fbpx

TVR stopeaza remuneratia pentru colaboratori ca Mircea Marian, Ioana Lupea si Andreea Pora

de

Televiziunea Romana a stopat remuneratia pentru toti colaboratorii TVR care sunt angajati ai altor institutii de presa, printre acestia numarandu-se Ioana Lupea, Mircea Marian, Andreea Pora, Cristian Patrasconiu, Cristian Turturica si Catalin Prisacariu.
Decizia a fost luata de Consiliul de Administratie (CA) al TVR, vineri, intr-o sedinta extraordinara in care a fost discutata situatia Televiziunii Romane, ale carei conturi au fost blocate, pe 22 mai, de Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF).

Cei afectati de decizia CA sunt: Mircea Marian, Ioana Lupea, Cristian Patrasconiu, Cristian Turturica, Andreea Pora si Catalin Prisacariu

 
Astfel, CA al TVR a decis ca, in conditiile grave ale situatiei financiare a TVR, sa aprobe “incetarea remuneratiei pentru colaboratorii din publicistica ce sunt angajatii altor institutii de presa”, au declarat pentru MEDIAFAX, luni, reprezentantii Televiziunii Publice.
Contactata luni de MEDIAFAX, Lucia Hossu Longin, membru al CA, a declarat ca remuneratia a fost oprita doar pentru jurnalistii de la diverse institutii de presa care colaborau cu TVR “pe sume foarte mari”, nu si pentru colaboratorii din cultura, care au un alt tip de contracte cu Televiziunea Romana.
“A fost stopata remuneratia pentru colaboratori precum cei de la Evenimentul zilei, Romania Libera, 22 si altii, care aveau contracte cu Televiziunea Romana de valori foarte mari. Acestia nu mai pot fi remunerati in conditiile date, in care nu se mai face nicio plata a drepturilor de autor”, a spus Lucia Hossu Longin.
Potrivit acesteia, cei afectati de decizia CA sunt: Mircea Marian, Ioana Lupea, Cristian Patrasconiu, Cristian Turturica, Andreea Pora si Catalin Prisacariu.
“Unii dintre acestia aveau contracte de colaborare cu TVR pe sume uriase, de 100 de milioane de lei pe luna. Vorbim de contracte precum cele de angajare, in care colaboratorii primeau o suma fixa, in fiecare luna. Suntem asediati de cate plati se fac pentru colaboratori. Avem suficient de multi profesionisti in TVR care pot sa faca comentarii politice”, a spus Lucia Hossu Longin.
“Nu putem sa ne mai ingaduim asemenea sume. Trebuie sa taiem in carne vie. S-a pus lacatul pe TVR si trebuie sa actionam ca atare”, a spus Lucia Hossu Longin. “Chiar si colegii de la PDL din CA al TVR sunt foarte responsabili. Au fost alaturi de noi in foarte multe momente esentiale, cum este si cel privind incetarea remuneratiei pentru acesti colaboratori”, a explicat Longin.

TVR nu renunta la colaborari cu personalitati precum Horia Roman-Patapievici, Alex Stefanescu, Daniel Cristea-Enache

In schimb, TVR nu renunta la colaborari cu personalitati precum Horia Roman-Patapievici, Alex Stefanescu, Daniel Cristea-Enache, care au rubrici la TVR Cultural, a spus Lucia Hossu Longin.
Ea a facut referire si la emisiunea “La mustata”, difuzata la TVR 2, de luni pana joi, si prezentata de Constantin Trofin, care este si redactor-sef al Redactiei Programe Speciale din TVR.
“Pe langa salariul pe care il primeste ca redactor-sef, el mai primeste bani si pe fiecare editie a emisiunii ‘La mustata’. Atunci salariul pentru ce il mai ia, daca isi aloca bani si pentru fiecare editie a emisiunii sale?”, a spus Lucia Hossu Longin.
Referitor la faptul ca in sedinta de vineri a CA s-a luat in discutie o eventuala defiintare a televiziunilor TVR 3 si/ sau TVR Info, din punctul de vedere al Luciei Hossu Longin TVR 3 nu poate fi desfiintat pentru ca “este oglinda televiziunilor regionale”.

Au fost angajati 600 de oameni de cand conduce el institutia

Situatia TVR Info va fi analizata insa in urmatoarea sedinta a CA al TVR, a carei data nu a fost inca stabilita, a mai spus Longin.
“Sunt sume foarte mari de bani alocate pentru TVR Info si multe persoane angajate. La TVR Info s-au facut foarte multe angajari, dar stirile TVR Info sunt realizate tot de catre cei 17 reporteri de la Jurnalul TVR 1. Acestia fac stirile si pentru TVR Info si pentru site-ul tvrinfo.ro, lansat recent si pentru care au mai fost angajati vreo 20 de oameni. In loc sa fie angajati oameni la Jurnalul TVR 1, cei 17 reporteri de acolo sunt alergati in conditiile in care li s-au diminuat si platile pe weekend”, a spus Lucia Hossu Longin.
Ea a mai spus ca desi Alexandru Lazescu, presedintele – director general al TVR, ar fi afirmat ca pe perioada mandatului sau au fost angajate 50 de persoane, numarul total este mult mai mare. “Au fost angajati 600 de oameni de cand conduce el institutia”, a spus Longin.
Pe de alta parte, Lucia Hossu Longin a spus ca CA al TVR a decis si “inghetarea emisiilor pe perioada verii”. “O sa fie produse doar stiri si, in rest, vor fi difuzate reluari”, a spus Lucia Hossu Longin, precizand ca nu este nicio rusine in acest lucru, avand in vedere ca majoritatea televiziunilor difuzeaza reluari pe perioada verii.
“De multa vreme cerem o lista a emisiunilor si costurilor lor”, a mai spus Lucia Hossu Longin.
Totodata, CA asteapta de la Lazescu si raportul controlului efectuat de Curtea de Conturi la TVR, pe baza caruia au fost blocate conturile Televiziunii Romane.
De cealalta parte, reprezentantii TVR, au declarat, vineri, pentru MEDIAFAX, ca Alexandru Lazescu a deschis sedinta de vineri a Consiliului de Administratie al Televiziunii Romane, propunand discutarea unor solutii pentru situatia creata de blocarea conturilor TVR, pe 22 mai, de ANAF.
“99% din tot ce s-a discutat vineri in CA nu a avut insa nicio legatura cu ANAF si cu rezolvarea situatiei”, au sustinut reprezentantii TVR. Acestia au precizat ca, desi a propus in CA in repetate randuri reforma TVR, membrii CA nu si-o asuma. “Reforma TVR nu a fost votata niciodata”, au spus reprezentantii Televiziunii Romane.
Cu toate acestea, vineri dupa-amiaza, opt membri ai CA al TVR, intre care Anne Juganaru, Cristian Nitulescu si Lucia Hossu Longin, au solicitat, intr-o scrisoare deschisa adresata lui Traian Basescu si lui Victor Ponta, ca autoritatile sa faca lumina “in ilegalitatile” comise de Alexandru Lazescu, spunand ca acesta ar trebui sa demisioneze.
Scrisoarea deschisa, intitulata “Apocalipsa dupa Lazescu”, este semnata de Anne Juganaru, Cristian Nitulescu, Claudiu Branzan (membri in CA din partea PSD), Lucia Hossu Longin (din partea PNL), Sorin Burtea si Traian Barbulescu (din partea angajatilor TVR), Raico Cornea (din partea minoritatilor) si Karen Sebesi (UDMR).

Presedintele-director general Alexandru Lazescu nu a autorizat plata CAS in ultimii doi ani

Scrisoarea este adresata de semnatari presedintelui Traian Basescu, premierului Victor Ponta, comisiilor de Cultura din Senat si din Camera Deputatilor, “din dorinta de a gasi sprijin intru salvarea televiziunii publice, in ceasul al 12-lea, de la un colaps nemeritat”.
Potrivit scrisorii, CA al Societatii Romane de Televiziune (SRTv) a fost instiintat marti, 22 mai, ca institutiei i-au fost blocate toate conturile de ANAF, pentru neplata taxelor si impozitelor.
“Mai mult, membrii CA au aflat cu aceasta ocazie ca presedintele-director general Alexandru Lazescu nu a autorizat plata CAS in ultimii doi ani, de cand a preluat conducerea SRTv. Fapta, de o gravitate fara precedent, din registrul penal, vine sa se adauge multor altor derapaje si acte de coruptie savarsite de acelasi PDG (presedinte director general n.r.), semnalate de-a lungul timpului de catre diversi membri ai CA comisiilor de Cultura din Parlamentul Romaniei, cat si de catre mass media”, se spune in scrisoare, adaugandu-se ca situatia SRTv, dupa doi ani de la preluarea de catre Alexandru Lazescu a functiei de presedinte-director general, “se poate rezuma simplu si trist: falimentara, obedienta politic, neprofesionista, intr-un cuvant, dezastruoasa”.
Alexandru Lazescu a prezentat, joi, intr-o conferinta de presa, cauzele care au facut ca Televiziunea Romana sa aiba datorii acumulate – din 2005 pana la sfarsitul lui 2011 – catre bugetul de stat in valoare de 272.699.000 lei. Din cauza acestor datorii, pe 22 mai, ANAF a blocat in totalitate conturile operationale ale Televiziunii Romane.
La aceeasi conferinta de presa, Lazescu a mai spus ca nu a luat in calcul posibilitatea de a demisiona, pentru ca nu este el responsabil de actuala situatie financiara a institutiei, iar daca demersul ANAF de blocare a conturilor televiziunii este unul politic, el trebuie asumat ca atare. “Eu, personal, nu am luat in calcul posibilitatea de a demisiona. As lua in calcul posibilitatea asta daca m-as simti responsabil fata de situatia asta (…) Sigur ca se pot face discutii intotdeauna, dar nu vad cum demisia mea ar rezolva ceva. Suntem intr-o situatie obiectiva”, a declarat Alexandru Lazescu, precizand ca “in mod explicit” nimeni nu l-a indemnat sa-si dea demisia.
El a mai spus ca, daca demersul ANAF de blocare a conturilor operationale ale TVR este unul politic, el trebuie asumat ca atare de factorul politic.
Totodata, Lazescu a precizat ca Televiziunea Romana va trimite o adresa la ANAF in care va solicita reesalonarea datoriilor Televiziunii Romane, precizand ca spera ca ANAF va avea suficienta deschidere pentru a debloca functionarea televiziunii.
“Propunerea viabila este sa discutam o suma de plata, un anumit cuantum platit regulat, si sa negociem o formula de reesalonare a datoriei restante si sper, cum s-a facut si in alte parti, la o stergere a penalitatilor (…). Trebuie stabilit un calendar de plati care sa aiba si o perioada de gratie, urmand ca in aceasta perioada factorii politici, cei care sunt interesati sa rezolve situatia Televiziunii Romane sa ajunga la o solutie care poate fi in diferite forme”, a spus Lazescu.
Lazescu a mai spus ca, daca situatia cu ANAF nu se rezolva, probabil, incepand de saptamana viitoare, Televiziunea Romana va fi nevoita sa inghete cu totul productia in premiera. De asemenea, el a mai spus ca decizia ANAF duce la blocarea activitatii TVR in campania electorala, dar este posibil sa duca si la blocarea Campionatului European de Fotbal, dar si a Jocurilor Olimpice.
Pe de alta parte, Lazescu a explicat ca, spre deosebire de companiile private, Societatea Romana de Televiziune nu poate sa ceara insolventa. De asemenea, el a precizat ca, in conditiile in care Televiziunea Romana are conturile blocate, TVR nu poate accesa un imprumut de la banci pentru a plati datoriile la stat.
Totodata, Alexandru Lazescu a precizat ca nu este de acord in niciun caz “cu ideea jafului”. “Nici vorba de asa ceva”, a mai spus Lazescu.
In plus, el a spus ca situatia financiara dificila a TVR este cauzata de istoricul institutiei, pierderile televiziunii publice adancindu-se in timpul a trei mandate – cel al lui Tudor Giurgiu, cel al lui Alexandru Sassu si cel al lui, care a inceput in 2010.
Potrivit SRTv, preluarea mandatului de catre noul Consiliu de Administratie, la data de 30 iunie 2010, s-a facut in contextul unei pierderi fiscale cumulate de 243.500.000 de lei, echivalent a circa 61 milioane de euro, dar si a unui contract in curs de derulare pentru drepturi de difuzare UEFA Champions League, care genereaza pierderi cumulate, incepand cu semestrul al doilea al anului 2009, de peste 38 milioane de euro pentru urmatorii trei ani.

BUCURESTI (MEDIAFAX)

 

Categorii:
Stiri

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.