Cantareata americana Lady Gaga are aproape 30 de milioane de followeri pe platforma Twitter, insa numai 29% dintre acestia sunt reali, se arata intr-un raport intocmit de compania britanica Status.
Compania a dezvoltat un program pentru depistarea conturilor frauduloase, care au un numar foarte mare de “followeri”, si a descoperit astfel ca unul dintre conturile divei pop Lady Gaga este “bombardat” cu mesaje de la utilizatori care, practic, nu exista.
Cantaretul Justin Bieber se afla pe aceeasi pozitie cu Lady Gaga in ceea ce priveste numarul persoanelor care ii urmaresc contul de Twitter, in timp ce cantaretele Katy Perry, Rihanna si Britney Spears au fiecare cate 20 de milioane de followeri.
In acest context si bazandu-se pe cifre concrete obtinute in urma studiului, reprezentantii companiei britanice sustin ca un procent semnificativ dintre acestia sunt utilizatori imaginari.
Potrivit Status People, utilizatorii de Twitter se impart in trei categorii: falsi, inactivi si activi. Proiectul britanicilor a fost dezvoltat dupa ce acestia au constatat ca unul dintre conturile pe care le monitorizau, cel al Louisei Mensch, membra a Parlamentului britanic din partea conservatorilor, are aproximativ 40.000 de “followeri” falsi.
“Un cont fals este setat pentru a urmari utilizatori sau pentru a trimite mesaje de tip spam. In mod normal, aceste conturi nu au followeri, dar urmaresc un numar mare de persoane. Un cont inactiv nu realizeaza, pentru o lunga perioada de timp, niciun fel de activitate pe respectivul site de socializare. Este posibil ca acest gen de cont sa apartina unor persoane reale, pe care noi le caracterizam mai degraba drept consumatori decat furnizori de informatie. Conturile bune sunt restul”, explica Rob Waller, director executiv al companiei Status People.
Rezultatele acestei analize sunt relevante in conditiile in care, atat pentru vedete, cat si pentru politicieni, numarul mare de fani de pe site-urile de socializare reprezinta o garantie in relatia cu sponsorii. “Cu cat numarul de followeri este mai mare, cu atat companiile de publicitate si de marketing sunt mai dispuse sa investeasca sume considerabile in proprietarii conturilor respective”, spun reprezentantii Status People. “Pentru 220.000 de noi followeri pot fi castigate minimum 260 de lire sterline”, exemplifica acestia.
Cantareata Lady Gaga a devenit celebra gratie unor piese precum “Bad Romance” si “Poker Face”, dar si cu ajutorul unui marketing agresiv si provocator, in special vestimentar.
In mai putin de trei ani de cariera, Lady Gaga a castigat numeroase premii, printre care cinci Grammy (din 12 nominalizari), a stabilit doua recorduri mondiale si a inregistrat vanzari de peste 23 de milioane de exemplare din albume si 64 de milioane din single-uri. Billboard a numit-o “artistul anului” 2010 si “cel mai bine vandut artist al anului 2010”. Lady Gaga a ocupat locul 73 pe lista celor mai influenti oameni ai decadei 2000, a fost inclusa in Topul 100 al celor mai influenti oameni din lume intocmit anual de revista Times, iar Forbes a introdus-o pe lista celor mai puternice celebritati de pe glob. Tot editorii revistei Forbes au pozitionat-o pe locul 7 pe lista lor anuala a celor mai influente femei din lume.
Pe 16 august, Lady Gaga a sustinut primul ei concert in Romania, in cadrul turneului “The Born This Way Ball”.