fbpx

Melanie Griffith – Dependenta de dragoste

de

Ca actrita n-a mai adunat mari izbanzi dupa rolul memorabil din „Working Girl”, in schimb, relatia nabadaioasa cu Don Johnson, din mrejele caruia nu parea sa mai scape, a inflamat tabloidele anilor ’80. Dar pana la urma a scapat, s-a scuturat de vicii si l-a cucerit pe mai tanarul Antonio Banderas cu amestecul seducator dintre vocea-i de lolita si tenacitatea cu care s-a catarat pe ruinele unui destin ce parea definitiv marcat de alcool, droguri si iubiri fara noroc.

Celebritate mostenita

Fiica a muzei lui Hitchcock, actrita Tippi Hedren, si a lui Peter Griffith, un respectat om de afaceri, Melanie Griffith s-a nascut pe 9 august 1957, in New York, invaluita de aburii celebritatii, si a crescut pe platourile de filmare. Vedeta din thriller-ul „Pasarile“, unul dintre filmele-capodopera ale regizorului specializat in pelicule de groaza, si-a numit fiica, printr-o stranie coincidenta, chiar Melanie, acelasi nume cu al eroinei pe care urma s-o interpreteze, peste sase ani, in acest film. Melanie Griffith s-a dovedit insa a nu fi prea receptiva la umorul negru al celebrului regizor, caci a facut un atac de panica cand Hitchcock i-a daruit, de ziua ei, o papusa cu chipul mamei sale, ambalata intr-o cutie de lemn ce semana cu un cosciug.

Dupa ce sotii Griffith au divortat, cand Melanie avea doar patru ani, mama si fiica s-au mutat in Los Angeles, California. Incepand cu anul 1964 familia a devenit mai numeroasa odata cu noul mariaj al lui Tippi Hedren cu Noel Marshall, Melanie urmand sa creasca alaturi de fratii vitregi si laolalta cu cativa pui de tigru si de leu ce urmau a fi domesticiti pentru aparitia in filmul „Roar“ (1981).

Melanie Griffith a fost introdusa treptat, inca de la varsta de noua ani, in proiectele artistice ale mamei sale, a lucrat ca model, a fost parte din figuratie in „Smith!“ (1969) si a jucat prima data tot alaturi de mama sa, in filmul „The Harrad Experiment“ (1973).

Cel dintai rol mai serios a coincis si cu aparitia primei mari iubiri in viata proaspetei actrite. La numai 14 ani, Melanie Griffith s-a indragostit nebuneste de Don Johnson, vedeta masculina a filmului si partenerul de rol al mamei ei. Acesta avea 22 de ani si deja doua divorturi la activ. Dar nici trecutul sentimental destul de incarcat al tanarului actor si nici varsta frageda a fiicei sale n-au facut-o pe Tippi Hedren sa se impotriveasca acestei iubiri, ea chiar incurajandu-i pe cei doi sa-si cimenteze relatia locuind impreuna. In ciuda faptului ca era inca minora, Melanie si-a luat in serios rolul din noua familie si a decis sa lucreze in continuare ca model, desi nu-i placea, pentru a-si putea plati facturile.

In urma unei intalniri ce parea destinata, initial, obtinerii unui contract bun in modeling, Melanie Griffith l-a cunoscut pe regizorul Arthur Penn care i-a propus o auditie pentru filmul „Night Moves“ (1975). Rolul obtinut, cel al unei pustoaice rebele, a atras atentia Hollywood-ului, dar succesul dobandit nu a scapat-o de timiditate si de temerile ca nu i s-ar potrivi cariera de actrita. Don Johnson a incurajat-o, insa, sa mearga in continuare pe acest drum, iar Arthur Penn i-a devenit mentor si a invatat-o cum sa-si indeparteze inhibitiile la filmarea scenelor mai picante. Faptul ca, goala, arata foarte bine pe ecran i-a adus apoi mai multe roluri de factura celui cu care facuse deja senzatie: de tinere cu trup frumos si suflet zbuciumat.

La 18 ani, Melanie Griffith s-a maritat cu cel ce parea a fi barbatul vietii ei, insa casnicia n-a durat mai mult de un an, iar barfele spun ca lui Don Johnson i-a fost greu sa suporte faima abia incoltita a tinerei lui sotii.

Pe langa o celebritate nedorita, cauzata de divortul timpuriu, Melanie Griffith a inceput in scurt timp sa se faca cunoscuta si datorita mix-ului dintre frumusete si talent. Cu rolurile din „The Drowning Pool“, „Smile“ si „Night Moves“, ea convinge, in 1975, Hollywood-ul ca poseda calitati de star, desi un an mai tarziu este respinsa la casting-ul pentru rolul principal din „Carrie“, pe care l-a obtinut pana la urma Sissy Spacek, in horror-ul devenit deja clasic.

 

Droguri, casnicii ratate si cateva succese

In ciuda unui inceput promitator de cariera, Melanie Griffith a cazut, dupa un timp, in capcana problemelor emotionale. Esecul relatiei de dragoste din adolescenta si casnicia distrusa au impins-o catre consumul de droguri si alcool, iar apogeul dezastrului a fost atins in 1980, cand Melanie, iesind beata dintr-un restaurant, a fost lovita grav de o masina. Bautura a salvat-o, insa, de la moarte, caci medicii prezenti la locul accidentului au declarat ca alcoolemia crescuta a ajutat-o sa supravietuiasca impactului. Speriata de felul in care era sa-si piarda viata, Griffith a decis sa lase balta obiceiurile autodistructive si si-a canalizat energia catre imbunatatirea carierei. A inceput sa ia lectii de actorie cu Stella Adler, celebra pentru invataceii sai, Marlon Brando si Robert De Niro, iar in 1984, efortul i-a fost rasplatit cu aparitia in filmul lui Brian De Palma, „Body Double“, urmata de critici extrem de favorabile la adresa prestatiei sale. Dupa alte doua roluri de mai putin impact, Melanie Griffith a dovedit ca n-a obtinut succesul intamplator cand s-a facut, din nou, remarcata, cu interpretarea din „Something Wild“ (1986). Dar suprema apreciere avea s-o primeasca in 1988, odata cu prestatia deosebita din filmul „Working Girl“, unde a intrat, cu farmec si convingere, in pielea unei secretare ambitioase si seducatoare. Performanta i-a adus un Glob de Aur si o nominalizare la premiile Oscar pentru cea mai buna actrita.

Desi cu o cariera pe culmi, Melanie Griffith nu s-a putut dezbara de vechile apucaturi, coplesita fiind, din nou, de schimbarile mai putin fericite din viata personala. Nasterea primului ei copil, Alexander, in 1985, nu reusise sa-i salveze mariajul tumultuos cu cel de-al doilea sot, Steven Bauer, de care a divortat dupa numai un an de casnicie. A urmat o reconciliere scurta cu Don Johnson, dar aceasta nu i-a adus liniste sufleteasca, ci numai o aparitie ca invitat special in serialul politist „Miami Vice“ (1984) in care Johnson era star. In aceasta perioada, la abuzul de droguri si alcool s-a adaugat si abuzul de calmante. Mike Nichols, regizorul cu care lucrase pentru „Working Girl“, a tinut sa se ocupe personal de internarea ei intr-o clinica de dezintoxicare. In timpul tratamentului, relatiile dintre Melanie Griffith si Don Johnson s-au imbunatatit din nou, cei doi recasatorindu-se in 1989, la scurt timp dupa nasterea fiicei lor, Dakota.

Desi viata personala o luase pe un fagas mai lin, cea profesionala dadea semne de avarie. Filmele turnate la inceputul anilor ’90, „The Bonfire of Vanities“, „Shining Through“ si „A Stranger Among Us“ s-au dovedit a fi esecuri de box-office cauzate atat de o promovare defectuoasa, cat si de faptul ca Melanie Griffith nu reusise, cu vocea ei de copil, sa fie convingatoare in roluri de forta.

 

Fat-Frumos de Spania

Atentia presei asupra lui Melanie Griffith a fost resuscitata, in 1995, nu de izbanzi profesionale, ci de anunturile despre un nou si zgomotos divort. Actrita a fost cea care l-a parasit, de aceasta data, pe Don Johnson, din cauza dependentei de droguri cu care acesta se confrunta. El a incercat in zadar s-o imbuneze, a renuntat temporar la vicii incercand sa o aduca inapoi si chiar a reusit, dar pentru foarte scurt timp. Al doilea divort dintre ei s-a datorat, pe de alta parte, si iubirii patimase care se infiripase intre Melanie Griffith si Antonio Banderas, partenerul ei din filmul „Too Much“.

Relatia torida cu sex-simbolul cu sange latin a starnit revolta tabloidelor americane, mai ales ca si Banderas isi parasise, prins in mrejele noii iubiri, sotia, pe actrita spaniola Ana Leza. Iar focul de la inceput s-a dovedit a nu fi un simplu foc de paie caci Griffith si Banderas s-au casatorit in 1996 si au pus bazele unei familii a carei armonie n-a mai fost niciodata serios zdruncinata.

Nasterea fetitei lor, Stella, i-a transformat pe cei doi din proscrisi ai mass-media, in familie-model. Cariera lui Melanie Griffith a inflorit iar odata cu aparitia ei in filme independente si bine cotate de critica, precum „Another Day in Paradise“ (1997). Insa vechile traume i-au invadat, din nou, viata, cand Griffith a cazut prada, pentru a doua oara, dependentei de calmante prescrise pentru durerile de coloana ce nu disparusera in urma accidentului, si pe care nasterea copiilor le accentuase. In noiembrie 2000, ea s-a internat din nou la dezintoxicare, intr-o clinica din California, sub numele fals de Tallulah Bankhead si a tinut legatura, prin Internet, cu fanii ei, pe care-i informa on-line despre progresele facute. In ultima lupta cu dependenta de medicamente, Melanie Griffith a fost constant sustinuta si de sotul ei, Antonio Banderas, care a declarat presei, cu umor, ca mai intai o omoara si apoi baga divort daca mai prinde urme de substante interzise in sangele sotiei sale.

 

Obsesia tineretii

La stresul cauzat de problemele de sanatate si de cariera s-a adaugat, in timp, si cel nascut din dorinta lui Melanie Griffith de a fi, permanent, la inaltimea faimei de latin-lover a mai tanarului ei sot. Crizele de gelozie, desi nejustificate, nu-i sunt straine, iar cea mai crunta nesiguranta a incercat-o in timpul filmarilor de la „Original Sin“ (2001), film in care Banderas apare in ipostaze dintre cele mai tandre alaturi de senzuala Angelina Jolie. Dar in ciuda zvonurilor si ispitelor, Antonio Banderas s-a dovedit a fi un sot devotat si iubitor, neexistand pana in prezent dovezi ca si-a inselat nevasta sau ca are de gand sa o paraseasca pentru o femeie mai tanara sau mai frumoasa.

Obsesia lui Melanie Griffith de a-si conserva cat mai mult timp aspectul tineresc nu a fost, insa, spulberata de evidenta faptului ca are un mariaj solid. Presiunea mai vine, sustine ea, si din partea Hollywood-ului care ofera roluri putine si neansemnate femeilor trecute de prima tinerete. Desi in ultimii ani a jucat in filme de succes („Mulholland Falls“, „Lolita“, „Tempo“, „Cecil B. DeMented“), a participat la proiecte de televiziune importante si a stralucit pe Broadway, in musicalul „Chicago“, mirajul tineretii fara batranete a facut-o sa recurga la operatii estetice care i-au facut si bine, dar si rau. De la simple liposuctii si injectii cu colagen, pana la implanturi de silicon si liftinguri faciale profunde, Griffith a incercat toate metodele pentru a ramane, cat mai mult timp, tanara si frumoasa. „Daca ar fi posibil sa mi se taie capul si sa fie pus pe un trup de douazeci de ani, as face-o si pe-asta!“ a declarat ea. Din pacate, nici capul ei nu trece prin momente prea fericite, caci expertii sustin ca tenul lui Melanie Griffith este aproape distrus din cauza interventiilor chirurgicale repetate. Cum sotul i-a interzis cu desavarsire sa se mai apropie de bisturiu, Melanie e nevoita astazi sa recurga doar la metode neinvazive de infrumusetare. Argumentele cu care si-a aparat ea, de-a lungul timpului, dorinta de a se mentine tanara, nu sunt, insa, lipsite de temei. O faimoasa companie de produse cosmetice a revoltat-o cu propunerea de a fi imaginea unei creme antirid pe cand ea avea doar 34 de ani si arata de 28. Iar vocea cu un timbru dulce, copilaresc, a indepartat-o constant de rolurile cu greutate: „In cazul in care nu esti Meryl Streep, la Hollywood nu sunt prea multe oportunitati pentru femeile trecute de patruzeci de ani. Iar eu nu sunt Meryl Streep.“

 

Fan box

Numele complet: Melanie Richards Griffith

Par: blond

Ochi: albastri

Inaltime: 1,76 m

Frati/Surori: Clay Griffith si Tracy Griffith

Studii: Cursuri de actorie la Hollywood Professional School

Idol: actrita Joanne Woodward

Copii: Alexander Bauer (22 ani), Dakota Mayi Johnson (18 ani), Stella del Carmen Banderas Griffith (11 ani)

Atuuri fizice: Vocea naucitor de senzuala si corpul. Scenele nud in care a aparut au facut furori.

Vicii: A fost dependenta de droguri, alcool si medicamente. In prezent fumeaza ocazional.

Barfe:
– In timpul filmarilor la „Roar” (1977), a fost sfasiata de un leu si a suferit prima sa operatie estetica.

– Si-a tatuat pe un brat o inima si numele lui Antonio Banderas, ca semn al dragostei pe care i-o poarta.

– A fost data in judecata de un designer pentru ca a refuzat sa plateasca o factura de 26.000$, contravaloarea rochiilor facute de acesta ei si fiicei ei, Dakota, pentru Golden Globes 2006.

– A refuzat rolul principal din „Basic Instinct” (1992), rol care a facut-o celebra pe Sharon Stone.

– A recunoscut ca nici casnicia ei cu Antonio Banderas nu este una linistita si obisnuiesc sa se certe foarte des taman pentru a se impaca si a se reandragosti unul de celalalt.

 

Categorii:
Superstar

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.