fbpx

Ce mancam dimineata? Cele mai bune idei pentru un mic-dejun sanatos si hranitor

de

“Micul dejun ar trebui sa fie cea mai importanta masa a zilei”. Ne-am saturat sa auzim aceasta propozitie, transformata intr-un soi de mantra a nutritionistilor si a celor preocupati sa aiba un stil de viata sanatos. Si, totusi, nu putem fugi de adevar: este indicat sa mancam dimineata, caci in fata unei noi zile, organismul nostru abia asteapta sa primeasca iarasi “combustibil”, pentru a functiona in cele mai bune conditii. Iata care sunt cele mai benefice alimente pentru micul-dejun, recomandate de cativa specialisti, in revista Time.

Omleta cu spanac si rosii

Oz Garcia, nutritionist al unor vedete precum Hilary Swank sau Naomi Campbell, nu sare niciodata peste micul dejun. Alegerea lui? O omleta din doua albusuri si un galbenus de ou, spanac si rosii, si o jumatate de ceasca de fructe de padure. “Acest mic dejun are multe proteine, asa ca te vei simti plin pe parcursul primei parti a zilei. Omleta contine legume sanatoase, iar fructele de padure sunt antioxidante”, spune specialistul.

Cereale cu lapte

Cristina Rivera, dietetician, spune ca se bazeaza pe aceasta combinatie pentru a se reface dupa un antrenament istovitor. “Lucrez foarte mult si ma antrenez pentru un maraton, asa ca un astfel de mic-dejun imi asigura energie sa fac fata unei zile grele de munca si programului de sport intens”, sustine Rivera. Ea mai adauga ca organismul nostru are nevoie de mancare imediat dupa trezire, iar evitarea micului-dejun ne provoaca nu doar slabiciune fizica, ci si pofte pe care le vom avea mai tarziu, pe parcursul zilei. “Sa mananci cand te trezesti iti stimuleaza metabolismul, ceea ce inseamna ca vei arde mai multe calorii in restul zilei”, spune specialista. Ea alege intotdeauna cerealele integrale, neindulcite, peste care adauga lapte, fructe de padure uscate si migdale crude.

Fructe proaspete si lapte

“Micul dejun este obligatoriu pentru mine”, spune Keith Ayoob, dietetician si profesor de pediatrie in New York. El recomanda fructele proaspete, urmate de un pahar cu lapte degresat. Putin mai tarziu, este binevenit un iaurt simplu sau un ou fiert si cereale integrale. “Imi ingadui si ceva dulce, in prima parte a zilei, asa ca uneori adaug cacao naturala in lapte. Alteori, prefer sa mananc o ciocolata amaruie mica dupa-amiaza”, povesteste Keith Ayoob.

Iaurt cu nuci si banane

Jay Cardiello, antrenorul lui 50 Cent, recomanda un amestec de iaurt simplu, cu nuci, scortisoara si banane. “Iaurtul este un izvor de calciu si proteine, iar nucile sunt o sursa excelenta de omega-3 si scad colesterolul. Bananele asigura energie deoarece contin carbohidrati, grasimi si proteine. Cateodata mananc o banana inainte de un antrenament, dupa-amiaza, cand corpul incepe sa oboseasca. Cat despre scortisoara, o adaug in iaurt pentru ca reduce durerile de incheieturi”, spune Cardiello, care a suferit in trecut cateva interventii chirurgicale si are artrita.

Alte idei pentru un mic-dejun sanatos si hranitor:

• O felie de paine neagra, cu branza gustoasa si doua rosii; presarati deasupra branzei cateva seminte de in, care se gasesc in magazinele naturiste si in unele supermarketuri, la preturi rezonabile;
• Un ou fiert moale, un ardei gras si o felie de piept de pui pregatit de seara la cuptor, in multa apa si putin ulei;
• Un avocado, un mar si o banana, taiate bucatele si asezate intr-un bol
• O felie de paine neagra, cu unt si o cafea sau o cacao cu lapte.

 

Categorii:
Retete si diete

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.