fbpx

Roxana Păun – Mai mult decât profesie. Pasiune!

de

Despre turism făcut nu doar cu pricepere, ci și cu suflet și despre valoarea umană în orice profesie care devine pasiune am vorbit cu Roxana Păun, Brand & Marketing Manager la Continental Hotels.

Marea Dragoste/ revistatango.ro: Sunteți în business-ul hotelier, mai precis aici, în lanțul Continental Hotels, de câțiva ani buni… Cum ați crescut împreună de la prima întâlnire?

Roxana Păun: Să spunem că pentru mine a fost dragoste la prima vedere. Continental Hotels sărbătorea deja 10 ani când ne-am cunoscut. Era în plină ascensiune. Pentru mine a fost o călătorie frumoasă, în care am cunoscut oameni frumoși și pasionați de ceea ce fac, iar de câte ori am avut în gând să încerc altceva mi s-a oferit aici o altă provocare și oportunitate. Pot spune că dacă ajungi să crești împreună cu compania te ajută să-ți dezvolți anumite abilități comparativ cu dezvoltarea profesională într-o companie „matură”. Sunt multe provocări pe parcursul vieții unei companii. Sunt mândră că am pus bazele câtorva etape din istoria Continental Hotels – nașterea brandurilor de sub umbrela Continental Hotels și necesitatea manualelor de identitate vizuală, dezvoltarea procedurilor și standardelor, apoi dezvoltarea zonei de comunicare internă, deschideri de hoteluri și multe alte activități necesare. Toate acestea au fost provocări – pe unele dintre ele nici nu știam de unde și cum să le apuc. Dar am constatat că îmi place mult mai mult când trebuie să fac ceva de la zero decât când iau ceva gata făcut. De pildă, e un sentiment plăcut când se continuă Campionatul de fotbal Continental sau Concursurile Profesionale sau când mai auzim glume de genul: “Tu ai scris asta în Manualul angajatului”, sau „Template-ul de standarde e invenția ta”. Pentru cine știe și a trăit acele momente, glumele sunt chiar bune. (zâmbește) Am crescut, am învățat, am trăit multe experiențe, am cunoscut mulți oameni interesanți, am văzut multe locuri frumoase în România, am un sentiment plăcut privind acum în urmă.

Marea Dragoste/ revistatango.ro: Ce anume găsim la Continental Hotels și nu în alte părți?

Roxana Păun: Eu am găsit provocarea de care aveam nevoie. Am avut noroc să am coordonatori care mi-au arătat încredere și mi-au dat pe mână proiecte importante, pe care noi le-am facut cu mare drag. Ce mi-a plăcut dintotdeauna aici, în Continental Hotels, și îmi place în continuare, a fost libertatea și deschiderea către proiecte noi. Și toate astea din dorința sinceră de a oferi experiențe cât mai plăcute celor care ne trec pragul. Este o satisfacție foarte mare să-i vezi pe oaspeții tăi că se reîntorc cu drag la tine. Apoi, mai este și pasiunea. Pasiunea cu care lucrăm în fiecare zi. Evident sunt și colegi pentru care ceea ce facem în fiecare zi este doar un job. Evident, există și momente în care este loc de mai bine, dar main core-ul acestei companii este format din oameni care sunt pasionați de ceea ce fac, le place echipa în care lucrează, sunt pasionați de turism. Este o provocare să lucrezi pentru oameni (oaspeți) cu oameni (colegi).

Marea Dragoste/ revistatango.ro: Deci oamenii sunt extrem de importanți în industria dumneavoastră…

Roxana Păun: Turismul, industria ospitalității presupune în primul rând relaționarea între gazdă (hotel) și oaspete. Deci oamenii sunt cheia, sunt centrul acestui business. Știm că trăim în era tehnologizării și au apărut o mulțime de aplicații smart în industria noastră care înlocuiesc oamenii, însă sunt studii din care încă reiese că turiștii apreciază mai mult (chiar mai mult în prezent) interacțiunea umană directă. Noi avem hoteluri clasificate la 2, 3, 4 și 5 stele. În analiza nivelului de satisfacție a oaspeților noștri, clasamentul nu este după numărul de stele. Oamenii fac diferența. Pot fi cele mai minunate dotări, sau pot fi dotări medii, angajații pot schimba percepția clientului. Un zâmbet sincer, o privire, un gest, empatia, dorința de a rezolva cea mai mică neplăcere și sinceritatea contează enorm în industria hotelieră. Iar în acest domeniu nu prea ai când și cum să te plictisești.

Marea Dragoste/ revistatango.ro: Așa s-a ajuns la campania pe care o derulați în prezent, „Mai mult decât profesie. Pasiune!” ? Cum s-a născut și ce urmărește această campanie?

Roxana Păun: Această campanie a pornit de la necesitatea realizării calendarului pentru anul 2017. Motto-ul nostru este “Mai mult decât profesie. Pasiune!” și am vrut să ilustrăm în 12 fotografii viziunea noastră și a angajaților noștri asupra meseriilor din domeniul nostru. Am ales câteva meserii mai cunoscute dintr-un hotel și în urma unui brainstorming intern au reieșit asocierile inedite din calendar. Așadar tot conceptul este realizat intern, de la idee până la implementare. Obiectivul principal al acestei campanii este atragerea de angajați pasionați și implicați. Am colaborat cu departamentul de resurse umane pentru întărirea brandului de angajator. Vrem să atragem atenţia că orice profesie, şi aici ne referim mai ales la domeniul serviciilor, este frumoasă şi creativă.  Asta încercăm să transmitem şi noi prin campania „Mai mult decât profesie. Pasiune!”. Vrem să subliniem faptul că pasiunea trebuie să primeze într-un job. Pentru că felul în care îţi atingi obiectivele din ziua respectivă şi modul în care eşti perceput de cei din jurul tău se reflectă din pasiunea cu care îţi faci activitatea. Să luăm ca exemplu câteva meserii din industria noastră: bucătar, ospătar sau recepţioner. Este important să-ţi placă cu adevărat ceea ce faci, iar asta pentru că lucrezi direct cu oamenii. Şi contează foarte mult felul în care transmiţi pasiunea cu care le sari în ajutor sau cu care găteşti pentru ei. Pentru că oamenii simt pasiunea. În același timp, dorim promovarea companiei Continental Hotels în exterior, către oaspeții nostri, prin intermediul echipei noastre. Subliniem, astfel, faptul că un hotel este mai mult decât o cameră, un restaurant, un mic dejun. Un hotel este rezultatul activității de zi cu zi a unor oameni pasionați să lucreze cu oameni, pentru că interacțiunea echipei cu oaspeții este permanentă. Şi observăm asta foarte des, mai ales prin feedback-ul pozitiv pe care îl primim de la clienţii noştri. În paralel cu aceste fotografii, lună de lună, încercăm o campanie de informare și educare a turiștilor. Fiecare fotografie dezvoltată o serie de articole utile pentru turiștii care folosesc servicii hoteliere, cum se vede pe site-ul nostru, continentalhotels.ro/mai-mult-decat-profesie-pasiune…

Marea Dragoste/ revistatango.ro: Ce ecouri aveți, deja, din partea angajaților?

Roxana Păun: Colegii mei sunt încântați. Sunt mândri de colegii care au participat direct în campanie și eu devenit un fel de vedete interne (și zâmbește). Pornind de la campanie, anul acesta s-au conturat o serie de activități de comunicare internă primite foarte bine de colegi.

Marea Dragoste/ revistatango.ro: Când ați învățat, în propria carieră, să căutați pasiunea în ceea ce faceți? Care au fost primele joburi, primele realizări profesionale și cum ați ajuns până aici?

Roxana Păun: Mereu am fost un om pasionat și am făcut lucrurile de și cu plăcere, atât în viața profesională cât și în viața personală. Îmi place ca atunci când fac ceva să mă implic în totalitate și să mă bucur de rezultat cât mai mult. Cred că mă hrănesc cu bucuria asta. Se pare că sunt printre oamenii care au știut ce vor să facă profesional. Am urmat liceul economic – secția turism, apoi am făcut facultatea Economia Turismului și am lucrat în industria hotelieră. O traiectorie definită de la 14 ani.

Marea Dragoste/ revistatango.ro: Au fost și sacrificii pentru a ajunge până aici? Timp furat familiei, călătorii lungi?

Roxana Păun: Nu, nu cred. Nu le-aș numi sacrificii. Există mult timp dedicat profesiei. Poate că la început aveam tendința „să duc” munca și acasă. Există mult timp pe care l-am dedicat învățatului. Dar nu aș spune că am sacrificat timpul familiei. Dacă analizez acum cred că depinde de noi, doar de noi, cum percepem acest aspect. Dacă răpesc timp din timpul familiei pentru job și am un sentiment de vinovație nu fac decât să pun o notă negativă jobului și să mă simt vinovată acasă. Dacă fac asta pentru că am decis că vreau și o fac cu drag, iar timpul dedicat familiei este fară gândul la job și la cine știe ce proiect, mă simt bine. În mare pot spune că există un echilibru între familie și job.

Marea Dragoste/ revistatango.ro: Care este cel mai important lucru pe care l-ați învățat lucrând la Continental Hotels și ce sfat i-ai da unui coleg sau unei colege abia angajate?

Roxana Păun: Poți! Există soluții chiar și atunci când crezi că nu se mai poate face nimic. Atunci când crezi că doar cei mari și puternici pot, că manager-ul nu te înțelege, că nu știi ce să mai faci. Sigur există o soluție la care nu te-ai gîndit încă. Cred că trebuie să îți dorești, să vrei, să înveți, să încerci, să greșești, să încerci iar. Sfatul meu pentru colegii mei a fost mereu “să gândească”. Să gândească în perspectivă. Dacă citesc aceste rânduri știu câțiva care zâmbesc acum știind de câte ori le-am repetat asta. Mereu le spun să treacă prin filtrul gândirii lor orice fac. Să înțeleagă ceea ce fac la job. Să nu fie roboți. Dacă le place vor face ceea ce fac din ce în ce mai bine. Dacă nu le place să-și caute alt job. Important este să facă doar ceea ce le place și să înțeleagă ceea ce fac.

 

 

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Categorii:
Interviuri

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.