fbpx

Imaginea cantaretului Michael Jackson aduce inca foarte multi bani

de

Imaginea cantaretului Michael Jackson, decedat pe 25 iunie 2009, la varsta de 50 de ani, continua sa genereze foarte multi bani, gratie executorilor testamentului “regelui muzicii pop”, care au incheiat contracte noi cu Pepsi, Sony, Cirque du Soleil, Ubisoft si producatori de la Hollywood.

Imaginea cantaretului Michael Jackson, decedat pe 25 iunie 2009, la varsta de 50 de ani, continua sa genereze foarte multi bani, gratie executorilor testamentului “regelui muzicii pop”, care au incheiat contracte noi cu Pepsi, Sony, Cirque du Soleil, Ubisoft si producatori de la Hollywood.
La un sfert de secol de la parteneriatul incheiat cu starul american, grupul Pepsi a semnat de curand un contract cu John Branca si John McClain, administratorii averii starului, pentru dreptul de a folosi imagini cu silueta cantaretului pe o linie de cutii de Pepsi Cola. Un miliard de cutii Pepsi vor fi lansate in vara acestui an, in lumea intreaga, sub sloganul: “Live for Now”.
“Michael Jackson este in continuare incredibil de popular in lumea intreaga, mai ales in China, iar noi le promitem fanilor lui ca vom fi atenti si vom trata cu respect imaginea sa”, a declarat Franck Cooper, unul dintre directorii de marketing ai grupului Pepsi. Pe langa cutiile Pepsi Cola, grupul doreste sa se asocieze cu diversi muzicieni si producatori de spectacole pentru a reinterpreta piese de succes ale megastarului cu ocazia unor evenimente live, in lunile viitoare. Clauzele financiare ale acestui nou contract nu au fost date publicitatii. Potrivit Wall Street Journal, primul contract semnat cu Pepsi, in 1984, i-a adus cantaretului Michael Jackson cinci milioane de dolari. El l-a “costat” pe artist si cateva suvite de par, din cauza incendiului produs pe platoul unde se filma spotul televizat.
Potrivit fondului care administreaza averea starului, contractul cu Pepsi este primul contract de publicitate semnat dupa moartea cantaretului. El a fost incheiat pentru a profita cat mai mult de isteria generala asteptata pentru 18 septembrie, cand grupul Sony va sarbatori, cu mare pompa, implinirea a 25 de ani de la lansarea celebrului album “Bad”. Fondul a pus deja in vanzare, inclusiv pe site-ul oficial al lui Michael Jackson, pe care il administreaza (www.michaeljackson.com), o intreaga gama de produse cu preturi intre cinci si 300 de euro. Printre acestea se regasesc un single pe vinil si un geamantan si un tricou inspirat din videoclipul “Bad”, trei CD-uri, casete demo inedite si DVD-ul legendarului concert pe care starul american l-a sustinut pe stadionul Wembley din Londra in 1988.
Potrivit autorilor articolului postat pe site-ul publicatiei Le Figaro, Branca si McClain nu vizeaza profituri mici. In aceste zile, la Hollywood, studiourile Westlake propu  n un “Thriller Tour”, pentru 99 de dolari, pe parcursul caruia turistii au posibilitatea de a petrece trei ore in studioul in care Michael Jackson a inregistrat mai multe albume, inclusiv “Thriller”, “Bad” si “Dangerous”. In paralel, compania Cirque du Soleil pleaca in turneu in Statele Unite cu “Immortal”, spectacolul-tribut in memoria celebrului cantaret. Preturile pentru un loc la acest spectacol variaza intre 64 si 193 de dolari, iar spectatorii pot sa cumpere si o carte despre viata si cariera starului, comercializata de editura Opus, in culisele show-ului pus in scena de compania canadiana. La Hong Kong, muzeul Madame Tussauds a inaugurat recent o noua statuie din ceara a starului.
Pentru fondul Michael Jackson, care aloca 40% din profituri celor trei copii ai starului, 40% mamei acestuia Katherine si 20% unor programe de caritate, toate aceste contracte sunt de o importanta strategica. In urma cu 18 luni, fondul a anuntat ca a incasat 130 de milioane de dolari gratie vanzarilor de albume, actiunilor de merchandising si catalogului muzical detinut de artist, care includea piese celebre lansate de trupa The Beatles, Elvis Presley si Michael Jackson.
Insa greutatile abia de acum vor incepe. In lunile imediat dupa moartea unui artist de legenda, fanii acestuia sunt dispusi sa cumpere aproape orice are legatura cu acesta. Aceasta tendinta explica, cel putin partial, triumful filmului muzical si succesul comercial de care s-a bucurat DVD-ul filmului “This Is It”, lungmetrajul despre culisele si repetitiile starului pentru seria de 50 de concerte pe care megastarul urma sa le sustina la Londra incepand din iulie 2009. John Branca si John McClain trebuie de acum sa demonstreze ca sunt capabili sa il transforme pe Michael Jackson intr-un mort la fel de rentabil ca Elvis Presley. Pana acum, gestiunea lor este mai degraba aplaudata de comunitatea financiara americana. Ei si-au inceput munca prin reducerea datoriilor lasate de cantaret, estimate intre 300 si 500 de milioane de dolari. Pentru acest lucru, Branca si McClain au renegociat datoria de 300 de milioane de dolari pe care starul o avea fata de grupul Sony, in schimbul a 50% din catalogul muzical al acestuia. Ei au achitat si ipoteca de patru milioane de dolari pusa pe casa familiei sale din Encino, in California, si au platit 35 de milioane de dolari companiei AEG care urma sa organizeze ultimul turneu al lui Michael Jackson. In noiembrie 2011, Branca si McClain au decis sa faca parte din grupul care a rascumparat casa de discuri EMI pentru 2,2 miliarde de dolari, fapt care, pe termen lung, se va dovedi mai mult ca sigur o noua sursa de profituri. 
In prezent, obiectivul celor doi administratori este acela de a reinnoi segmentul de fani ai cantareteului prin atragerea celor mai tineri. Totul a fost avut in vedere pentru atingerea acestui obiectiv: pe langa un film biografic ce va fi produs la Hollywood, dupa ce vor fi alesi regizorul si scenaristul cei mai potriviti, fondul a semnat un contract si cu compania Ubisoft pentru lansarea unui joc video. Fondul a investit 30 de milioane de dolari si in organizarea turneului mondial al spectacolului “Michael Jackson: The Immortal World Tour” pus in scena de compania canadiana Cirque du Soleil. In schimb, mostenitorii cantaretului vor primi jumatate din incasarile obtinute din vanzarea de bilete si de alte activitati de merchandising asociate acestui turneu. Dupa incheierea sectiunii nord-americane a turneului, acesta va pleca apoi in Europa si in Asia. Spectacolul se va instala apoi definitiv la Las Vegas, in 2013, odata cu vernisarea unui muzeu interactiv, unde vizitatorii vor putea sa danseze cu “mortii vii” din videoclipul “Thriller”. Fondul are in vedere si un show pe Broadway si un turneu mondial cu un concert-tribut in memoria starului. “Exista o intreaga generatie care nu cunoaste inca nimic despre Michael Jackson si despre muzica lui. Noi vom schimba acest lucru”, a declarat John Branca pentru Wall Street Journal.
LOS ANGELES (MEDIAFAX)

 

Categorii:
Personalitati

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *