fbpx

Nicole Kidman: Pe măsură ce înaintez în vârstă, devin mai emotivă și mai sensibilă

de

Este una dintre vedetele miniseriei Big Little Lies/Marile minciuni nevinovate, care rulează pe HBO, aducându-ne câte un episod nou în fiecare îi de luni, dar puțini știu că Nicole Kidman, la fel ca și colega ei de platou, Reese Witherspoon, este și una dintre producătoarele serialului.

Reese Witherspoon, Nicole Kidman și Shailene Woodley interpretează rolurile principale în noua producție HBO Big Little Lies/Marile minciuni nevinovate, bazată pe cartea cu același nume scrisă de Liane Moriarty. În micuța comunitate din Monterey, California, o crimă spulberă liniștea locului. Acțiunea filmului gravitează în jurul rivalităților și secretelor celor trei personaje principale: casnica Madeline Mackenzie (Reese Witherspoon), geloasă pe soția mai tânără a fostului ei soț, Celeste Wright (Nicole Kidman), cea mai bună prietenă a lui Madeline, o fostă avocată cu un mariaj aparent perfect cu un bărbat mai tânăr (Alexander Skarsgard) și Jane Chapman (Shailene Woodley), o mamă singură cu un trecut întunecat, pe care Madeline și Celeste o iau sub aripa lor protectoare. Povestea se întinde pe șapte episoade tensionate și subversive, dezvăluind cum fiecare femeie avea, de fapt, ceva de ascuns înainte de crimă. Miniseria este regizată de Jean-Marc Vallée (nominalizat la Oscar pentru “Dallas Buyers Club”) și scrisă de câștigătorul premiului Emmy David E. Kelley (“Ally McBeal”). Printre producătorii executivi se numără Reese Witherspoon, Nicole Kidman, Bruna Papandrea, Per Saari, David E. Kelley, Jean Marc Vallée și Gregg Fienberg.

Despre întâlnirea cu acest proiect și despre felul în care a fost dus la bun sfârșit, Nicole Kidman a vorbit într-un interviu pentru HBO.

Ești producătoarea serialului și joci în el – cum ai ajuns să fii implicată în proiect?

NICOLE KIDMAN: Bruna Papandrea, care este partenera de producție a lui Reese și o prietenă de-a mea din Australia, a citit cartea, m-a sunat și mi-a spus: “L-am găsit, ăsta e proiectul la care vom lucra împreună”. Mi l-a trimis, l-am citit și am început lucrul la el.

A fost foarte frumos, pentru că am zburat în Australia, m-am întâlnit cu Liane [Moriarty], care este o autoare australiană și i-am spus: ‘Te rog, dacă ne dai ocazia, o să facem proiectul’. Este atât de relaxată, mi-a zis bine. Mi-a mai zis și “Atâta timp cât tu o joci pe Celeste”… I-am spus că o s-o fac și asta a fost. Apoi a trebuit să producem proiectul.

Care au fost următorii pași pentru producerea lui?

NICOLE KIDMAN: Per Saari, care este producătorul meu [de la Blossom Films], s-a implicat și toți patru am început să lucrăm. Aveam nevoie de un scriitor care se putea juca cu acea linie fină dintre dramă și comedie și care era adeptul explorării personajelor pe parcursul mai multor episoade. Scopul nostru a fost să facem un film de șapte sau opt ore, să păstrăm calitatea experienței cinematografice. Am fost binecuvântați să-l întâlnim pe David Kelley, care citise cartea, se îndrăgostise de ea și știa exact care ar fi tonul serialului. Am vândut serialul mai multor posturi, iar asta ne-a permis să obținem angajamentul din partea HBO, iar David s-a apucat de scris. În procesul de scriere, nu știi niciodată ce o să obții, dar am citit episoadele după ce David le-a trimis și atât Reese, cât și eu, ne-am spus că o să fim Madeline și Celeste! Reese și cu mine suntem destul de hotărâte. Jean-Marc Vallee, care a citit draft-urile inițiale și i-au plăcut, s-a alăturat proiectului împreună cu partenerul lui, Nate. Implicarea lui Jean-Marc a fost esențială pentru ideea că acesta va fi mai degrabă un film lung decât un serial. El a înțeles ce voiam să facem, vizualizase totul. HBO ne-a spus data pentru start și am început lucrul. În 18 luni eram în producție! A fost cea mai rapidă materializare a unui proiect pe care am văzut-o vreodată. Așa e când e vorba de femei – când trebuie să facem ceva, luăm decizii și pornim la drum.

Am vorbit cu Jean-Marc Vallee azi și mi-a zis același lucru…

NICOLE KIDMAN: Jean-Marc iubește femeile, este gentil și calm. Ne avea pe noi cinci care tot veneam cu sugestii și el era stânca noastră și ne ghida. Pentru el, toată acea energie feminină a fost un echilibru bun.

Când Liane a spus că vrea ca tu să o joci pe Celeste, ai avut ceva rezerve să interpretezi un rol atât de intens?

NICOLE KIDMAN: Da, a fost intens și a fost foarte emoționant – încă este. Am cercetat mult, însă pe cât de mult cercetez, pe atât de mult mă las ghidată de instinct. Multe dintre scene au fost foarte fizice, dar am vrut să mergem până în acel punct pentru că am vrut ca rezultatul să fie autentic, real. Când ești actor, toate astea ar trebui să fie cascadorii, dar eu am vrut să le facem de-adevăratelea. Și am avut vânătăi – acele vânătăi erau reale. Keith ( n.r. Urban, soțul actriței)  mă tot întreba – “ce se tot întâmplă pe platoul ăla de filmare?” Pentru că veneam acasă, făceam duș și mă vedea acoperită de vânătăi. Dar eu așa lucrez. Pe măsură ce înaintez în vârstă, devin mai emotivă și mai sensibilă.

Ce te-a atras la această poveste?

NICOLE KIDMAN: Tonul este neobișnuit. Este foarte trist, foarte profund și totodată amuzant. Este o nebunie să încerci să faci găsești un asemenea ton, dar Jean-Marc și David au reușit.

Pentru serial, acțiunea a fost mutată din Sydney, Australia, în Monterey – de ce?

NICOLE KIDMAN: Temele sunt universale. Ne-ar fi plăcut tuturor să filmăm în Sydney? Absolut! Dar ca să poată funcționa la nivel global, Liane ne-a dat binecuvântarea ei să mutăm povestea în America. O carte este o carte și funcționează ca o entitate de sine stătătoare. Când adaptezi cartea pentru ecran, orice formă ar lua, trebuie să le dai voie regizorului și scenaristului să o facă a lor din punct de vedere artistic.Dacă îi spui cuiva să picteze exact ce a fost pictat înainte în același mod, nu o să reușești. Autorul trebuie să poată spune “ok, acum o să transformați cartea în altceva. Nu o să fie la fel, o să fie puțin diferit și asta e ok”. Asta este binecuvântarea pe care ne-a dat-o Liane, prin urmare Jean-Marc a putut să facă proiectul al lui. Este vorba de cinema vs. literatură.

Monterey pare un loc incredibil în care să filmezi…

NICOLE KIDMAN: Da. Ne dădeam mesaje după muncă și întrebam: unde mergi să mănânci? Seafood… Da. E grozav acolo și aerul e incredibil. Oceanul este foarte important pentru Jean-Marc – a vrut să avem acel ocean, acea apă. Este o parte importantă din serial.

Scenele pe care le ai cu Alexander Skaarsgard, care îl interpretează pe soțul tău, Perry, sunt foarte tensionate. Uneori actorii spun că evită să petreacă prea mult timp împreună în afara platoului de filmare pentru a păstra această tensiune. Așa au stat lucrurile și pentru tine?

NICOLE KIDMAN: Alex și cu mine vorbeam despre situație în funcție de personaje și relație. Am petrecut timp împreună, mai ales cu gemenii, băieții noștri, pentru a ne construi familia. Ce a fost interesant a fost cum, ca femei care fac parte din distribuția unui serial, am putut spune toate: ‘Acum hai să ieșim la cină.’ A fost foarte drăguț. Nu a fost ca și cum am fi lăsat munca în urmă pentru că, într-un mod ciudat, asta ne-a dat seriozitatea necesară. Acele cine și acele conversații ne-au oferit prietenia și seriozitatea de care aveam nevoie în serial. Nu poți să te prefaci. Astfel, am ajuns să ne știm intuitiv și să știm ce avem de făcut. Acum suntem foarte apropiate. Ne spunem aproape orice. Ce lucru minunat care să vină ca bonus cu munca!

Simți că televiziunea s-a schimbat foarte mult de când n-ai mai lucrat aici și că e un loc mult mai atrăgător pentru tine în ceea ce privește spunerea unei povești?

NICOLE KIDMAN: Televiziunea are o calitate ridicată zilele astea. Este excepțională și sunt încântată de acest lucru. Noi, actorii, căutăm povești grozave și oportunități fantastice. Când se găsesc într-un singur mediu, e dificil. Există foarte mulți actori în lume care merită oportunități – atâția scriitori și regizori talentați și, dintr-o dată, există oportunități la acest nivel. Este fabulos când Jane Campion și Jean-Marc Vallee spun “Aleg televiziunea, asta e alegerea mea”. Nu există niciun stigmat și poți atinge un număr mai mare de oameni. În plus, este un mediu direct – ce evoluție minunată a lucrurilor!

Ai fi deschisă posibilității de a lucra mai mult în televiziune?

NICOLE KIDMAN: Cu siguranță. O mare parte din timp fac filme artistice, iar acestea au un loc aparte în lume. Cu Lion, a trebuit să urcăm proiectul pe un munte ca să poată ajunge la oameni. A fost mult de muncă, să aducem filmul în cinematografe și oamenii să vină să-l vadă. O poveste despre o mamă adoptivă și un băiat indian, care își găsește mama biologică – a trebuit să muncim mult ca să promovăm povestea. Noi credeam în ea și e fantastic faptul că acum primește atâta atenție, dar este dificil să fii remarcat în tot acest zgomot…

 

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Categorii:
Film · Interviuri

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.