fbpx

Charlize Theron trece la comedie – Urma scapa turma

de

SETH MACFARLANE (Ted, Family Guy) este regizorul, producatorul, coscenaristul si protagonistul comediei URMA SCAPA TURMA.
Albert (MacFarlane)e un crescator de oi extrem de las pe care Louise (AMANDA SEYFRIED din Les Misérables, Mamma Mia!), iubita lui, il paraseste pentru un alt barbat, prosperul proprietar al unei mustetarii, Foy ((NEIL PATRICK HARRIS din How I Met Your Mother, Hedwig and the Angry Inch) dupa ce nu are curaj sa ia parte la o incaierare cu pistoale.

Povestea e captivanta, jucata impecabil, iar in sala de cinematograf se rade in hohote pe toata durata filmului, pentru ca replicile sunt absolut fabuloase. Cand in oras isi face aparitia o misterioasa femeie senzuala, Anna (CHARLIZE THERON din Snow White and the Huntsman, Prometheus), aceasta il ajuta sa-si recapete curajul si cei doi incep sa fie atrasi unul de celalalt. Dar idila lor e tulburata de sotul focoasei frumuseti, Clinch Leatherwood (LIAM NEESON din Non-Stop, seria Taken), cel mai temut talhar si pistolar, care vine sa caute razbunare. Acum, fermierul trebuie sa-si puna la bataie curajul proaspat recapatat. Lui Albert i se alatura in aventura sa cel mai bun prieten al sau, Edward (GIOVANNI RIBISI din Ted, Avatar), cizmarul extraordinar de naiv al oraselului, si Ruth (SARAH SILVERMAN din Wreck-It Ralph, The League), logodnica lui Edward, care, pe cat de casta e cu el, pe atat de usuratica e cu clientii bordelului unde lucreaza.
Comedia URMA SCAPA TURMA e regizata de MacFarlane dupa un scenariu pe care l-a scris impreuna cu ALEC SULKIN & WELLESLEY WILD (Family Guy, Ted, Ted 2), si mai are in distributie cativa dintre actorii favoriti ai regizorului, printre care se numara RALPH GARMAN (Ted, Family Guy) si ALEX BORSTEIN (Ted, Family Guy).
CHRISTOPHER HAGEN (The Lone Ranger) si JEAN EFFRON (50 to 1) au fost cooptati in rolurile parintilor morocanosi ai lui Edward, George si Elsie, iar EVAN JONES (8 Mile) este Lewis, cel mai periculos din banda de talhari condusa de Clinch.

DETALII DIN CULISE
In perioada in care Seth MacFarlane si scenaristii Alek Sulkin si Wellesley Wild lucrau la ultimele retusuri pentru blockbuster-ul lor de debut, Ted, au luat o pauza si s-au uitat la westernul clasic cu Clint Eastwood, Hang ’Em High. Cei trei prieteni vechi au inceput sa lanseze glume si sa contureze ideea unui western atipic, asa ca nu peste mult timp a decis ca urmatorul lor proiect avea sa fie un western in cheie comica.
MacFarlane spune: “Vorbeam despre imaginea romantica pe care filmele si literatura americane au creat-o despre acea perioada a Vestului Salbatic, care, de fapt, era o epoca in care probabil era extrem de deprimant si de periculos sa traiesti, mai ales daca nu erai un macho. De aici a pornit filmul nostru.”
Realizatorilor le-a placut ideea sa prezinte acea perioada cu o privire contemporana, iar personajele sa aiba sensibilitatea zilelor noastre, in special Albert Stark, protagonistul comediei. Wild explica: “Aceasta a fost ideea lui Seth de la bun inceput: cum sa introduci un tip care prefera sa stea deoparte intr-o lume in care nu-si gaseste locul, unde totul este, pur si simplu, infricosator. Albert nu e potrivit cu acea lume, e ca un peste pe uscat si resimte ca pe un cosmar realitatea in care traieste acolo.”
In plus, Albert avea sa fie crescator de oi, caci in acele vremuri toata lumea ii ura pe oieri, caci oile distrugeau radacinile plantelor, si asa putine. Asadar, cresterea oilor nu era o ocupatie foarte masculina in acea vreme, iar oierii erau considerati niste fraieri, si erau dispretuiti.
Pe masura ce scenaristii lucrau la poveste, l-au imaginat pe Albert ca fiind interpretat de unul de-al lor. Desi MacFarlane a petrecut mult timp in spatele camerei de filmat si e obisnuit sa dea voce unor personaje, de la Peter Griffin la Ted, trecerea in prim plan ca protagonist avea sa fie o premiera pentru el, dar a acceptat imediat.
Odata stabilit cine avea sa fie protagonistul, echipa a inceput cautarile pentru rolul principal feminin. In povestea filmului, Albert si Anna nu se indragostesc de la prima vedere. Ii aduce impreuna ura comuna pe care o imparatsesc pentru Vestul Salbatic si pentru milioanele de moduri in care acesta te poate ucide. Anna il va ajuta pe Albert sa-si descopere forta, iar Albert o va ajuta pe Anna sa-si descopere vulnerabilitatea.

Pentru rolul protagonistei, MacFarlane, impreuna cu echipa, au fost entuziasmati sa o iaba la bord pe Charlize Theron. De la prima intalnire a regizorului cu actrita, acesta a stiut ca e ideala pentru rol: “Imi place cand un actor vine cu un punct de vedere personal despre ce vor, si asta se vede pe ecran. Charlize a stiut de prima data despre ce e vorba. Este o prezenta extraordinara si am stiut ca va aduce la viata personajul cu multa forta”
Theron a fost recompensata cu Oscar pentru roluri dramatice, dar acest fapt nu a impiedicat-o sa incerce genuri noi pentru ea: “De ceva timp ma intereseaza si comedia, dar e o chestiune delicata, caci publicul ma stie facand ceva cu totul diferit. De fapt, ce ma intereseaza e comedia altfel. Acestea sunt foarte rare. Faptul ca Seth urma sa regizeze acel scenariu a fost decisiv pentru mine. Am inceput sa ma rog sa joc in acel film imediat ce am terminat de citit scenariul.”
Theron explica de ce a simtit o legatura cu personajul ei, Anna: “E personajul de care m-am atasat cel mai rapid. Avem multe trasaturi similare, si am simtit inca de la inceput ca o inteleg. Desi si ea uraste Vestul Salbatic, nu e nici resemnata, nici cinica. ”
Pentru actrita a fost o gura de aer proaspat colaborarea cu MacFarlane: “Seth face lucrurile intr-un mod original. Actorii spun asta tot timpul, dar in cazul lui consider ca e cu adevarat unic si original.”
De fapt, atat Theron, cat si MacFarlane se aflau cu acest proiect in afara zonei lor de confort profesional, asa ca amandoi au fost la inceput emotionati ca urma sa lucreze impreuna: “Charlize ni s-a alaturat pentru o sesiune de lectura. Seth era incredibil de emotionat pentru ca Charlize era o actrita care castigase un Oscar. Ea, la randul ei, a venit extrem de emotionata pentru ca nu avea prea multa experienta in comedie. Asa au relationat imediat si si-au gasit un limbaj comun.”, spune Clark.
Pentru restul distributiei, MacFarlane nu a vrut sa coopteze actori de comedie doar pentru ca aveau experienta cu acest gen: “Cu cat strang mai multa experienta cu comedia, cu atat imi dau seama ca iti doresti sa ai actori obisnuiti cu alte genuri. Povestea trebuie sa aiba oarecare credibilitate, pentru ca, in fond, e o drama cu o gramada de glume!”

Odata cooptata Charlize Theron, echipa a pornit in cautarea actritei care avea sa-I dea viata altui personaj feminin, Louise, femeia care i-a frant inima lui Albert la inceputul povestii noastre. Aceasta a fost Amanda Seyfried, despre care MacFarlane spune: “Amanda e un exemplu de casting perfect. Cand am vazut-o in scena in care il paraseste pe Albert mi-am spus ca ori e o mare actrita, ori a facut deja asta de multe ori in viata reala! E o persoana foarte draguta, si am aflat si ca nu facuse asa ceva in viata reala, ci, pur si simplu, e o actrita extraordinar de buna.”
Ca si Theron, Seyfried a fost surprinsa la inceput ca a primit acest rol, pentru ca nu prea avea experienta in comedie. Despre relatia antagonica dintre personajul ei si cel al lui Charlize Theron, aceasta din urma spune ca a avut ceva de furca cu replicile “coltoase” pe care trebuia sa i le dea Amandei: “La un moment dat ma uitam intr-una la Seth cu aerul ca nu pot sa spun asa ceva, ca doar era vorba de Amanda, cum sa-i spun ca ii sta rau in rochia aceea, cand ea arata ca o papusica!”
Pentru cel care ameteste femeile doar rasucindu-si mustacioara la moda, echipa a intampinat ceva dificultati, caci era nevoie de cineva suficient de credibil ca rival periculos al lui Albert, dar care sa fie si un pic arogant si doar putin deasupra celorlalti din oras, nu mult. A fost cooptat Neil Patrick Harris, despre care MacFarlane spune: “Asa cum stiti, Neil poate sa joace, sa cante si sa danseze, si le face pe toate cu mare talent. In film are o scena in care trebuia sa se usureze intr-o palarie; e o gluma grosolana, dar il vezi pe Neil cum stie sa o transforme intr-un gag de film mut clasic. A adus atata subtilitate personajului, incat mi-am dat seama ce talent cu adevarat colosal are! ”
Harris e primul care recunoaste ca cea mai usoara parte a fost sa fie convins sa se alature acestui proiect: “Pe Seth il intalnisem doar de citeva ori inainte de acest film. Cativa dintre noi, cei din How I Met Your Mother ne-am imprumutat vocile pentru un episod din Family Guy in care eram ridiculizati pe fata. Am primit un telefon de la Seth MacFarlane insusi, ceea ce nu se intampla prea des. Mi-a spus ca nimeni altcineva nu putea juca acest rol in afara de mine, asa ca iata-ma!”

Actorul spune despre Foy, personajul sau: “Foy e cel mai bogat om din oras, si ii place clar s-o arate. Se imbraca mai bine ca oricine, e mandru de podoaba lui faciala si ii respecta pe cei care au par pe fata. Nu stiu de unde mi-a venit, dar, de fiecare data cand eram Foy, imi venea sa merg tantos, cu bratul in fata, ca la parada.”
Pentru rolul lui Clinch Leatherwood, infamul talhar si sot gelos al Annei, realizatorii l-au cooptat pe Liam Neeson, star al blockbusterelor de actiune. MacFarlane stia ca acest personaj era esential pentru povestea filmului, iar actorul care urma sa-l interpreteze trebuia sa fie credibil, asa ca Neeson era alegerea perfecta: “Clinch era personajul-ancora, trebuia sa fie cu adevarat intimidant pentru Albert, iar Liam era exact ce ne trebuia.”
Deja inainte de a se intalni cu Neeson, MacFarlane avea o idee despre cum avea sa sune accentul lui Clinch. Actorul de origine irlandeza a avut exact aceeasi idee. MacFarlane spune: “Imi place vocea lui Liam, asa ca am sperat ca n-o sa vrea sa faca rolul cu accent de western. Are o tonalitate atat de rezonanta, ca ai pute sa stai sa-l asculti ore in sir chiar daca iti citeste cartea de telefon.”
Liam Neeson explica de ce a ales sa interpreteze cu accent irlandez: “Acum cativa ani, copiii mei mi-au spus ca aparusem in Family Guy, asa ca am vazut si eu acel episod in care Seth ma facuse ca pe Liam Neeson jucand intr-un western. Asa ca, atunci cand am cazut de acord ca aveam sa joc in acest film, i-am spus ca o fac doar daca pot sa joc cu accentul meu irlandez, ca omagiu pentru Family Guy. Seth a fost de acord. ”
Giovanni Ribisi, care a colaborat cu echipa de productie la Ted, a fost distribuit in rolul lui Edward, prietenul cel mai bun al lui Edward. Sarah Silverman a fost cooptata pentru rolul lui Ruth, logodinca lui Edward. Un tip simplu, la fel ca si Albert, Edward e proprietarul cizmariei din oras, in timp ce Ruth e cea mai apreciata prostituata din Old Stump.
Desi Edward si Ruth se pastreaza amandoi pentru casatorie, niciunul dintre ei nu vede ca o ironie in faptul ca ea are o cariera in care trebuie sa satisfaca intre 10 si 15 barbati pe zi.
Ribisi explica cum a ajuns sa fie implicat in proiect. “Cred ca e vorba de scenariu si de regizor, precum si de compania in care vei lucra. Cand am citit scenariul, mi-am zis ca nu semana cu nimic din ce citisem pana atunci. Era traznit si avea o poveste grozava. Si, bineinteles, e mereu o placere sa lucrezi cu Seth.”
Sarah Silverman spune, glumind, despre personajul ei: “Asa e, l-au scris avandu-ma pe mine in minte. Dar auditia mea a fost sesiunea de lectura. Am auzit ca unii nu au fost convinsi ca o evreica ar putea fi credibila in rol de crestina pioasa! Imi place Ruth pentru ca e draguta cu toata lumea, nu e vreo nimfomana.”

Pentru ca URMA SCAPA TURMA se petrece in Vestul Salbatic in anii 1880, realizatorii au decis sa mearga la Santa Fe, in New Mexico. Stuber spune ca au avut de intampinat multe obstacole: “Cand te gandesti sa filmezi un western, trebuie sa iti dai seama ca putine din acele orasele mai exista inca. Din fericire, mai sunt vreo patru in New Mexico, si cateva in Arizona care s-ar fi potrivit cu ce cautam noi. Aveam nevoie de ferma lui Albert, de casa lui Louise si de sopronul pentru seara de dans, si am fost norocosi ca 80 sau 90 la suta din locatiile alese de noi puteau fi folosite ca atare.”
MacFarlane mai spune ca echipa si-a dorit ca filmul sa arate ca un western de-al lui John Ford: “Am fost peste tot, de la Jemez Pueblo, un loc minunat, la Monument Valley, un loc legendar. Directorul nostru de imagine, Michael Barrett, e extrem de extrem de talentat. E expert in iluminat si stie ce inseamna cand ii spun ca vreau sa arate ca o drama, stie cum sa puna luminile si sa stabileasca unghiurile de filmare.”
Oraselul a fost creat la ranch-ul Bonanza Creek, in sudul orasului Santa Fe, care se intinde pe cateva mii de acri si care are peste cinci iazuri, un orasel din filme si doua platouri de case. Acolo au fost filmare peste 130 de filme, precum si numeroase spoturi publicitare si muzicale, precum si filmari de cataloage promotionale.
Zona in care realizatorii au vrut sa creeze Old Stump era mica si in paragina, dar, cu ajutorul modelarii 3D s-au construit fatade de case si strazi ale caror lungimi au fost dublate artificial. Sub supravegherea lui Lineweaver, echipa a amplasat cladiri, mori de vant, turnuri de apa si o biserica. Scenograful descrie acest proces care a durat aproape trei luni si jumatate, astfel: “Orasul era pe jumatate cat am fi avut noi nevoie sa fie, asa ca prima noastra misiune a fost ca, folosindu-ne de ce aveam, sa extindem orasul si sa cconstruim anexe.”

Old Stump a fost construit minutios, respectandu-se detalii specifice Vestului Salbatic, pentru autenticitate. Au fost construite mustetaria, balciul, cu fotografi, tarabe de potiuni magice si circ cu ciudatenii.
Westernurile se petrec mai ales in exterior, iar acest lucru a adus cu sine probleme specifice. Intr-o zi, dupa ce actorii si echipa asteptasera patru saptamani ca vremea sa se indrepte si sa infrunzeasca copacii, erau cu totii gata de filmare. La opt dimineata, totul era perfect; la 11, in schimb, s-a pornit vantul, apoi actorii au fost napaditi de un roi de albine, pentru ca, intr-un final, sa apara si norii… Si nu a fost singura data cand filmarile au fost perturbate de furtuni tipice pentru acea zona, exact asa cum am vazut in atatea filme western.
Majoritatea scenelor au fost filmate in Bonanza Creek, dar unele scene s-au turnat in
Jemez Springs, New Mexico, la Cumbres & Toltec Railroad de la granita New Mexico cu Colorado, in Shiprock, New Mexico, precum si in Monument Valley.
Pentru coloana sonora a comediei, MacFarlane a colaborat cu Joel McNeely, castigator de Emmy, ca sa compuna muzica, si cu Rich Breen pentru mixajul muzical. Regizorul a colaborat cu cei doi la “Music Is Better Than Words” , un album de piese clasice de jazz orchestral si nu are decat cuvinte de lauda pentru rezultatul colaborarii lor la coloana sonora a comediei Urma scapa turma: “Am fost peste masura de entuziasmat cand am ascultat muzica pe care a compus-o Joel pentru film. A incorporat stilul western al lui Elmer Bernstein intr-o coloana sonora care se prezinta ca un element-cheie al tonului general al filmului.”
McNeely spune: “A fost o experienta cu adevarat creativa. Seth e un regizor care are sensibilitatea si ideile unui compozitor profesionist, ale carui idei si intuitii se integreaza firesc in compozitia muzicala. Am avut inspiratia necesara pentru a compune o muzica ce ne duce inapoi in zilele de glorie a westernului – spectaculoasa, indrazneata, tematica.”
Pentru cantecul pe care avea sa aiba loc dansul din sopron, MacFarlane stia ca era nevoie de o piesa care sa fie memorabila; asadar, s-a folosit la baza melodia “The Moustache Song”, careia i-au fost adaugate cuvinte scrise de MacFarlane, Alec Sulkin si Wellesley Wild.
MacFarlane spune: “The Moustache Song” este un cintec vechi al lui Stephen Foster din 1860, si e complet caraghios. Suna exact cum ii sunt si versurile: “o sa faci sex mai mult daca ai o mustata”. Am umblat un pic la versuri si l-am transformat intr-un numar spectaculos de dans. Dar la un moment dat mi-a trecut prin cap un gand care m-a speria – cum ar fi fost daca era sa facem aceasta scena fara Neil Patrick Harris?”.
Pentru coregrafie, MacFarlane a lucrat cu prietenul sau, coregraf cu experienta, ROB ASHFORD. Ashford si MacFarlane au lucrat prima data impreuna in 2013 cand MacFarlane a prezentat gala premiilor Oscar, cand au format o echipa extraordinara.
Ashford spune: “Cand Seth m-a intrebat daca as fi interesat sa ma ocup de un numar de dans de sopron, am acceptat imediat. Imi place sa lucrez cu Seth, plus ca erau acolo Charlize Theron si Amanda Seyfried, cu care lucrasem la Oscaruri; la fel, cu Neil Patrick Harris am colaborat de mai multe ori. Nu ai cum sa refuzi asa ceva.”
MacFarlane stia exact cum vrea sa arate acel dans. Ashford explica: “Avea in minte viziunea completa, fara sa fie o persoana care a dansat prea mult in viata lui, sau un coregraf. Dar a descris foarte bine cum dorea sa arate acel numar de dans.”
Numarul de dans implica in film 16 cupluri, inclusiv MacFarlane si Theron, Seyfried si Harris si Ribisi si Silverman. Celelalte cupluri au fost angajate din New Mexico, alaturi de cinci dansatori din New York. Charlize Theron spune despre repetitii: “Am inceput sa repetam cu doua sau trei saptamani inainte de a incepe filmarile. Cred ca toata lumea s-a distrat; a fost cu totul iesit din comun. Eu nu mai fusesem niciodata rugata sa dansez intr-un film, si cred ca nici ceilalti. A fost o experienta de neuitat, parca am redevenit cu totii copii. Si cred ca se vede ca tuturor ne-a placut.”
Fiind obisnuit cu luminile scenei de dans, dupa experienta sa de pe Broadway, Harris a gustat din plin experienta de a dansa sub coregrafia lui Ashford si a asociatilor sai, CHRIS BAILEY & SARAH O’GLEBY (Beyond the Sea, Guys and Dolls).
Cu toate acestea, nu i-a fost mereu usor: “A trebuit sa repetam mai multe zile, in mai multe sesiuni. Cu Rob si Chris am mai lucrat la premiile Tony, asa ca stiam ca sunt buni si ca stiu sa te faca sa te simti bine la repetitii. Cel mai greu a fost momentul in care domnii se strang intr-un colt al sopronului si danseaza amenintator inspre Albert. A fost destul de epuizant fizic; am filmat scena timp de patru zile la rand intr-un sopron adevarat, plin de praf.”
Ashford explica faptul ca, intr-un final, totul a meritat: “Acel numar de dans spune o poveste. E ca un numar dintr-un muzical. A fost interesant sa lucrez la acel moment, a fost cam ca atunci cand lucrez la numerele de deschidere pentru Oscaruri.”
Piesa-titlu a filmului a fost interpretata de nimeni altul decat superstarul de country Alan Jackson, dublu castigator de Grammy, care are peste 60 de milioane de albume vandute in cariera sa.
MacFarlane conchide: “Am vrut sa gasesc un mod de a face acea perioada accesibila zilelor noastre, si sper ca mi-a iesit, si ca oamenii vor ramane cu aceasta impresie. Daca e sa spun un singur lucru de care sunt cu adevarat mandru, acela e ca sper ca am creat o comedie western reusita.”
****
Universal Pictures si MRC prezinta URMA SCAPA TURMA, o productie Fuzzy Door si Bluegrass Films, in regia lui Seth MacFarlane, cu Seth MacFarlane, Charlize Theron, alaturi de Amanda Seyfried, Giovanni Ribisi, Neil Patrick Harris, Sarah Silverman si Liam Neeson. Castingul ii apartine lui Sheila Jaffe, iar muzica e compusa de Joel McNeely. Costumele au fost create de Cindy Evans. Montajul ii apartine lui Jeff Freeman, ACE, iar scenografia, lui8 Stephen Lineweaver. Michael Barrett e director de imagine. Producatori executivi sunt Alec Sulkin si Wellesley Wild. Producatori sunt Scott Stuber, Seth MacFarlane si Jason Clark. Scenariul le apartine lui Seth MacFarlane & Alec Sulkin & Wellesley Wild, iar regia, lui Seth MacFarlane. www.amillionwaystodie.com

Gen: Comedie
Cu: Seth MacFarlane, Charlize Theron, Amanda Seyfried,
Giovanni Ribisi, Neil Patrick Harris, Sarah Silverman
si Liam Neeson
Regia: Seth MacFarlane
Scenariul: Alec Sulkin & Seth MacFarlane & Wellesley Wild
Producatori: Scott Stuber, Seth MacFarlane, Jason Clark
Din 6 iunie 2014 la cinema
116 min.

 

Categorii:
Film

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *