să strige, fără să poată scoate un sunet.

Liniștea care s-a așternut asupra sălii de spectacol nu a fost decât un simbol menit să atragă și mai mult atenția celor prezenți asupra emoției pe care o simte o mama, așteptând cu înfrigurare primul strigat de viață al copilului său. Astfel, prin mesajul #strigatdeviata, Dorna și Salvați Copiii își propun ca anul acesta să informeze cât mai mulți oameni cu privire la situația bebelușilor născuți prematur, care au nevoie de ajutor special pentru a supraviețui.

„Toții știm, fie că suntem sau nu părinți, că există un moment critic atunci când un copil vine pe lume: plânsul de la naștere. Acel prim strigăt care îi anunță pe toți cei prezenți că bebelușul s-a născut și este pregatit pentru viață. Pentru unii părinți, acest sunet se lasă așteptat. Și cred că liniștea din acel moment marcheaza de fapt unul dintre cele mai durerose clipe din viata unei mame. Cu acest gand, ii invitam toți românii să dea share mesajelor #StrigatDeViata de pe site-ul Dorna.ro. Impreuna putem ajuta mai mult decât credem”, spune Miruna Smeureanu, Director de Marketing al Coca-Cola România.

Campania “Grijă pentru copii” a ajuns anul acesta la cea de-a 7-a ediție. În tot acest timp, Dorna și Salvați copiii au dotat 60 de maternități din România cu 96 de echipamente medicale de specialitate pentru îngrijirea nou-născuților prematur, în valoare aproximativă de 700.000 de euro.

Lista completă a maternităților dotate în cadrul campaniei este disponibilă pe site-ul dorna.ro: http://www.dorna.ro/ro/grija-pentru-copii/maternitati.

 

„O naștere prematură înseamnă, de cele mai multe ori, o luptă între viată și moarte. Din păcate, România este pe primele locuri în lume la acest capitol și, pe lângă ajutorul pe care îl oferim prin aparatură de specialitate, este nevoie ca această campanie să fie una de informare. Este important ca mamele să știe ce trebuie să facă în timpul sarcinii, astfel încât să nu ajungă în situația de a naște mai devreme de termen. De aceea, facem apel către oameni să ducă mai departe mesajul nostru și să atragem atenția asupra acestui fenomen“, Gabriela Alexandrescu, Președinte Executiv Salvați Copiii România.

Campania de anul acesta face apel către toți românii să dea share mesajului #StrigatdeViata, de pe site-ul www.dorna.ro, arătând astfel că susțin cauza copiilor nascuti prematur.

La finalul campaniei, Dorna, cu sprijinul Salvați Copiii România, va dona, ca și în anii precendenți, echipamente medicale specializate pentru copiii născuți prematur, către maternitățile care au nevoie de ele.

Simona Halep, prima jucătoare profesionistă de tenis din România care a ajuns pe primul loc in clasamentul feminin de tenis – si a si ramas pe aceasta pozitie timp de 12 luni consecutive – s-a alăturat acestei cauze încă din 2015, îndemnând la implicarea fiecăruia dintre noi.

„Mă bucur că am șansa să promovez o cauză atât de importantă, în care eu cred cu tărie. Copiii sunt o bucurie, iar eu iubesc în mod special copiii. Trebuie să fim alături de cei mai mici dintre ei, pentru că ei nu au putere să lupte singuri. Și eu, ca sportiv de performanță, știu cât de importantă este susținerea oamenilor din jurul meu, fie că vorbim despre un gând bun scris, fie despre strigătele de încurajare care vin din tribună. Sper ca fiecare dintre voi să contribuie la susținerea copiilor născuți înainte de termen, așa că ii invit pe toți să dea share cauzei noastre, #strigatdeviata, de pe site-ul www.dorna.ro”, Simona Halep, ambasadorul campaniei Grijă pentru copii

***

Despre Dorna și copiii născuți prematur

În România, conform datelor statistice oferite de Ministerul Sănătății în 2011, prin Institutul pentru Ocrotirea Mamei și Copilului (IOMC) ‘Alfred Rusescu’, unul din zece copii se naște prematur, având nevoie de atenție specială chiar din prima oră de viață.

Nașterea înainte de termen îi lasă bebelușului mai puțin timp pentru dezvoltarea și maturizarea intrauterină, printre consecințe numărându-se greutatea scăzută la naștere și riscul crescut de apariție a afecțiunilor medicale, inclusiv respiratorii, digestive sau oftalmologice.

Apa reprezintă 79% din corpul unui bebeluș, ajută la digestie, la absorbția alimentelor, reglează temperatura corpului și circulația sângelui, transportă nutrienții și oxigenul către celule și elimină toxinele. Apa este al doilea element vital după oxigen, iar hidratarea corespunzătoare reprezintă o condiție de bază pentru menținerea sănătății organismului.

Dorna Izvorul Alb este recomandată atât în alimentația zilnică a femeilor însărcinate, cât și a proaspetelor mămici care alăptează, datorită conținutului scăzut de sodiu. În plus, este ideală pentru pregătirea hranei bebelușilor și hidratarea lor zilnică.

Despre Compania Coca-Cola

 

Despre Compania Coca-Cola

Compania Coca-Cola este cea mai mare companie de băuturi răcoritoare din lume, ce le oferă consumatorilor peste 500 de mărci de băuturi răcoritoare carbogazoase şi necarbogazoase. Pornind de la Coca-Cola, recunoscută ca fiind una dintre cele mai valoroase mărci din lume, portofoliul companiei cuprinde branduri în valoare de 20 de miliarde de dolari, printre care se numără Diet Coke, Fanta, Sprite, Coca-Cola Zero, apă vitaminizată, Powerade, Minute Maid, Cappy, Simply, Georgia, Dasani, FUZETEA și Del Valle.

La nivel global, compania Coca-Cola este furnizorul numărul 1 de băuturi carbogazoase, cafea ready-to-drink şi sucuri de fructe şi nectaruri. Având cea mai mare reţea de distribuţie de băuturi răcoritoare din lume, consumatorii din peste 200 de ţări se bucură de băuturile companiei, consumul depăşind 1,9 miliarde de porţii pe zi.

Având în vedere angajamentul său de dezvoltare a unor comunităţi durabile, compania noastră este centrată pe iniţiative care contribuie la protejarea mediului înconjurător şi conservarea resurselor, încurajarea unui stil de viaţă activ şi echilibrat, crearea unui mediu de lucru sigur pentru angajaţii noştri şi promovarea dezvoltării economice a comunităţilor unde ne desfăşurăm activitatea. Împreună cu partenerii noştri de îmbuteliere, suntem în top 10 angajatori, având peste 700.000 de angajaţi care fac parte din Sistemul Coca-Cola.

În România, ca în toate ţările în care îşi desfăşoară activitatea, Coca-Cola deţine şi funcţionează pe baza unui sistem propriu, incluzând toate verigile necesare producerii şi distribuţiei produselor către consumatori. În România, Sistemul este format din Coca-Cola România (filială a The Coca-Cola Company, proprietarul mărcilor înregistrate) şi partenerul său, Coca-Cola HBC România, care îmbuteliază şi distribuie produsele Coca-Cola sub licenţa The Coca-Cola Company în România.

Pentru mai multe informaţii legate de companie vă rugăm să vizitaţi site-ul www.thecoca-colacompany.com, blogul www.coca-colablog.com sau să ne urmăriţi pe Twitter la adresa www.twitter.com/CocaColaCo şi LinkedIn, la adresa www.linkedin.com/company/the-coca-cola-company.

 

Despre Organizaţia Salvaţi Copiii

Până acum, datorită investițiilor făcute de Salvați Copiii România în 78 de maternități, în valoare de 3.120.000 eur, 34.000 de nou-născuți au primit o șansă la viață, pentru că au primit asistență medicală adecvată.

Salvați Copiii este o organizație neguvernamentală, asociație de utilitate publică, non-profit, democratică, neafiliată politic său religios, care militează activ pentru protecția drepturilor copilului în România, din 1990, în acord cu prevederile Convenţiei Naţiunilor Unite cu privire la Drepturile Copilului, cu Carta Drepturilor Fundamentale a Uniunii Europene și cu legislația României.

Salvați Copiii adoptă o poziție independentă în raport cu acțiunile și măsurile instituțiilor, recunoscând că implementarea legislaţiei şi a politicilor publice în materia drepturilor copiilor nu poate ignora strânsa colaborare dintre autorităţi, familie, copii şi societatea în care fiecare actor implicat îşi acceptă responsabilitatea conform principiilor unui parteneriat autentic şi viabil.

În calitate de membru al Save the Children International, cea mai mare organizaţie independentă din lume care promovează drepturile copilului şi care cuprinde 30 de membri şi desfăşoară programe în peste 120 de ţări, VIZIUNEA noastră este o lume care respectă, pentru fiecare copil, dreptul său la supraviețuire, educație, protecție și participare, asumându-ne MISIUNEA de a obţine progrese importante privind modul în care copiii sunt trataţi şi producerea schimbărilor imediate şi de durată în viaţa acestora. În cei 28 de ani de activitate, peste 1.750.000 de copii au fost implicați în programele și campaniile Organizației Salvați Copiii.

 

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Categorii:
Life

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.