Romanii considera ca Messi, Apple, U2, Holograf, Lady Gaga si FC Barcelona sunt cei mai buni reprezentanti ai calitatii

de

Daca un roman obisnuit ar avea la dispozitie un buget nelimitat si daca ar lua decizii de cumparare exclusiv in baza criteriului calitatii, atunci el ar folosi notebook-uri Apple, ar merge la concertele U2 si Holograf si ar dori sa mearga la meciuri de fotbal cu FC Barcelona.

Acestea sunt rezultatele primei Cercetari QUDAL – QUality meDAL – DEEPMA in Romania, efectuata in luna martie a acestui an de organizatia elvetiana ICERTIAS – International Certification Association GmbH, cu sediul la Zurich, prin intermediul unui sondaj online pe un grup de 1.200 de cetateni romani, utilizatori de internet, cu varsta de peste 15 ani.
Intreaga cercetare QUDAL in Romania a cuprins peste o suta de categorii comerciale si necomerciale (de exemplu, laptele de cea mai buna calitate, masina de cea mai buna calitate, cantaretul roman cel mai bun, etc.). Primele rezultate ale acestei cercetari complexe au fost procesate deja si sunt gata pentru a fi analizate.
Dupa cum subliniaza ICERTIAS, Cercetarea QUDAL – QUality meDAL doreste sa popularizeze calitatea si importanta acesteia. ICERTIAS mentioneaza ca „prin proiectul QUDAL dorim sa atragem atentia consumatorilor asupra faptului ca au tot dreptul la o viata mai buna si sa pretinda calitate pe piata in schimbul banilor lor.”
In cadrul Cercetarii QUDAL – QUality meDAL, romanii au fost intrebati ce ar cumpara si ce ar folosi daca banii nu ar fi deloc o problema, si daca ar lua in considerare numai si numai calitatea pentru a decide cumpararea si consumul.
Astfel, cercetarea QUDAL – QUality meDAL ne ofera o imagine complet noua a Romaniei si a pietei romanesti si arata ce cred romanii despre valoarea si calitatea existenta si modul in care le recunosc si le evalueaza. A?adar, cercetarea de piata QUDAL nu masoara cota de piata (vanzari), nici puterea unui brand, ci numai experienta si opinia consumatorilor cu privire la cine le ofera cel mai inalt nivel al calita?ii in anumite categorii in tara lor.
Modul in care gandesc romanii cand au in minte notiunea de cea mai inalta calitate este, poate, cel mai bine ilustrat de Cercetarea QUDAL – Quality DEEPMA privind categoria – „Cele mai bune cluburi sportive din lume”.
Cetatenii din Romania care au participat la studiul QUDAL au primit urmatoarea intrebare cu privire la aceasta categorie: „In opinia dvs., care este, in prezent, cel mai bun club sportiv (indiferent de tipul sportului) – va rugam sa precizati numele complet al clubului.” Majoritatea persoanelor au raspuns la aceasta intrebare cu „FC Barcelona”.Cand cetatenii romani au fost intrebati care este, in prezent, cel mai bun producator de notebook-uri din lume, majoritatea au raspuns: „Apple”.

Lady Gaga, considerata cea mai buna cantareata, iar Simona Halep – cel mai bun sportiv roman

Intrebarea privind cel mai bun grup de muzica din lume a primit, de la majoritatea romanilor, raspunsul „U2”. In categoria celui mai bun cantaret sau solist din lume, primul loc a fost ocupat de „Lady Gaga”. Fotbalistul Lionel Messi a ocupat locul 1 ca „cel mai bun sportiv”, in opinia cetatenilor romani.
Cand este vorba despre calitatea persoanelor si organizatiilor etc., cei intrebati in cadrul studiului Romanian QUDAL Research au plasat-o pe Simona Halep pe primul loc ca cel mai bun sportiv roman, iar locul intai pentru cel mai bun club sportiv (indiferent de sport) a fost ocupat de clubul de fotbal FC Steaua Bucuresti.
In categoria cel mai bun grup de muzica romanesc, majoritatea romanilor participanti la cercetarea QUDAL in Romania au mentionat Holograf, in timp ce Andra este castigatoarea absoluta desemnata de romani la categoria „cel mai bun cantaret din Romania”.
In categoriile comerciale ale cercetarii QUDAL, cetatenii romani numesc, de exemplu, ca furnizori al celui mai inalt nivel de calitate: Samsung (categoria: telefoane mobile); Nivea (crema de fata); Adidas (imbracaminte sport); Orange (servicii de telefonie mobila); Kandia (ciocolata neagra); Catena (lant de farmacii); Visa (card de credit) etc.
Metodologia si grupul

Cercetarea QUDAL – QUality meDAL – Romania 2014/2015 (www.qudal.com ) a fost condusa de casa elvetiana ICERTIAS – International Certification Association GmbH (www.icertias.com ), pe teritoriul Romaniei, in martie 2014, utilizand un sondaj online si metoda CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness). 1.200 de cetateni romani cu varsta peste 15 ani si utilizatori de Internet au participat in cercetare. Sondajul a acoperit intregul teritoriu al Romaniei.

Despre proiectul QUDAL

QUDAL – QUality meDAL (www.qudal.com ) este un proiect al casei elvetiene ICERTIAS – International Certification Association GmbH (www.icertias.com ).
Proiectul QUDAL cerceteaza si premiaza companiile (produse, servicii, mass-media, persoanele, cultura si sporturi etc.), oferind cel mai inalt nivel de calitate intr-un anumit teritoriu – in opinia cetatenilor, adica a consumatorilor insisi.

Scopul proiectului QUDAL este de a atrage atentia publicului asupra importantei calitatii in alegerile lor zilnice si asupra dreptului cetatenilor la cel mai inalt nivel al calita?ii, precum si la a face mai simplu si mai u?or pentru consumatori sa gaseasca pe piata cele mai bune produse si servicii din punct de vedere al calitatii.

Cercetarea QUDAL – QUality meDAL este in conformitate cu prevederile „Codului International pentru Cercetare de Piata si Sociala” adoptat de Camera de Comert Internationala (ICC) si Asociatia Mondiala a expertilor in cercetare (ESOMAR).

Este important de mentionat ca cercetarea QUDAL nu masoara cotele de piata sau puterea unui brand, ci numai si numai experienta, satisfactia oferita de calitatea serviciului si oferta pe piasa, asa cum este aceasta perceputa de cei intervievati.

„Cercetarea QUDAL – QUality meDAL si proiectele de acordare a premiilor trimit un mesaj consumatorilor, si anume ca numai ei au dreptul sa decida cine ofera cea mai buna calitate pe piata. Cu aceasta, dorim sa trimitem un mesaj puternic producatorilor si furnizorilor de servicii, ca trebuie sa faca un efort si sa ofere cetatenilor cea mai buna calitate pentru banii lor”, spun reprezentantii ICERTIAS.

Pentru mai multe informatii

QUDAL – QUality meDAL International
ICERTIAS – International Certification Association GmbH, Lowenstrasse 548001 Zurich, Switzerland

Contact de presa
ICERTIAS – Departamentul Mass-media : +41 43 508 1051
press@icertias.org
www.icertias.org
www.qudal.com

***
DESPRE ICERTIAS

ICERTIAS – Asociatia Internationala de Certificare este o organizatie privata, independenta politic, cu sediul in Zurich, Elvetia. ICERTIAS (www.icertias.com) stimuleaza metode inovatoare de testare de piata si de cercetare la nivel local si international. Organizatia este axata in principal pe recunoasterea si promovarea la nivel mondial a calitatii si valorii produselor. ICERTIAS incurajeaza, de asemenea, armonizarea la nivel international a noilor metode de testare cu cele actuale cercetarea si certificarea organizatiilor si promoveaza dezvoltarea colaborarii in ceea ce priveste testarea, cercetarea si instrumentele de certificare, dincolo de frontierele nationale. Operand din perspectiva consumatorului, ICERTIAS educa organizatiile locale pentru a promova produse si servicii testate pentru a indeplini standardele de inalta calitate, a oferi o valoare mai buna si pentru a extinde aceasta calitate pe pietele locale si internationale. Pe plan international, ICERTIAS este acum cel mai bine cunoscuta pentru sistemele de cercetare si certificare BestBuy Award (www.bestbuyaward.org) si QUDAL – Medalia calitatii (www.qudal.com).

 

Categorii:
Stiri

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *