fbpx

Licenii promoveaza mersul la scoala pe bicicleta, timp de un an, in Bucuresti

de

Cincisprezece elevi vor promova mersul la scoala pe bicicleta, timp de un an, in cadrul proiectului BikeMyWay to School, punand Bucurestiul pe harta oraselor participante la Saptamana Europeana a Mobilitatii.

Proiectul BikeMyWay to School, demarat de Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis, o organizatie neguvernamentala de mediu, prin programul Tineret in Actiune al Uniunii Europene, isi propune sa mobilizeze elevi de liceu sa gaseasca si sa promoveze solutii practice care sa transforme mersul la scoala pe bicicleta intr-o obisnuinta, incurajata de o infrastructura solida.

 

Elevii inclusi in programul BikeMyWay to School vor deveni amabsadori ai mersului pe bicicleta si promotori ai masurilor necesare pentru o infrastructura de transport alternativ corecta. Lipsa unui sistem de piste coerent este unul dintre motivele pentru care Bucurestiul nu este un oras afiliat European Mobiliy Week 2012, care a debutat la inceputul acestei saptamani.

 

Proiectul BikeMyWay to School isi doreste sa implice, in intervalul octombrie 2012 – septembrie 2013, 30 de elevi de liceu din doua orase europene (Bucuresti si Lovech, Bulgaria) intr-un proces continuu de constientizare a beneficiilor mobilitatii durabile, implicare civica si advocacy.

 

BikeMyWay imprumuta si dezvolta o tema europeana – bicicleta ca alternativa de transport durabil – si isi propune sa activeze tinerii participanti in doua directii: implicarea civica, prin dezvoltarea capacitatii de advocacy in relatie cu autoritatile locale si centrale, si constientizarea si promovarea beneficiilor transportului durabil pentru oras si mediu.

 

In cadrul proiectului, participantii vor cartografia si analiza infrastructura velo din Bucuresti, vor propune un plan pentru imbunatatirea ei si vor incerca sa implementeze acel plan prin atragerea sprijinului comunitatii si prin metode de advocacy in fata autoritatilor relevante. Proiectul va atrage elevii intr-un proces continuu de invatare prin metode non-formale (blogging, cartare, fotografiere, brainstorming, prezentari interactive, traininguri) si coaching de la experti in advocacy si politici de mediu.

 

In 2012, 21 de orase din Romania, afiliate Saptamanii Europene a Mobilitatii, au bifat implementarea unor masuri permanente noi in directia trecerii de la automobilul personal la mijloace de transport durabile. Bucurestiul nu se numara printre ele. Capitala nu a adoptat nici in anii trecuti (2011, 2010) masuri permanente pentru favorizarea transportului durabil, potrivit organizatiei.

 

Bucurestiul este a doua cea mai poluata capitala europeana, cu un aer periculos pentru sanatatea locuitorilor sai, iar principalul generator de poluare atmosferica este traficul auto, a precizat sursa citata.

 

Conform studiului Ecopolis din 2011 “Calitatea aerului in Bucuresti. Efecte asupra sanatatii”, limitele pulberilor in suspensie (PM), a caror principala sursa este traficul rutier, sunt depasite constant in toate zonele Capitalei. In acelasi timp, studiul comparativ Ecopolis despre calitatea vietii in capitalele UE arata ca Bucurestiul este codas in privinta utilizarii bicicletei ca alternativa la transportul cu masina, cu doar 0,7% transport uzual cu bicicleta fata de 59,6% in Copenhaga.

 

European Mobility Week este o campanie a Comisiei Europene, desfasurata pentru a incuraja autoritatile europene sa promoveze mijloacele de transport alternativ si durabil. De la debutul initiativei, in 2002, peste 7.000 de masuri locale permanente au fost implementate in orasele europene pentru a incuraja si sustine mersul pe bicicleta, de la infrastructura velo la calmarea traficului si imbunatatirea accesului la mijloace de transport durabil.

 

MEDIAFAX

 

 

 

Categorii:
Dosar

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *