fbpx

Designerul Prochaine, Anca Radulescu: O femeie se cauta pe ea insasi atunci cand isi alege o bijuterie

de

Este economist de formatie si a lucrat in Marketing si Publicitate. Dar, de mai bine de doi ani, a renuntat la un loc de munca stabil si s-a dedicat celei mai frumoase aventuri a vietii sale: brandul de bijuterii handmade Prochaine. Designerul Anca Radulescu vorbeste despre pasiunea sa, despre accesoriile sale inedite, de inspiratie medievala, despre bijuteria de autor si alegerile pe care le fac femeile in privinta modei.

Care a fost cel mai important lucru pe care l-ai invatat de cand ai inceput proiectul Prochaine?
Cred ca cele mai importante lucruri pe care le-am invatat au fost despre afaceri si despre mine. Intotdeauna am crezut ca nu voi fi in stare sa vand ceva; n-as fi crezut ca pot sa merg la o intalnire, sa-mi prezint produsul si sa-l conving pe omul din fata mea ca ar trebui sa ma aleaga pe mine. Am mai invatat ca trebuie sa fii foarte perseverent si ca nu trebuie sa te lasi doborat de niciun esec. Cand pornesti pe un drum pe cont propriu, iti imaginezi ca va fi greu. Dar, uneori, viata bate imaginatia! (rade) Asa ca trebuie sa ai incredere in tine si sa fii puternic!
Ai avut vreun moment in care ai regretat ca ai renuntat la serviciul tau stabil?
Nu, niciodata n-am regretat si nu cred ca voi regreta vreodata. E drept ca am momente cand sunt tentata sa ma intorc la un loc de munca stabil, pentru ca siguranta unui salariu fix e reconfortanta. Dar nu m-as intoarce, totusi. Satisfactiile pe care le am acum, cand lucrez pentru mine, sunt mult mai mari decat atunci cand lucram pentru altii.
Care e punctul critic atunci cand creezi o bijuterie? Cand ti-e cel mai greu?
Cred ca la cateva zile dupa ce o termin, cand ma uit din nou la ea si incep sa-i gasesc defecte, sa spun ca nu-mi mai place, sau ca se putea mai mult si mai bine. Deci al doilea sau al treilea filtru.
Iar asta ti se intampla la fiecare creatie?
Da, se intampla de fiecare data cand concep o noua bijuterie. Ma gandesc si la inceput, cand o desenez sau cand sunt in faza de productie, ma intreb daca e suficient de frumoasa si de practica, daca o sa placa sau nu…
Ti s-a intamplat sa incepi o bijuterie si s-o lasi balta, pentru ca nu ti-a mai placut?
Nu, pentru ca am invatat ca, de multe ori, ce nu-mi place mie poate placea publicului, chiar foarte mult! In final, femeile care privesc bijuteria decid daca ea e frumoasa sau nu.
Ce cauta o femeie intr-o bijuterie?
Bijuteria de autor e diferita fata de cea clasica. Ea are un concept, o poveste, indraznesc sa spun ca este o opera de arta in miniatura. Si cred ca e important sa spuna ceva despre tine, pentru ca devine o extensie a personalitatii tale. Cred ca, de fapt, o femeie se cauta pe ea insasi atunci cand isi alege o bijuterie.
Altfel, la modul concret, mi-e foarte greu sa-ti spun ce altceva cauta femeile intr-o bijuterie. Unora le plac pietrele, altora le plac piesele mai simple, pentru ca sunt mai usor de asortat… Iar cea mai mare supriza am avut-o recent la Targul de Bijuterii Autor, cand o domnisoara a cumparat o vesta din zale Prochaine, desi nu parea deloc ca ar fi genul de femeie care sa poarte o astfel de creatie. Era atat de romantic si de feminin imbracata, incat nu mi-as fi imaginat ca ar purta vreodata o vesta din zale. Dar, imediat ce a probat-o, a spus: Gata, ea a mea! Cred ca e un mecanism pur emotional alegerea pe care o femeie o face in privinta hainelor si accesoriilor. Asa cum sunt si alte alegeri, in alte aspecte ale vietii.
Cand simti ca e gata o bijuterie?
E un punct complicat, pentru ca lucrand foarte mult la o piesa si intorcand-o pe toate partile, la un moment dat nu mai stii ce-i bine si ce-i frumos. De multe ori esti presat de timp si iti spui ca esti gata. Dar cred ca un model e gata atunci cand il accepta publicul, atunci cand vezi ca el place.
Care a fost cel mai lung interval de timp in care ai lucrat o bijuterie?
Cred ca doua saptamani. Nu-mi placea modul in care prindea viata – de la culori, la proportiile folosite, la asortarea pietrelor, pana la forma finala. Si am avut nevoie de timp ca sa-i confer propria personalitate si sa pot spune despre ea ca e completa.
Cand ti-au iesit cele mai reusite piese? Depinde asta de starea ta, de linistea ta interioara, de forta ta creativa?
Cred ca de liniste depinde, de momentele in care ma pot desprinde de alte ganduri si ma pot concentra exclusiv pe creatie. Cand mintea mea e focalizata intr-o singura directie, atunci lucrez cel mai bine. Altfel, procesul creativ poate fi indelungat. Nu intri in atelier si faci o colectie de 15 modele intr-o saptamana, pentru ca nu ai mereu inspiratia necesara.
Care a fost cea mai bizara sursa de inspiratie pentru o bijuterie?
Ma inspira nenumarate lucruri, fie ca vad pe internet o anumita fotografie si-mi plac mult culorile ei, sau ca merg pe strada si vad linia orizontului, unde se deseneaza anumite forme… Orice te poate inspira. Inclusiv modul in care e asezata o farfurie pe masa ma poate inspira. Sursele sunt cu totul neasteptate si nu le caut eu, ci apar singure. Totul e sa ai mintea deschisa si relaxata, sa le poti vedea si primi.
Care a fost cel mai inedit compliment pe care l-ai primit vizavi de bijuteriile tale?
Cred ca a fost vorba despre o reactie: eram la un targ de bijuterii, mai demult, si a venit la standul meu o doamna foarte entuziasmata ca m-a gasit. Mi-a spus ca-i place mult Prochaine si ca imi urmareste activitatea. M-a bucurat foarte tare si ma bucurain continuare acea reactie sincera! Altfel, cred ca e un public pentru fiecare gen de bijuterie de autor. Eu nu fac piese foarte romantice si feminine, dar nu toate femeile cauta asta. In plus, conteaza enorm felul in care le porti. Daca iti da o stare buna, daca te simti in largul tau atunci cand porti o anumita bijuterie, atunci cred ca te avantajeaza si te pune in valoare.
Ai lansat de curand o linie de bijuterii realizate din argint, Prochaine Silver. Clientele ti-au cerut asta?
Am fost intrebata daca nu am piese din argint, insa nu doar despre asta e vorba, ci de faptul ca, folosind argintul, am mai multa libertate artistica. Inainte faceam doar piese din metal obisnuit. Cumpar zale la kilogram si le impletesc, dar daca vreau sa le rigidizez sau sa le mai schimb forma, nu pot. Deci, tehnic vorbind, argintul e mult mai ofertant. De curand, am lansat prima colectie din linia Prochaine Silver; se cheama Static.Dinamic si cuprinde atat coliere, cercei si bratari, cat si inele.
Care e bijuteria ta preferata, dintre toate cele pe care le-ai creat?
E un guler din zale cu o piatra la mijloc, o piesa care a fost vanduta in strainatate. Mi-a placut foarte mult si a placut si altora. A pornit de la un model deja existent, dintr-o colectie anterioara, si s-a conturat neasteptat de frumos. Acum, imi doresc mult sa dezvolt linia Prochaine Silver, dar si sa realizez o colectie de piese de imbracaminte din zale, care au mare succes.
Stiu ca participi constant la targuri de design din strainatate. Cat de mult te ajuta o astfel de expunere?
Am participat, pana acum, la mai multe targuri in strainatate – la Paris, la Madrid, la München – si m-a ajutat foarte mult, pentru ca fiind targuri cu comenzi, am intrat in contact cu achizitorii din magazine. Ei isi cunosc foarte bine piatasi clientii si sunt foarte avizati vizavi de oferta pe care vor sa o construiasca in magazinele lor. A fost intr-adevar constructiv faptul ca m-am sfatuit cu ei. In plus, piata straina este mult mai dezvoltata in ce priveste bijuteria de autor. Astept cu nerabdare sa plec din nou la Paris, la Who’s Next. Pentru orice designer este o oportunitate fantastica o astfel de expunere.
Ce anume crezi ca face un brand sa fie indragit, respectat, apreciat?
Daca privesti istoria marilor case de moda, ai sa vezi ca fondatorii ei au schimbat, au revolutionat moda timpului lor, aducand ceva al lor. Chanel a venit cu little black dress, Louboutin – cu talpa rosie a pantofilor…Cred ca acelasi principiu functioneaza si astazi. Inovatia este cea care face diferenta si iti aduce renumele ravnit.
Ce-ti doresti cel mai mult de la bijuteriile tale, Prochaine?
Mi-as dori sa fie iubite si purtate de cat mai multe femei. Ce designer nu-si doreste asta…?
 
 
 
 
 
  • Credit: www.obiectivedeinchiriat.ro

 

Categorii:
Interviuri

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *