fbpx

Femeile care schimba lumea prin implicare. A treia editie CSR4WOMEN

de

AVON Cosmetics Romania a organizat joi, 1 octombrie 2015, cea de-a treia editie a conferintei CSR4WOMEN. Cu un continut mai bogat decat anul trecut, primul eveniment din Romania dedicat exclusiv campaniilor sociale pentru femei a reunit atat personalitati publice si specialisti din departamentele de CSR ale companiilor implicate in proiect, cat si antreprenori si persoane active din societatea civila.

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Sanatatea, Protectia Speciala, Antreprenoriatul si Educatia sunt temele celei de-a treia editii CSR4WOMEN 2015 prin care se aduce recunoastere celor care se solidarizeaza in efortul unitar de a imbunatati Romania nu doar pentru femei, ci pentru toti care traim aici.

Sanatatea si Protectia Speciala

Despre aceasta editie, Andreea Marin (ambasadorul campaniilor sociale Avon Romania) a declarat pe pagina personala de Facebook: „am intalnit oameni din societatea civila cu initiative valoroase si autoritatile care si-au dat mana cu acestia pentru a misca lucrurile spre bine in Romania, in domeniul sanatatii”. Tot in cadrul discutiei despre sanatate, s-a vorbit despre Fundatia HOSPICE Casa Sperantei (primul centru de ingrijire paliativa cu servicii integrate din Bucuresti), „Caravana cu Medici” (proiectul catorva tineri medici rezidenti din Bucuresti care merg in comunitatile sarace din tara si ofera consultatii gratuite localnicilor) si despre programul SAMAS, prima retea nationala de Asistenti de Sanatate pentru Mame si Sugari din Romania.

Tema Protectiei Speciale s-a referit la alte cateva proiecte si campanii cu impact social, printre care „Telefonul Copiilor le raspunde si mamicilor” (o campanie de informare si constientizare adresata mamelor in cautare de informatii specializate despre ingrijirea nou-nascutului) si „Parfumul violentei domestice” (campania neconventionala a Fundatiei Sensiblu impotriva violentei domestice). Iuliana Tudor a vorbit despre proiectul „Puncte de prim ajutor in zone izolate”, desfasurat de Crucea Rosie Romana. „Am descoperit proiecte interesante dedicate oamenilor vulnerabili si in special copiilor. Am intalnit femei creatoare de frumos si bine pentru comunitatea lor care merita tot respectul! Ma inclin!”, a declarat vedeta de televiziune pe Facebook.

Antreprenoriatul si Educatia

Somajul si pierderea locului de munca dupa revenirea din concediul maternal afecteaza multe femei din Romania. Cateva dintre invitatele CSR4WOMEN 2015 au gasit solutii la aceasta problema, pe care le-au prezentat in cadrul temei Antreprenoriat.

Una dintre ele se refera la posibilitatea mamelor de a lucra de acasa. Work at Home Moms (WAHM) ofera consiliere si oportunitati de angajare de acasa mamelor din Romania si din diaspora.

Tot ca raspuns la problemele femeilor legate de locurile de munca s-au nascut si Modelul aplicat pentru Maternitate Activa (M.A.M.A.), menit sa ajute mamicile sa isi pastreze locul de munca in perioada de ingrijire a copiilor, si Brutaria MamaPan (un proiect de economie sociala al Centrului Parteneriat pentru Egalitate care creeaza oportunitati de munca pentru mamele singure sau cele cu peste doi copii in intretinere).

Nevoia unui loc de munca se intalneste si la femeile din mediul rural. „Anotimpuri la borcan” raspunde pozitiv acestei nevoi, oferind oportunitati de munca exclusiv femeilor din mediul rural. Proiectul Asociatiei React se adreseaza atat lor, cat si consumatorilor de produse sanatoase, traditionale.

Antreprenoriatul, ca optiune de cariera, se regaseste si in proiectele de CSR ale companiei ING. Roxana Colisniuc, CSR Officer la ING Bank, a vorbit despre „Incubatorul de afaceri”, o tabara de educatie si consiliere financiara pentru studentii Universitatii Alternative (un program de invatare personalizat, cu specialisti din mediul de afaceri).

O tabara speciala a initiat si Scoala de Valori. „BootCamp-ul pentru fete” este un program de dezvoltare personala care se adreseaza fetelor cu varste intre 15-21 de ani si presupune activitati menite sa le consolideze participantelor increderea in fortele proprii.

La incredere in fortele proprii si stima de sine incurajeaza si alte doua proiecte diferite din cadrul temei CSR4WOMEN referitoare la educatie. Este vorba de IoT4Girls (proiect care are ca scop promovarea informaticii in randul elevelor de liceu ca alternativa de cariera si studii) si programul de burse nationale „Pentru femeile din stiinta” ( pentru cercetatoare din Romania cu varsta de pana in 35 de ani), o initiativa UNESCO-L’Oréal.

Distinctiile CSR4WOMEN by AVON
In acest an, au fost sarbatorite nu doar proiectele pentru femei desfa?urate la nivel national, ci ?i initiativele mici, pornite fara finantare, dezvoltate in micro-comunitati de catre femei dornice sa schimbe ceva.  Au fost premiate patru proiecte din patru domenii: educatieExista Aur in fiecare, proiect derulat de catre BRD ?i Federatia Romana de Handbal; sanatateDoneaza pîr copilasilor, proiect initiat in cadrul Societatii Studentilor Medicinisti Iasi, de catre Ioana-Maria Andrioaie, in sprijinul copiilor bolnavi de cancer; categoria antreprenoriat World Vision, Made in Rural, proiect de dezvoltare economica desfasurat în noua judete; categoria protectie sociala  - Clubul Mamelor, un grup format din peste 20 de femei din cartierul Ferentari, care pun presiune pe autoritatile locale pentru a lua in considerare nevoile comunitatii pe care o reprezinta. 
Conferinta a fost incheiata prin prezentarea contextului din ultimul an in care s-au desfasurat campaniile sociale dedicate femeilor din Romania, dar ?i prin studiul „Women Empowerment”, realizat de AVON la nivel regional. Aceasta cercetare a surprins profilul romancei in 2015: ambitioasa, dornica sa gaseasca echilibrul perfect intre roluri (mama, sotie, femeie de cariera), dar straduindu-se in acelasi timp sa lupte impotriva prejudecatilor sociale.
 
Despre AVON
AVON Cosmetics Romania este lider pe pia?a cosmeticelor din Romania incepand cu anul 2002, pastrandu-si aceasta pozitie de atunci si pana in prezent. De peste 13 ani, Avon Cosmetics Romania prin Campania pentru Sanatatea Sanilor si Campania Respectului lupta impotriva cancerului la san si a violentei domestice prin finantarea programelor destinate informarii si educarii femeilor din Romania si achizitionarea de echipamente medicale pentru a asigura ingrijire de calitate pentru pacientii diagnosticati cu cancer la san. In tot acest timp, compania a donat 2,8 milioane de dolari, iar 8 centre oncologice au fost dotate cu echipament medical de ultima generatie. Pentru mai multe informatii, puteti accesa website-urile:
Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Tag-uri:
· · ·
Categorii:
Life

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.