Totul despre Hotel Transilvania. Genndy Tartakovsky in Romania

de

Regizorul american al filmului Hotel Transylvania, Genndy Tartakovsky, a venit in Romania pentru a incepe lansarea filmului sau pe taramul care i-a inspirat filmul care va cuceri intreaga lume. La Castelul Bran, in Transilvania, Genndy Tartakovsky a participat la o fastuoasa lansare a filmului, alaturi de actorii care au dublat vocile personajelor in limba romana. Raspunzatoare de regia romaneasca a dublajelor este Anca Sigartau.

Despre ce este vorba in film?

Ei, bine… Bine ati venit la Hotel Transylvania, extravagantul hotel de cinci stele al lui Dracula, unde monstrii si familiile lor se pot simti in largul lor, fara a fi deranjati de oameni. Intr-un weekend cu totul special, Dracula i-a invitat pe cativa dintre cei mai faimosi monstri ai lumii — Frankenstein cu sotia, Mumia, Omul Invizibil, o familie de varcolaci si multi altii — pentru a sarbatori cea de-a 118-a zi de nastere a fiicei sale Mavis. Lui Dracula nu i se pare ca va avea probleme daca va comanda in afara mancarea pentru petrecerea acestor ciudati — dar universul sau se va prabusi cand un muritor de rand va pune piciorul pentru prima data in acest hotel si… se va imprieteni cu Mavis.

Columbia Pictures prezinta filmul Sony Pictures Animation, Hotel Transylvania. Pe coloana sonora a filmului veti recunoaste vocile actorilor Adam Sandler, Andy Samberg, Selena Gomez, Kevin James, Fran Drescher, Steve Buscemi, Molly Shannon, David Spade si CeeLo Green. Regia ii apartine lui Genndy Tartakovsky. Productia, lui Michelle Murdocca. Scenariul este scris de Peter Baynham si Robert Smigel. Povestirea apartine scriitorilor Todd Durham si Dan Hageman & Kevin Hageman. Productia executiva este asigurata de Adam Sandler, Robert Smigel si Allen Covert. Muzica e compusa de Mark Mothersbaugh. Aranjorul muzical este Liza Richardson. Imaginea si animatia sunt realizate de Sony Pictures Imageworks Inc.
MONSTRII: SUNT EXACT CA NOI!
“Hotel Transylvania este o poveste despre un tata si o fiica – numai ca tatal se intampla sa fie Dracula,” explica Genndy Tartakovsky, regizorul filmului Sony Pictures Animation, Hotel Transylvania. “Ca toti tatii, el este prea protector cu fiica lui si intra usor in panica, dar altfel, e adorabil, un tata care ar face orice pentru fetita lui, dar care pe de alta parte nu seamana cu ceilalti tati, pentru ca este… Printul Intunericului.”
In Hotel Transylvania, descoperim ca cei mai renumiti monstri ai lumii –Dracula, Frankenstein, Varcolacul, Omul Invizibil si Mumia – sunt ca si oamenii obisnuiti, au familii, probleme si simt nevoia sa se mai detaseze uneori de ele… dar spre deosebire de oameni, ei trebuie sa traiasca departe de lume, pentru ca oamenii ii considera… monstri! Si ce loc ar fi mai bun ca ascunzatoare decat Hotelul Transylvania, pe care Dracula insusi l-a transformat intr-un fel de sanctuar, care n-a mai vazut picior de om din 1898? Dar si Dracula are problemele lui… cea mai importanta fiind fiica lui, Mavis, care-si serbeaza acum majoratul – de fapt ea va implini in curand 118 ani. Pe masura ce Mavis se maturizeaza si se pregateste sa devina femeie, tatal sau vampir se teme tot mai mult ca-i va pierde afectiunea. Ca sa fim sinceri, in afara de teama ca-si va pierde fiica, vampirul mai are o teama –de usturoi, dar asta e deja alta poveste.
“Hotel Transylvania ni Ie prezinta pe personaje ca pe niste monstri simpatici – mai simpatici decat au fost vreodata – dar motivul pentru care acesti monstri au supravietuit de-a lungul anilor este faptul ca au niste istorii personale grozave,” afirma Tartakovsky. “Ei au o trasatura umana care-i face sa fie accesibili, placuti si prietenosi. Exact cu aceste trasaturi l-am inzestrat pe Dracula al nostru – prezentam o poveste placuta, accesibila, dulce-amara, de unde se poate vedea cat de uman poate fi vampirul nostru.”
Pe langa povestirea calda de familie, regizorul ii mai da Hotelului Transylvania si o tenta unica, distractiva. Tartakovsky a vrut sa faca din Hotel Transylvania, primul sau film de lung metraj. Intr-o epoca in care filmele de animatie incearca sa se apropie cat mai mult de realitate, Tartakovsky incearca sa foloseasca avantajele pe care le pune la dispozitie animatia pentru a depasi unele granite. Indepartandu-se de realitate, el ne prezinta o lume pe care o descrie ca fiind “mai reala decat realitatea” – mai comica si mai sensibila decat lumea noastra. “In filmele artistice, trebuie sa fii realist. Dar eu am vrut sa duc filmul la cealalta extrema, facandu-l si mai comic, si mai exagerat,” marturiseste el. “Am realizat o animatie extrem de concreta. Am vrut ca prin asta sa-i dau mai multa expresivitate. Miscarea din film este caricaturala, nerealista. Exact asta ii da filmului energia, iar pentru un film, energia e totul, dupa parerea mea.”
PERSONAJELE
O distributie corecta ii ajuta pe realizatori sa se concentreze asupra filmului, dandu-i echilibrul si tonul comic pe care si-l doresc. Tartakovsky explica: “Cred ca am reusit sa preluam aceste personaje si sa le remodelam. Trebuia sa le respectam identitatea, dar vroiam sa facem un film comic cu monstri, si un un horror – noi am facut ca filmul sa fie comic si nu de groaza. Atat ca personajele noastre sunt niste monstri,” explica el. “De exemplu, Dracula realizat de noi este maniac, nebun si obsedat – am preluat elementele de baza ale personajului, dar le-am ingrosat de zece ori mai mult. Comicul prezent in dialoguri este foarte modern, dar si general valabil, ceea ce-l face sa fie resimtit ca ceva foarte contemporan. Rezultatul final este ca personajele au aceeasi alura legendara, dar sunt mai moderne, iar personalitatea lor a fost dotata cu o fateta comica in plus.”
Un alt aspect care-l diferentiaza pe Hotel Transylvania de alte filme ale genului este faptul ca toti actorii au fost adusi in acelasi studio de inregistrari pentru a citi replicile personajelor – in felul acesta dandu-le sansa de a interactiona ca si intr-un film de actiune live. In definitiv, multi dintre actori, cum ar fi Adam Sandler, Kevin James, David Spade si Steve Buscemi, se cunosc de multi ani si au lucrat impreuna la numeroase filme, iar perspectiva de a lucra din nou impreuna le-a facut o enorma placere, pentru ca era un proiect de care se puteau bucura si familiile lor.
DRACULA
Toate calitatile care fac din Dracula un lider indiscutabil al monstrilor – puterea, dominatia, charisma si probabil autoritatea sa – il fac sa fie si un excelent manager de hotel. Problema este ca, in ceea ce o priveste pe Mavis, el se cam pierde cu firea. Se teme pentru siguranta fiicei lui si de aceea a tinut-o in sanctuarul acestui hotel toata viata, departe de oamenii care ar fi putut-o ataca cu tortele aprinse, pe care el si le aduce aminte atat de dureros. Dar acum, la cea de-a 118-a aniversare a ei, trebuie sa se tina de cuvant si s-o lase sa vada lumea pentru prima oara. Din pacate, in mijlocul pregatirilor in hotelul plin de oaspeti-monstri si in asteptarea primului om care a pus vreodata piciorul in castel, planurile bine ticluite ale lui Dracula vor incepe sa se naruiasca rapid. Ce ar trebui sa faca un tata vampir care si-a cocolosit fiica— sa continue s-o apere pe Mavis de oameni, sau sa o lase libera sa-si deschida aripile (de liliac) si sa zboare…?
Rolul e interpretat de Adam Sandler, care se afla in fruntea unei distributii de staruri ale comediei. “Am vrut ca Adam sa-l redefineasca pe Dracula pentru o noua generatie,” spune Tartakovsky. “L-am vazut pe Dracula interpretat de Bela Lugosi si pe toti ceilalti Dracula; Vroiam ca interpretarea aceasta sa contureze un nou Dracula.”
“Dracula se comporta chiar ca un tata,” recunoaste Sandler. “E foarte protector, autoritar si manipulator si un pic cam nebun – dar toate astea provin din frica lui ca Mavis ar putea avea de suferit.”
MAVIS
Mavis este foarte rasfatata de tatal ei; totusi, ea este incapatanata si isteata, la fel ca toate adolescentele de 118 ani. Mavis s-a cam plictisit de domeniul unde si-a petrecut toata copilaria—ea si-a trait toata viata de pana acum numai in hotel si pe domeniul inconjurator—si de aceea tanjeste sa calatoreasca, sa experimenteze si sa vada lumea. Acum, ea il intalneste pe noul venit, care ii ofera o alta optiune. Dar ar trebui ea sa plece, frangand in acest fel inima tatalui sau, sau sa ramana si sa-si franga propria inima?
Selena Gomez interpreteaza acest rol. “Selena a gasit o formula de a interpreta acest personaj, putand fi in acelasi timp blanda si iubitoare – dar si singura care l-ar putea pune la respect pe Dracula,” explica Murdocca. “Dracula ar face orice pentru fiica sa, iar ea stie asta. Selena o interpreteaza pe Mavis ca pe o adolescenta obisnuita, care stie ce vrea si stie cum sa obtina orice de la tatal ei.”
JONATHAN
Jonathan este un tanar tipic de 21de ani, care-si croieste drumul prin Europa cu rucsacul in spate. E un tip sigur pe el, plin de viata, vorbaret, curios si bun la suflet—ca sa nu mai punem la socoteala ca e si cel mai iscusit curier pe skateboard. Motto-ul lui este “lasa-te la vale!” Acum, in peregrinarile lui, a dat de un hotel plin de…monstrii!? Ca sa-l ajute sa patrunda in lumea lor (iar monstrii sa nu-si dea seama de “incalcarea normelor de securitate”), Drac il deghizeaza pe Jonathan in Johnnystein, presupusul var al lui Frankenstein. Planul lui Drac se intoarce impotriva lui atunci cand Mavis si ‘Johnnystein’ se imprietenesc, iar Jonathan isi incalca promisiunea facuta lui Drac, de a o sterge cu prima ocazie. El ramane pentru ca ii place petrecerea asta cu monstri si mai ales pentru ca e atras de o adolescenta-vampir.
“Lui Jonathan ii place sa traiasca din plin,” recunoaste Tartakovsky. “El are o personalitate puternica, e energic si deschis. Cand Andy Samberg a citit primele replici ale personajului, a fost un adevarat boom, ne-am dat seama ca era perfect pentru rol. Avea un umor spontan si reusea sa stabileasca o relatie naturala cu Adam – contrastul dintre Dracula, interpretat super-articulat de Adam si spiritual liber al lui Andy era perfect. In plus Andy a adus si multa sinceritate rolului – el l-a facut pe Jonathan ceea ce este in film.”
FRANKENSTEIN
Frank, cel mai bun prieten al lui Dracula (si “unchiul” favorit al lui Mavis) nu e nimeni altul decat Frankenstein—un tip supraponderal, cu o inima pe masura. A trecut mult timp de cand acest monstru dadea buzna ravasind si speriind taranii din satele apropiate. Acum el este insurat si in plus isi iubeste familia adoptiva formata din Drac si Mavis. Imaginati-va surpriza de proportii pe care o incearca atunci cand el si Eunice se prezinta la aniversarea lui Mavis de 118 ani—si dau de un var pe care Frank nu-l mai vazuse niciodata in viata, Johnnystein. Dar familia e familie, chiar daca e mai ciudata, iar Frank se simte fericit sa-si cunoasca nou descoperita ruda.
Kevin James da viata acestui personaj. “El e haios si adorabil si dulce – ni-l arata pe adevaratul Frankenstein, care salasluieste in inima lui,” spune Murdocca. “Dar nu va pripiti totusi, e un tip atat de mare incat nu ar fi bine sa-i stati in cale. Aceasta trasatura nu iese prea des la iveala in filmul nostru, dar cand o face, ar fi bine sa va feriti de el.”
“Frank pare a fi un dur, dar sunt si momente cand se face zob, afirma James. “La propriu, pentru ca placandu-i sa calatoreasca, el se rupe in mai multe bucati, pe care le ambaleaza separat in mai multe valize… ceea ce devine o problema la ridicarea bagajelor de mana.”
EUNICE
Eunice este iubita sotie a lui Frankenstein. Cand lui Frank ii piere puterea, Eunice compenseaza totul. Ea e curajoasa si directa, iti spune lucrurile direct in fata, dar in esenta ea este o familista plina de afectiune.
Fran Drescher,indragita interpreta a rolului titular din “The Nanny,” da viata acestui personaj. “Fran isi foloseste vocea pe un alt palier pentru acest rol,” spune Murdocca. “Ea e cand tunatoare, cand haioasa, cand dictatoare. Ea creeaza un personaj care ii poate face fata chiar lui Dracula – pentru ca lui Eunice pur si simplu nu-i pasa. ”
Wayne
Wayne este un varcolac, care ziua proceseaza date, iar noaptea joaca rolul de tatic. Impreuna cu sotia sa, Wanda, au facut o droaie de pui, asa incat acum abia daca mai are energie sa termine cu bine ziua de munca. Din cauza ca a mirosit prea multi pampersi, si-a pierdut si simtul olfactiv. Desi vine la petrecere insotit de droaia lui de copii, care nu stiu sa se poarte, si de nevasta vesnic insarcinata, Wayne abia asteapta sa petreaca o mica vacanta la Hotel Transylvania. Aici poate sa nu-si mai zbarleasca parul, sa fie el insusi, ba chiar ar putea sa traga si cate un pui de somn. Cel mai bun lucru care i se poate intampla vizitand cavernele vechiului domeniu este ca s-ar putea ascunde aici de copiii sai pentru o buna parte din aceasta mini-vacanta.
“Conform interpretarii lui Steve Buscemi, Wayne n-ar vrea decat sa stea pe marginea piscinei, sa se relaxeze,” spune Murdocca. “El interpreteaza nemaipomenit rolul tatalui epuizat care tanjeste dupa un moment de liniste si singuratate, dar care stie ca nu va avea parte de el.”
“Wayne este tatal clasic – tipul care dupa ce munceste toata ziua vrea sa ajunga acasa, intr-o oaza de liniste si pace, dar cand intra pe usa, droaia de copii ii sare in spinare gata de joaca,” explica Buscemi. “Ar fi OK daca ai avea unul, doi, chiar trei copii, dar …cincizeci si ceva !?”.
GRIFFIN
Omul Invizibil are un nume, iar acesta e Griffin. El stie sa se ascunda foarte bine si pentru ca nimeni nu-l poate vedea, are prostul obicei de a-si lua prietenii prin surprindere. E gata intotdeauna pentru o poanta, dar numai daca o face el pe seama altora – altfel, e foarte sensibil si nu-i place sa fie luat peste picior pentru parul lui rosu si cret.
“Problema lui Griffin e ca se simte neglijat. Dar nu e vina lui – ci doar a faptului ca e invizibil,” spune Murdocca. “El a fost personajul perfect pentru David Spade – ironic, sec, istet, dar si bun la suflet.”“Lui Griffin ii place sa mearga in vacanta. El e foarte aratos si are un trup grozav. Cel putin asa reiese de la el, iar eu nu am de ce sa-l contrazic,” spune Spade zambind.
MURRAY
Murray este Mumia, un tip super-bandajat, care apare mai solid decat un om normal. Fiindca pe vremuri era clovnul marilor faraoni ai Egiptului, Murray este extrem de simpatic, glumet si mereu sufletul petrecerii. Pentru ca de obicei isi duce viata intr-un intunecat mormant egiptean, ori de cate ori vine la hotelul lui Drac, el e dornic sa petreaca in stil mare ! Este o enciclopedie de bancuri si eschiveaza orice confruntare folosind umorul.
“CeeLo Green si-a adjudecat rolul din prima zi,” rememoreaza Murdocca. “E un tip cu adevarat onest si dragut, iar asta razbate prin interpretarea pe care o da personajului. Nu e decat o mumie mare, blanda si draguta, care cauta afectiune.”
QUASIMODO
Bucatarul sef de la Hotel Transylvania este nimeni altul decat Quasimodo, francezul cocosat care stia sa traga clopotele si sa se ascunda prin firidele catedralei. Aici, el devine un geniu gastronomic, care face briose cu viermi, amesteca in cazanul de supa cu melci si monteaza antreuri oribile pentru oaspetii hotelului. Temperamentalul artist vrea sa faca totul dupa capul lui—acum vrea sa introduca in meniu si mancare din carne de om, cu toate ca monstrii n-au mai mancat asemenea specialitati de pe vremea lui Homo sapiens. Lumea nu prea ii asculta tiradele, cu exceptia asistentei sale loiale, o sobolanita pe nume Esmeralda. „Nasul stie cel mai bine”, ii place lui sa repete, iar nasul le va spune celor doi unde se ascunde omul care a patruns in castel.
“Jon Lovitz, care ii da viata lui Quasimodo, ne va servi piesa lui de rezistenta,” spune Murdocca. “Quasimodo trebuie sa gateasca numai mancare pentru monstri, iar el s-a saturat de asta. De ani de zile isi doreste sa puna mana pe carne de om….”
Lovitz eclama: “Quasimodo e un fel de Julia Child (experta in arta culinara franceza) masculin… daca ea s-ar putea transforma intr-un barbat malefic… scurt la trup… cocosat… dar sa fie neaparat francez!”

PRODUCTIA
Hotel Transylvania difera ca imagine si stil de toate filmele de animatie realizate de Sony Pictures Animation – iar asta este exact ceea ce au dorit realizatorii. “De fapt stilul Sony Pictures Animation este sa nu aiba niciun stil propriu,” spune producatoarea Michelle Murdocca. “Noi lasam la latitudinea regizorilor sa creeze fiecare stilul dorit pentru filmele lor. Asta face ca filmele noastre sa fie diferite si distincte – pentru ca ele nu urmeaza nici un sablon.”
Stilul regizoral pentru Hotel Transylvania ii apartine lui Genndy Tartakovsky, a carui viziune pentru acest film influenteaza modul in care se exprima personajele. Faptul ca filmul trebuie sa fie comic, si nu de groaza, a constituit un factor important pentru realizatori, care au creat personajele special pentru a starni rasul. “Am vrut sa facem un film foarte expresiv,” spune el. “Personajele trebuia sa fie foarte versatile pentru ca ele trec printr-o serie de stari, de la personaje caraghioase de animatie, la expresii umane, foarte subtile.”
De exemplu, interpretarea data de Sandler lui Dracula a influentat direct profilul personajului. Felul in care l-a conturat designer-ul de personaje, Craig Kellman, ni-l prezinta uneori pe Dracula ca pe un tip afectuos si mult mai mic decat vi-l inchipuiati.”
“Daca il studiati pe Dracula, veti vedea ca uneori e complet normal, si deodata, in aceeasi secventa, ochii lui se fac de trei ori mai mari, iar capul devine dublu.” explica Tartakovsky. “Nu vreau ca publicul sa-si dea seama de tertipurile noastre tehnice, ci vreau sa perceapa si sa simta.”
Realizarea acestor secvente inseamna sa incalci regulile traditionale ale animatiei pe computer. “In majoritatea filmelor de animatie pe calculator, animatorii trateaza personajul ca pe o papusa. Ei o pot misca, dar miscarea e limitata. Pentru mine, computerul e doar o unealta, asa cum si creionul este o unealta – ar trebui s-o facem sa execute ceea ce vrem noi sa execute,” sustine Tartakovsky. “Aceasta a fost filozofia mea si din fericire, toti au fost de acord si m-au sustinut, putand astfel sa realizam lucruri minunate.”
Kellman i-a facut si profilul lui Jonathan (si apoi pe al alter ego-ului sau, Johnnystein), vizitatorul uman care primeste mai mult decat se astepta la intrarea in hotelul monstrilor. “Jonathan este exact opusul lui Dracula. Daca Dracula este vesnic la carma evenimentelor, Jonathan n-are nici un fel de directie. Dar caracterele create de animatori trebuie sa fie la fel de puternice. Noi l-am proiectat pe Jonathan pentru personalitatea lui Andy Samberg, iar vocea si interpretarea lui au ajutat la conturarea personajului, ca arhetip” spune Tartakovsky.
Carter Goodrich i-a construit profilul lui Frankenstein.“El trebuia sa fie recunoscut de la inceput ca Frankenstein, dar in acelasi timp vroiam ca el sa surprinda publicul cu ceva nou,” afirma Goodrich. “Am gasit un unghi diferit de a-l prezenta, un unghi pe care-l puteam aprofunda si dezvolta: e vorba de dimensiunea formelor, a siluetelor, de volum, dar si de personalitatea personajului – un tip dragut care se lupta cu ceva.”
Goodrich a raspuns si de realizarea lui Griffin – care e complet invizibil, cu exceptia ochelarilor. Iar Goodrich nu trebuia sa caute inspiratia prea departe – de fapt, ochelarii lui Griffin sunt exact ca cei pe care-i poarta el.
Cel de-al treilea membru al echipei de designeri de personaje este Carlos Grangel, care are o slabiciune pentru materialele artistice. “I-am dat pe mail lista personajelor pe care doream sa le creeze, iar el ne-a trimis scheciuri facute pe ambalaje de cornflakes,” relateaza Murdocca. “I-a pus pe toti angajatii studioului lor din Spania sa aduca cutiile de cereale pe care le aveau pe acasa, apoi le-a rupt si a inceput sa deseneze pe interiorul acestor cutii. El realizeaza designul in straturi, pe care apoi le compune – are un sistem extrem de original si nebunesc. Nici macar nu-mi pun mintea sa-l inteleg, dar iese ceva grozav.”
Una dintre cele mai mari contributii ale lui Grangel a fost designul lui Murray, mumia. “Inainte de a-l implica pe Carlos, ne gandeam la Murray ca la o mumie clasica, slabanoaga si usoara ca fulgul si chiar ne pregateam sa tragem o secventa cu ea, dar Carlos ne-a surprins trimitandu-ne ceva mare si gras pe post de Murray” .
“Am putea crea o mumie supraponderala, care ar fi atat de diferita de mumia traditionala,” a comentat Grangel. “Am putea face un personaj complet nou si extrem de haios, o noua generatie de mumii.”
Grangel a mai creat si multe dintre personajele secundare, inclusiv fecioarele vrajitoare, soferul fara cap, sau scheletele mariachi. “Fiindca provin din Spania, cunosc traditia mexicana si imi place la nebunie designul si grafica din „the Day of the Dead,” spune el. “Am vrut sa aduc un omagiu acestei culturi. Am studiat-o foarte mult si am facut o multime de fotografii, ca bibliografie. Mi s-a parut grozav de simpatica si total diferita.”
Odata ce s-a creat identitatea si profilul personajelor, Marcelo Vignali s-a apucat de scenografia filmului. “Hotelul actioneaza din multe puncte de vedere ca personajul sobru al acestei comedii, care e jucata de personaje,” explica el.
Acestea fiind zise, existau mai multe moduri prin care se putea realiza comicul. “In multe filme vechi cu monstri s-a folosit o tehnica teatrala de iluminare a studioului. Ne-am gandit ca vrem si noi sa aplicam aceasta tehnica, dar nu pentru a realiza un horror, ci o comedie,” recunoaste Vignali.
Ca in orice film animat, scenografia a reprezentat o mare provocare – o chestiune despre care Vignali spune ca marea parte a publicului n-o intelege pe de-a intregul. El subliniaza ca cel mai greu de realizat a fost holul hotelului Transylvania. “Am facut proiectul a numeroase decoruri, dar acesta e cel mai mare pe care l-am facut vreodata,” recunoaste el. L-am proiectat pe verticala, intai podeaua si apoi peretii si partea de sus. L-am realizat ca pentru un film de actiune, cu mulaje in care se putea vedea interiorul peretilor – aproape ca intr-o casuta de papusi – astfel incat sa se poata vedea totul. Era un decor monstruos (si nu vreau sa fac o gluma). Apoi, a trebuit sa imbracam holul. Pentru asta trebuia sa stim o multime de lucruri: daca in semineu exista un suport pentru lemne, cata lumina trebuia sa dea focul, unde trebuia sa atarnam draperiile, si chiar locurile unde trebuia sa apara crapaturi pe pereti. A fost o lucrare extrem de laborioasa.”
Coordonatorul animatiei, James Crossley, a trebuit sa coordoneze peste 90 de animatori de la Sony Pictures Imageworks, care au dat viata personajelor de pe ecran. Crossley recunoaste ca realizarea viziunii lui Tartakovsky in animatia computerizata 3D a fost o provocare, dar a meritat pana la urma. “Genndy provine dintr-o traditie de animatie realizata manual. Cand ne-am intalnit, am vorbit despre minunata energie, designul si caricatura care puteau fi realizate in acea lume, si felul cum puteam sa redam aceleasi lucruri intr-o animatie computerizata,” spune el.
“Puteam sa facem in asa fel incat un personaj sa apara si sa dispara intr-o fractiune de secunda din fata camerei de filmat, sau pur si simplu sa sfideze gravitatia”– in animatia CG nimic nu e imposibil. “Filmul se bazeaza pe caricatura, ne interesa mai mult sa redam design-ul si energia decat sa realizam miscarea. Totusi, daca vroiam sa facem un film credibil, trebuia sa ne gandim si la asta.”
Daniel Kramer, de la Sony Pictures Imageworks, a fost intotdeauna un membru esential al echipei in calitate de Visual Effects Supervisor. Kramer a coordonat circa 300 de oameni ce proveneau din diferite departamente si care se ocupau de animatia imbracamintei, a parului, sau de efecte. Ca si in cazul celorlalte elemente ale animatiei, viziunea lui Tartakovsky reclama o noua abordare. “Aveam la dispozitie simulari computerizate – softuri care imitau realist miscarea parului, de exemplu. Daca aveai nevoie ca haina sa cada natural de pe umarul unui personaj, puteai obtine o forma rotunjita,” explica Kramer. “Dar Genndy nu se multumea cu atat, el vroia linii precise si miscarea materialului. Pentru el e important cum arata silueta personajului. Programele de simulare ne dau haine care nu se potrivesc pe silueta personajelor, iar marginile materialului sunt neclare. De aceea a trebuit sa reluam cadru cu cadru filmarile si sa le corectam manual.”
Hotel Transylvania este prezentat in 3D, iar coordonatorul stereoscopic Von Williams a supravegheat procesul tehnologic 3D. “Nu vroiam un 3D evident – nu vroiam sa socheze ochiul, ci mai degraba sa dea spectatorului sentimentul ca se afla acolo, in interiorul hotelului, impreuna cu Drac si Mavis,” explica el.
Provocarea pentru Williams si echipa sa era sa puna de acord stilul de animatie al Hotel Transylvania cu tehnologia 3D. “Filmul este animat intr-un stil foarte comic si grafic,” spune el. “Exact asta vroia Genndy sa realizeze, dar el a vrut sa vada filmul si stereo. De fapt, in unele secvente el ne-a incurajat sa ingrosam elementul 3D, mai mult decat am fi facut-o noi. A fost extrem de placut sa lucram cu Genndy la aceasta etapa a realizarii filmului.”
Productia digitala a fost asigurata de co-producatorul Lydia Bottegoni, animatia fiind impartita intre Sony Pictures Imageworks, din Culver City, California, si studiourile cu facilitati prin satelit ale Imageworks, din Vancouver. “Am beneficiat de talentul celor ce se ocupa de animatie la Culver City si Vancouver,” spune ea. “Numai pentru asta am folosit peste 300 de artisti si 100 de animatori in perioada maxima de productie. Cea mai mare dificultate era sa-i tinem pe toti concentrati pe aceeasi secventa, sa ne asiguram ca toti au inteles viziunea lui Genndy si ca personalitatea personajelor ramane constanta. Genndy provine din domeniul animatiei, asa incat intelege cum trebuie sa lucrezi cu animatorii, sa interactionezi cu toti in mod direct. A existat tot timpul o relatie de colaborare foarte stransa si creatoare, chiar daca echipa era atat de numeroasa.”

DISTRIBUTIA
ADAM SANDLER (Dracula / productia executiva) se bucura de un imens succes in toate ipostazele sale de creator: actor, scenarist, producator sau muzician. Filmele lui Sandler totalizeaza pana acum incasari de peste 3 miliarde dolari. Recent el a putut fi urmarit alaturi de Andy Samberg in That’s My Boy, iar anterior acestuia, el a jucat in Jack and Jill cu Katie Holmes si in Just Go With It, alaturi de Jennifer Aniston. Printre filmele anterioare ale lui Sandler se numara Grown Ups, filmul cu cele mai mari incasari din cariera sa, care va avea in curand si o urmare: Grown Ups 2. Sandler a mai jucat si in filmul Universal, Funny People, scris si regizat de Judd Apatow , You Don’t Mess with the Zohan, sub egida Sony Pictures, sau comedia studiourilor Universal, I Now Pronounce You Chuck & Larry.
Vocea lui Sandler a putut fi auzita recent in productia Columbia Pictures/MGM, Zookeeper, cu Kevin James; pentru acest film, Sandler a fost si producator. Anterior, Sandler a putut fi urmarit in rolul titular, alaturi de Don Cheadle in filmul Sony, Reign Over Me, in regia lui Mike Binder, hiturile de box-office: Click, cu Kate Beckinsale, sau The Longest Yard, cu Chris Rock si Burt Reynolds. El a mai jucat si in filmul lui James L. Brooks, Spanglish, alaturi de Tea Leoni; comedia romantica 50 First Dates, cu Drew Barrymore; Anger Management, cu Jack Nicholson; si filmul lui Paul Thomas Anderson, Punch-Drunk Love, pentru care el a primit o nominalizare la Golden Globe.
Casa de productie a lui Sandler, Happy Madison Productions, a fost fondata de catre Jack Giarraputo si Sandler si a devenit un mini studio aproape independent, care se implica in toate aspectele productiei de film. Happy Madison a produs, printre altele, Click, The Benchwarmers, Deuce Bigalow: European Gigolo, Dickie Roberts: Former Child Star, Strange Wilderness sau filme mai recente cum ar fi: The House Bunny, Paul Blart: Mall Cop, Zookeeper, sau filmul ce va fi lansat in curand Here Comes the Boom.
Avand mai multe calitati pentru comedie, ANDY SAMBERG (Jonathan) se dovedeste a fi un actor captivant si extrem de comic, atat pe micul cat si pe marele ecran. Laureat al premiului Emmy® pentru scenariu, Samberg se dovedeste a avea acelasi succes si pe ecran dar si in spatele acestuia.
Samberg poate fi urmarit in prezent in productia lui Lee Toland Krieger, Celeste and Jesse Forever, scrisa si interpretata de Rashida Jones. Filmul a fost lansat in 2012, la Sundance Film Festival, sub egida Sony Pictures Classics. Samberg a jucat si alaturi de Adam Sandler rolurile titulare din comedia That’s My Boy.
Printre alte filme in care a jucat se numara: Friends With Benefits de Will Gluck, alaturi de Justin Timberlake si Mila Kunis; What’s Your Number?, de Mark Mylod, alaturi de Anna Faris; I Love You, Man de John Hamberg, alaturi de Paul Rudd si Jason Segel; filmul de animatie al lui Chris Miller, Cloudy with a Chance of Meatballs, cu Bill Hader, Anna Farris si James Caan.
Ultimii ani de activitate au fost ca un vartej ametitor pentru actrita si cantareata SELENA GOMEZ (Mavis), pentru ca intr-un rastimp atat de scurt a jucat intr-un serial de mare succes la Disney Channel, a scos trei albume de muzica si s-a lansat in cariera cinematografica – si, in plus, a pus bazele unei linii proprii de creatie de moda si a lansat pe piata un parfum.
Primul film in care a jucat a fost Spy Kids 3-D: Game Over, in 2003. Printre alte filme in care a fost distribuita se numara: Ramona and Beezus, produs de Fox si Monte Carlo, in regia lui Thom Bezucha. De curand ea a incheiat filmarile pentru Spring Breakers, de Harmony Korine, unde a jucat alaturi de James Franco si Vanessa Hudgens, in cel mai dificil rol al sau de pana acum. In prezent, Gomez se afla pe platourile de filmare ale productiei lui Joel Silver, The Getaway, alaturi de Ethan Hawke.
KEVIN JAMES (Frank), producator, co-scenarist si star in comediile de mare succes Paul Blart: Mall Cop (2009) si Zookeeper (2011), poate fi urmarit in octombrie in cel mai recent film al sau, Here Comes The Boom. James a mai jucat si in filmele de succes ale Columbia Pictures: Grown Ups (2010) alaturi de Adam Sandler; anterior, James si Sandler au lucrat impreuna pentru realizarea peliculei I Now Pronounce You Chuck and Larry (2007).
James s-a lansat in lumea cinematografiei in 2005, odata cu rolul din filmul Columbia Pictures, Hitch, in care l-a avut ca partener pe Will Smith.
STEVE BUSCEMI (Wayne) si-a construit cariera realizand portretele unora dintre cele mai memorabile personaje din cinematografia recenta.
Buscemi a obtinut premiile Independent Spirit, The New York Film Critics Award si a fost nominalizat la un Glob de aur pentru rolul sau din filmul MGM, Ghost World, in regia lui Terry Zwigoff, in care a jucat alaturi de Thora Birch si Scarlett Johansson. De asemenea, el a fost nominalizat la premiul Emmy pentru cel mai bun rol secundar, acela al lui Tony Blundetto din cel de-al cincilea sezon al serialului “The Sopranos,” si a obtinut o nominalizare la Emmy, la categoria Guest Actor, pentru aparitia lui din filmul NBC, “30 Rock”.
In prezent, el joaca in drama HBO, “Boardwalk Empire,” care i-a adus pana acum premiul Golden Globe, doua premii Screen Actors Guild si doua nominalizari la Emmy.
Datorita acestei senzationale interpretari, Buscemi a devenit unul dintre actorii cei mai cautati de marii regizori din cinematografie. Printre colaborarile sale cele mai importante se numara: Martin Scorsese, cu filmul New York Stories; Jim Jarmusch, cu Coffee and Cigarettes si Mystery Train, pentru care actorul a obtinut o nominalizare la IFP Spirit; Alexandre Rockwell, cu Somebody to Love si In the Soup, film care a primit premiul juriului in 1992, la Sundance Film Festival; Quentin Tarantino, cu Reservoir Dogs, pentru care a obtinut un premiu IFP Spirit, pentru rolul domnului Pink; fratii Coen , cu Miller’s Crossing, Barton Fink, Fargo, film premiat cu premiul Academiei si The Big Lebowski; Twenty Bucks; Tom DiCillo, cu Double Whammy sau filmul Living in Oblivion, laureat al Sundance Film Festival Award, cu Dermot Mulroney si Catherine Keener; Desperado; Things to Do in Denver When You’re Dead; Robert Altman, cu Kansas City; John Carpenter, cu Escape from L.A. cu Kurt Russell; Jerry Bruckheimer Productions, cu Con Air si Armageddon; Stanley Tucci, cu The Impostors; telefilmul HBO “The Laramie Project”; “Love in the Time of Money; Tim Burton, cu Big Fish; Michael Bay, cu The Island; Terry Zwigoff, cu Art School Confidential; sau I Now Pronounce You Chuck and Larry, cu Adam Sandler.

REALIZATORII

Un vizionar al industriei de animatie, GENNDY TARTAKOVSKY (regia) isi face debutul in regia pentru marele ecran odata cu filmul Hotel Transylvania, sub egida Sony Pictures Animation.
Un veteran al cinematografiei, Tartakovsky a obtinut in cei 20 de ani de activitate o pleiada de premii printre care 12 nominalizari la Primetime Emmy Award si trei premii Emmy pentru realizarile sale din serialul Star Wars: Clone Wars si Samurai Jack, ambele pentru Cartoon Network. In topul Variety “50 to Watch” el a fost intitulat „un lider in industria de divertisment”. Tartakovsky a mai fost caracterizat ca fiind “unul dintre starurile industriei” de catre revista People si unul dintre cei mai creativi oameni din divertisment, de catre Entertainment Weekly in “It List.” De asemenea, el a primit si prestigiosul premiu Winsor McCay, ca o recunoastere a contributiei intregii sale cariere la arta animatiei.
Contributia lui Tartakovsky in aceasta directie a reusit sa dezvolte si promoveze Cartoon Network la nivel national, datorita celor patru seriale de animatie create de el, care s-au bucurat de mare audienta intre 1994 si 2010: “Dexter’s Laboratory”; “Samurai Jack”; “Star Wars: Clone Wars”; si “Sym-Biotic Titan.” El l-a creat pe indragitul “Samurai Jack”, ca o continuare a lui “Dexter’s Laboratory,” prima sa creatie animata, pe care a scris-o si regizat-o totodata. “Samurai Jack” a izvorat din dorinta sa de a crea cel mai bun film de actiune si aventura in domeniul animatiei, iar rezultatul obtinut a fost un show de televiziune complet, in care se regasesc atat actiunea cat si umorul si tehnica artistica inalta.
De asemenea, Tartakovsky a indeplinit rolurile de producator si regizor pentru serialul premiat cu Emmy al Cartoon Network: “The Powerpuff Girls” si de regizor de animatie pentru The Powerpuff Girls: The Movie. Totodata, el este creatorul filmelor Cartoon Network: “Dial M for Monkey” si “Justice Friends.”
PETER BAYNHAM (Scenariul) este un scenarist si producator apreciat, care numara printre lucrarile sale comedia de succes Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan, penru care a primit nominalizari la premiul Academiei si la Writers Guild Award, la categoria cel mai bun scenariu. Filmul a mai fost nominalizat la Golden Globe pentru cel mai bun muzical sau comedie si s-a aflat pe lista celor mai bune filme ale anului 2006 la American Film Institute. Baynham a co-produs si scris povestirea pentru “Bruno,” o urmare de succes. El a scris (alaturi de regizoarea Sarah Smith) scenariul si a fost producatorul executiv al filmului Sony Pictures/Aardman Animation, Arthur Christmas, care a devenit un hit international. Filmul, care a fost nominalizat la Golden Globe, BAFTA si premiul Annie, a obtinut pe website-ul Rotten Tomatoes titlul de „cel mai apreciat film animat al anului 2012”, cu un rating incredibil de 93%.
Baynham a scris scenariul pentru Arthur in 2011 si a fost producatorul executiv al filmului lui Sacha Baron Cohen, hitul international, The Dictator.
ROBERT SMIGEL (Scenariul / productia executiva) este apreciat pentru contributiile sale ca scenarist, producator si performer in doua dintre cele mai indragite show-uri de televiziune, “Saturday Night Live “si “Late Night with Conan O’Brien.” La“SNL,” Smigel este renumit pentru “Saturday TV Funhouse”, inclusiv pentru “The Ambiguously Gay Duo,” “Fun with Real Audio,” sau “X-Presidents. Pe langa Hotel Transylvania, Smigel a mai scris scenariul si a asigurat productia executiva pentru filmul You Don’t Mess With the Zohan.
TODD DURHAM (povestirea) este un scriitor de comedie, care a venit cu ideea de creatie Hotel Transylvania la Sony Pictures Animation. In prezent el dezvolta mai multe proiecte in SUA si Franta, printre care se numara adaptarea pentru marele ecran a propriului sau roman, Mr. Smith Goes To Hell.
Anterior, el a mai scris si pentru alti producatori ai Saturday Night Live, cum ar fi Jon Lovitz, Martin Short, Gilbert Gottfried, Chevy Chase, Rich Hall, Randy Quaid, Chris Elliott si Dana Carvey. Durham a mai scris si scenarii de comedie pentru Will Smith, Gene Wilder, Rosie O’Donnell, Robin Williams, Michael Keaton si National Lampoon.
DAN HAGEMAN & KEVIN HAGEMAN (povestirea) sunt doi frati scriitori, care dupa ce au atras atentia cu scenariul filmului regizat de Steven Spielberg, The Nightmare of Hugo Bearing, au fost solicitati sa scrie Charlie Dilla pentru Dreamworks, un film bazat pe o idee originala a lui Spielberg. Ei au pus pe hartie ideea initiala pentru Wizard of Oz pentru Bruckheimer si Disney, au dezvoltat adaptarea filmului olandez Science Fiction, pentru Lauren Shuler Donner si Sony, au adaptat Carpe Demon pentru 1492 Pictures si Warner Brothers, si Lies of Locke Lamora, pentru Michael DeLuca si Warner Brothers. Pe langa faptul ca au colaborat la povestirea pentru Hotel Transylvania, pentru Sony Pictures Animation, cei doi frati au mai colaborat si la scenariul filmului Lego: The Piece of Resistance, pentru Warner Bros. si Lin Pictures.

 

Categorii:
Film

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *