fbpx

Daniel McCoy sau cum a ajuns un tanar stagiar de la NASA sa creeze animatii pentru Pixar

de

Animatorul Daniel McCoy – invitat al Anim’est 2012 – a povestit pentru MEDIAFAX despre cum, in urma unor stagii de pregatire la NASA, a ajuns sa lucreze la Pixar, despre cum a creat mancarea din celebrul film “Ratatouille”, dar si despre personajul preferat, monstrul Sullivan din “Monsters, Inc.”.

Animatorul Daniel McCoy a fost, saptamana trecuta, invitat al Festivalului Anim’est (5 – 14 octombrie) din Capitala si a vorbit pentru MEDIAFAX despre modul in care Pixar, initial o firma care se ocupa in principal de producerea de software, a devenit lider in ceea ce priveste animatiile. McCoy a povestit si despre cum a creat mancarea din filmul “Ratatouille” si a marturisit ca personajul sau preferat este monstrul blanos si iubitor de copii din “Compania Monstrilor/ Monsters, Inc.”.

 

Astfel, animatorul a spus ca a ajuns la Pixar dupa ce, initial, a ales sa lucreze la NASA si alte cateva companii de software.

 

“Mi-am inceput cariera in calitate de intern la NASA. Am mai lucrat la cateva firme din Silicon Valley. De fapt, am dat, in 1986, un interviu la Pixar, dar nu m-am dus la ei. Am acceptat alta oferta. Dupa cativa ani, m-am gandit ca lucrurile acestea nu erau ce imi doream, asa ca m-am intors. Am tinut legatura cu ei. Initial, am fost angajat sa lucrez cu software-ul lor. Ma ocupam de RenderMan (un plug-in compatibil cu cele mai importante platforme software de animatie 3D, n.r.)”, a povestit McCoy pentru MEDIAFAX, adaugand ca a inceput sa isi dezvolte calitatile artistice atunci cand a trebuit sa lucreze cu fotografiile.

 

De altfel, multi dintre cei care se ocupau la Pixar de software s-au indreptat ulterior catre domenii artistice, implicandu-se in realizarea de animatii.

 

McCoy a mai povestit ca Pixar a inceput sa se indrepte spre animatie in anii 1990, cand a realizat mai multe reclame, iar primul film produs de el a fost “Geri’s Game”, un scurtmetraj emotionant in care personajul principal este un batranel care joaca sah. “Am modelat tabla de sah si parcul in care juca sah Geri”, a spus acesta.

 

Animatorul s-a ocupat, de asemenea, pentru foarte multe animatii, de ceea ce se numeste “shading”, un proces prin care obiectelor li se da textura si volum. Astfel, el a povestit ca, pentru a obtine textura potrivita pentru mancarea din “Ratatouille”, unii membri ai echipei au studiat cu bucatari faimosi, in capitala Frantei, considerata punctul zero al gastronomiei mondiale.

 

“Nu am intrat in echipa destul de devreme sa calatoresc la Paris”, a glumit McCoy. “Cu mancarea este greu, pentru ca oamenii sunt construiti in asa fel incat detecteaza daca mancarea arata sau nu delicios. Am mai facut mancare in filmele noastre. De exemplu, in «Incredibilii/ The Incredibles», familia ia cina. Daca te uiti de aproape, mancarea aia nu este cine stie ce, dar nu ea era subiectul. Dar in «Ratatouille» lumea se uita la mancare, iar mancarea trebuia sa arate delicios. Am zis: «Uau, nu am mai facut ceva de genul acesta pana acum». A trebuit, practic, sa facem mancarea sa arate vie. De cele mai multe ori, ti se spune sa faci ceva sa arate frumos, dar rareori ti se cere sa faci ceva sa arate «mai delicios»”, spune animatorul.

 

Pentru “Deasupra tuturor/ Up”, primul film de animatie care a fost proiectat in deschiderea Festivalului de la Cannes (in 2009), McCoy a realizat lumina. “Cred ca sunt creditat ca «illumination engineer»”, spune acesta.

 

“Instrumentele de iluminare erau cele folosite pentru «Wall-E», dar voiam sa facem altceva, asa ca rolul meu a fost foarte tehnic”, a adaugat animatorul.

 

Iar, pentru ca Pixar are o echipa foarte mare, lucrurile trebuie impartite. McCoy a povestit ca, pentru crearea unei povesti, elementele trec mai intai prin departamentul care se ocupa de conceperea povestii, existand si un departament care se ocupa de crearea personajelor, unul care se ocupa de decoruri si, in cele din urma, departamentul de animatie. Pana ajunge la departamentul de animatie, un personaj principal este lucrat si modificat timp de aproape un an.

 

Personajul cel mai drag al lui McCoy ramane, pana in momentul acesta, monstrul Sullivan din “Monsters, Inc.”. “Sullivan este o ocazie minunata pentru un animator, are expresii faciale diverse si este foarte induiosator atunci cand are grija de o fetita”, a spus animatorul care s-a ocupat de crearea mediului in care Sullivan isi traieste aventurile.

 

McCoy a mai lucrat pentru filme precum “Aventuri la firul ierbii/ A Bug’s Life”, “Povestea jucariilor 2/ Toy Story 2”, “In cautarea lui Nemo/ Finding Nemo”si “Povestea jucariilor 3/ Toy Story 3”.

 

Recent, animatorul a fost numit regizor tehnic pentru “La Luna”, scurtmetrajul nominalizat anul acesta la Oscar. Pelicula prezinta prima zi de munca a unui baietel. Alaturi de tatal si bunicul sau, micutul pleaca intr-o aventura nocturna pe mare, intr-o barca. Initiat simbolic in lumea masculina prin oferirea unei sepci, acesta isi da seamna ca lucrurile sunt mai complicate decat isi imagina.

 

In prezent, Daniel McCoy lucreaza la continuarea aventurilor indragitelor personaje din “Monsters, Inc.” si “Finding Nemo”. Cele doua pelicule vor fi lansate in format 3D in iunie 2013, respectiv 2016.

 

Pixar Animation Studios este una dintre cele mai importante case de productie cinematografice specializate in “computer generated imagery” (CGI), animatie digitala computerizata. Recompensat cu numeroase premii si specializat in tehnologii grafice inovative, studioul de animatie Pixar a creat software-ul RenderMan, folosit pentru redarea imaginilor hiperrealiste si de inalta calitate. Unul dintre obiectivele companiei este dezvoltarea povestilor emotionante prin intermediul caracterelor memorabile, astfel incat intreaga audienta sa se regaseasca in scenariu.

 

 

 

 

Categorii:
Life

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.