fbpx

Aurora Liiceanu: Vorbe de facut placere

de

Si barbatii si femeile practica exercitiul seductiei. Fiecare cu abilitatile si mijloacele sexului de care apartin, dar si fiecare cu propriile sale posibiltati.

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

A trecut de mult vremea cind seductia masculina insuma strategiile pe care le adopta un barbat, pentru a-l incornora pe altul. Tinta nu era defel ca victima sa cada incornoratul, ci soata sa. Barbatul acesteia nu era decit victima colaterala, daca gindim bine, indiferent daca el era stiutor sau nu de ingrata situatie in care ajunsese.

Femeile pot fi vrajite prin vorbe

Seductia nu exista atunci cind pe amindoi, pe el si pe ea, ii loveste amorul brusc, cind amindoi cad trasniti de coupe de foudre. In acest caz, seductia nu mai este necesara, pentru ca lucrurile nu intimpina greutati, totul merge „ca uns“. De natura, fireste. De soarta, ar spune unii, sau de destin.

Seductia apare atunci cind femeia dorita nu raspunde, nu tresare, nu se angajeaza, raminind pasiva, indiferenta la semnalele barbatului. Mai trebuie sa amintim si ideea de timp. Cit timp are un barbat sa seduca o femeie? Cita energie si timp aloca el unei cuceriri? Unii, vom spune, mai mult, altii, mai putin. Nu stiu daca depinde de intensitatea amorului, de rezistenta psihologica a barbatului sau de antrenamentul lui de a se confrunta cu ideea de esec. Oricum ar fi, fiecare barbat face ce face si incearca, cind place pe cineva sau cind doreste sa invinga rezistenta ori indiferenta erotica a unei femei, sa o cistige.

Pare sa nu existe retete perfecte si nici secrete universale. Mai degraba, seductia cere efort mai mare unui barbat mai putin atractiv si, in mod obligatoriu, indiferent de cum este si cum arata, imaginatie. Adica creativitate. Deci, ingeniozitate. Exista o seductie verbala. Iti poti etala, daca ai talent, o verbozitate, vorbe ticluite si cit mai multe complimente. De tot felul. Si fizice, admirind anumite aspecte, dar pastrind un control asupra vorbelor prea fara perdea, dar si legate de personalitatea femeii-tinta.

Se stie cit de mult pot fi vrajite femeile prin vorbe mestesugite, iar explicatiile masculine, de tip adolescentin, ale succesului, imbraca adesea expresia „si am vrajit-o“ sau chiar cuvintul „vraja“. Complimentele bine plasate, potrivite si presarate in discutii, fac mult, pentru ca „vorba dulce mult aduce“. La tara, in unele zone, nu exista neologismul „compliment“, dar realitatea exista si, in locul acestui cuvint, se foloseste expresia „vorbe de facut placere“.

Vorbaria nu ajunge, insa. Mai exista gesturile si mai exista cadourile. Dincolo de vorbe, femeia-tinta este sensibila la ceva, are preferinte, are gusturi personale, are dorinte. Si, atunci, ea trebuie studiata. Studiul individual nu ajuta mult. Si, in plus, dureaza. El trebuie imbinat cu cautarea de informatii pe care ni le furnizeaza chiar tinta – printr-o chestionare abila, cerindu-i parerea despre ceva si aflind astfel ce ii place si ce nu – sau ni le furnizeaza cei care o cunosc, prietenii, colegii, cunostintele.

Imaginatie si bani

Exista universalii si retete general valabile: femeilor le plac florile. Este bine, dar barbatul cistiga mai mult daca afla care-i sunt florile preferate. Femeilor le plac cadourile. Cui nu-i plac? Cadoul este intotdeauna simptomatic. El spune unei femei ceva despre cel care-l face: gusturile, preferintele, finantele si generozitatea barbatului. Cadoul este investitia barbatului in seducerea tintei. Desigur, cadourile pot fi timide, modeste si nerelevante la inceput. Daca este o investitie in pierdere? Sau ele pot fi si socante, indraznete, chiar neobisnuite. Am cunoscut o fata sedusa rapid – e drept ca era la inceputul modei telefoanelor mobile – de un asemenea cadou.

Barbatul-seducator nu a fost foarte insistent, nu a pierdut timp cu complimente, a atacat direct tinta. El i-a pus pe masa un telefon mobil si i-a spus, pur si simplu, uitindu-se bine la ea: „Tine-l, e al tau, asa te voi putea gasi“. Ei, ce ziceti de asemenea strategie? Nu te poate lasa cu gura cascata, mai ales daca el nu asteapta nici o replica, nici ca-l accepti, nici ca-l refuzi, disparind repede cu un mers sigur? Si, indiferent daca ai mobil sau nu, dar mai ales daca n-ai – lucru greu de crezut astazi – un telefon mobil sau inca unul nu strica. Fata cu pricina nu avea telefon, venise din provincie sa dea examen la facultate si, bineinteles, a fost cucerita pe loc de gestul lui. E drept ca nu a trecut mult timp si el a sunat-o. Pe propriul sau telefon, deja al ei.

Femeilor le plac surprizele. De aceea am spus mai sus ca imaginatia este aducatoare de cistig. Cadourile, ca si evenimentele, pot da masura imaginatiei si unde loveste mai mult imaginatia daca nu in romantismul bine deghizat si surprinzator? Un romantism, insa, dincolo de modelele oferite de televiziune, iesind din reteta, este mai greu de realizat. Invitatia la o cina romantica, intr-un separeu, discret, cu luminari si mincaruri exotice, se vede destul de des in filme. Nu este vorba de imaginatie, ci de bani. Dar femeile sunt romantice si, in plus, unora le place sa se laude, pentru ca efortul si investitia masculina sunt, pina la urma, pretul ei, nu al iubirii.

Barbatii sunt simpli si comozi. Ei stiu ca femeilor le plac florile, bijuteriile si parfumurile. Aceste trei lucruri sunt universale, se spune. Orice femeie se bucura sa le primeasca. Deci, daca nu ai imaginatie, recurgi la aceasta reteta universala. Daca un barbat doreste sa-si oboseasca mintea si sa gaseasca altceva, trebuie sa caute ceva care depaseste banalitatea gestului initial. Unii o fac, altii continua sa repete, pentru ca, slava Domnului, sunt multe flori, multe parfumuri si atit de multe bijuterii pe lume…

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Categorii:
Psihologie

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.