fbpx

#Digitaliada și-a desemnat câștigătorii

de

Au fost desemnați câștigătorii #Digitaliada, concurs de materiale digitale educaționale care încurajează crearea de conținut original și open source care poate fi utilizat în procesul de învățare. Concursul are loc anual și se adresează în principal cadrelor didactice din orice școală din România, dar și tuturor persoanelor de peste 18 ani interesate să creeze și să distribuie publicului larg materiale didactice în format digital, ce pot fi folosite în predarea oricărei discipline școlare din ciclul gimnazial.

Juriul care a ales câștigătorii a fost format din: Prof. dr. univ. Radu Gologan, Președinte al Societății Române de Matematică și coordonator al Lotului olimpic de matematică (Președintele juriului); Prof. dr. univ. Dragoș Ciuparu, profesor universitar la Facultatea de Tehnologia Petrolului şi Petrochimie din cadrul Universităţii Petrol – Gaze din Ploieşti; Dr. Ciprian Fartușnic, director general, Institutul de Științe ale Educației; Stelian Muscalu, redactor prezentator al emisiunii Business Club, Digi 24; Amalia Fodor, director executiv Fundația Orange.

Premiul I (laptop şi cameră foto) a fost câștigat de Rareș Tohănean, cu materialul “Lecții video introductive în matematica de clasa a V-a”. Premiul II (laptop) a revenit Didinei Botgros, profesor la Școala Gimnazială Sf. Varvara, din Aninoasa, jud. Hunedoara, pentru materialul “Universul” – Geografie. Premiul al III-lea (cameră foto) a fost acordat lui Constantin Ferșeta pentru aplicația „Kidibot”, un material multidisciplinar care îmbină Limba Română și T.I.C.

Au mai primit mențiuni (tabletă): Sorin Borodi, profesor la Liceul Teoretic Dej, jud. Cluj, pentru materialul “Teorema fundamentală a asemănării”; Tiberiu Lukacs, profesor la Școala Gimnazială Sf. Varvara din Aninoasa, jud. Hunedoara, pentru “Teorema celor 3 perpendiculare”; Gabriela-Violeta Tănăsescu, profesor la Liceul Teoretic din Constanța, pentru “3, 2, 1… Start către planeta Marte! V 2.0”; Elena Buric, profesor la Colegiul Dobrogean din Tulcea, cu “Verbul AVOIR la prezent indicativ. Conținut online interactiv”; Ovidiu Huțuleac, Profesor la Școala Gimnazială Stroiești din jud. Suceava, pentru materialul “Noțiuni de trigonometrie”; Daniela Corina Grigore, profesor la Școala Gimnazială nr. 39 din Constanța, pentru seria de materiale pentru matematică clasa a V-a “Fracții, semestrul II”.

Competiţia s-a desfășurat pe platforma online www.digitaliada.ro în perioada noiembrie 2016 – aprilie 2017. În concurs au fost înregistrate 134 materiale educaționale, din care 114 au fost validate științific.

Am fost plăcut surprins să constat că, în ciuda condiției destul de ingrate a dascălilor din ziua de azi, există o mare dorință a celor mai mulți de a se perfecționa și, mai ales, de a aduce mijloacele IT în procesul de predare-învățare. Aceasta uniune va fi sigur viitorul școlii.”, a declarat Prof. dr. univ. Radu Gologan, Președintele juriului.

Digitaliada este un program de educație digitală care își propune încurajarea folosirii tehnologiei pentru îmbunătățirea performanței școlare a elevilor.

În cadrul programului, s-a dezvoltat platforma www.digitaliada.ro – un hub online de conținut educațional liber ce poate fi folosit de elevi sau profesori din toată țara. Platforma găzduiește anual concursul de materiale digitale #Digitaliada, care încurajează crearea de conținut original și open source ce poate fi utilizat în procesul de învățare.

Prin proiect sunt susținute școli gimnaziale din mediul rural în procesul de predare-învățare a matematicii și TIC-ului la clasele V-VIII prin metode digitale interactive. 10 școli au participat în anul școlar 2016-2017 iar începând din toamnă alte 20 de școli vor intra în proiect. Școlile sunt alese prin concurs deschis ce are loc anual.

Digitaliada se desfășoară cu sprijinul Ministerului Educației Naționale.

Despre Fundaţia Orange

Fundaţia Orange este o organizaţie non-profit care se implică în viaţa comunităţii prin realizarea de proiecte de filantropie menite să aducă schimbări pozitive în viaţa persoanelor dezavantajate. Fundaţia Orange dezvoltă proiecte de educaţie digitală pentru copii din zone defavorizate şi proiecte de sănătate, educaţie, cultură în beneficiul persoanelor cu deficienţe de vedere şi/sau de auz, în scopul integrării lor sociale. Pentru mai multe informaţii vă rugăm vizitaţi www.fundatiaorange.ro

Scurtă descriere a materialelor câștigătoare

Premiul I – Rareș Tohănean, din București, cu materialul “Lecții video introductive în matematica de clasa a V-a”. Proiectul cuprinde lecții video de 10 minute în care conținutul lecției este expus în mod grafic, cu exemple din natură și explicarea rolului lecției. Se folosesc tehnici video speciale pentru a atrage atenția și pentru a menține copilul interesat de materialul expus. Filmele se pot folosi în clasă pentru introducere în subiect și captarea atenției.

Premiul este un laptop performant şi o camera foto perfomantă, cu o valoare de aprox. 2300 de euro.

Premiul II – Didina Botgros, profesor la Școala Gimnazială „Sf. Varvara”, din Aninoasa, județul Hunedoara, pentru materialul “Universul”, Geografie. Proiectul „Universul”, pe parcursul căruia se folosesc resurse puse la dispoziție de portalul www.opendiscoveryspace.eu și aplicația Worldwidetelescope, stârnesc interesul elevilor pentru studierea Spațiului Cosmic. Utilizarea noilor tehnologii sporește motivația și interesul elevilor pentru cunoaștere și cercetare.

Premiul este un laptop performant cu o valoare de aprox. 1300 de euro.

Premiul III – Constantin Ferșeta, din București, pentru aplicația KIDIBOT, un material multidisciplinar care îmbină materiile Limba Română și T.I.C. KIDIBOT ajută copiii să citească mai mult. Este o platformă educațională care generează presiune socială pozitivă. KIDIBOT este un robot bun venit de pe altă planetă, care iubește copiii și care îi ajută să salveze Pământul de extratereștrii CROCOBEȚI.

Premiul este o cameră foto performantă cu o valoare de aprox. 1000 de euro.

Menţiune – Sorin Borodi, profesor la Liceul Teoretic Dej, Cluj, pentru materialul “Teorema fundamentală a asemănării”. Materialul propus este o lecţie care se adresează elevilor din clasa a VII-a. Conceptul este modular, conţinuturile fiind incluse ȋn 4 “containere”: Chestiuni pregătitoare, Teorie, Aplicaţii, Mai mult. Lecţia cuprinde noţiunile teoretice şi aplicaţiile necesare unei riguroase fixări. S-a ţinut cont că elevii au ritm propriu de asimilare a cunoştinţelor, modulele fiind independente.

Mențiune – Tiberiu Lukacs, profesor la Școala Gimnazială Sf. Varvara din Aninoasa, județ Hunedoara, pentru materialul digital Teorema celor 3 perpendiculare, realizat în GeoGebra. Aplicațiile 3D sunt menite să fie utilizate în clasă ca lecție de predare dar și acasă, ca recapitulare. Sunt 3 aplicații interactive: Prezentarea teoremei, demonstrația și o aplicație.

Mențiune – Gabriela-Violeta Tănăsescu, profesor la Liceul Teoretic din Constanța, pentru proiectul interdisciplinar “3, 2, 1… Start către planeta Marte! V 2.0”, Lecția propusă este utilă pentru descoperirea diferitelor caracteristici ale sistemului solar, în special a planetei Marte, folosind platforma Inspiring Science Education/ portal.opendiscoveryspace.eu și a instrumentului e-learning Google Earth/ earth.google.com ce ne transpune într-o realitate virtuală în care putem explora lucruri noi referitoare la tematica abordată.

Mențiune – Elena Buric, profesor la Colegiul Dobrogean din Tulcea, pentru materialul digital “Verbul AVOIR la prezent indicativ. Conținut online interactiv”. Aplicația oferă profesorilor de franceză și elevilor un suport online interactiv de predare-învățare a prezentului indicativ al verbului AVOIR. Conține o schemă de conjugare, exerciții de asociere cu imagini, quiz și text de completat.

Mențiune – Ovidiu Huțuleac, Profesor la Școala Gimnazială Stroiești din județul Suceava, pentru materialul “Noțiuni de trigonometrie”. Aplicația „Noțiuni de trigonometrie” este realizată prin combinarea programelor eXeLearning și GeoGebra cu mici adaptări realizate cu ajutorul limbajului HTML și vizează predarea noțiunilor de trigonometrie prevăzute de programa școlară la clasa a VII-a. Soft-ul a fost construit plecând de la ideea că cei mai mulți dintre elevii de azi fac parte din generația nativilor digitali, ei simțindu-se confortabil și extrem de deschiși în fața tehnologiei.

Mențiune – Daniela Corina Grigore, profesor la Școala Gimnazială nr. 39 din Constanța, pentru seria de materiale pentru matematică clasa a V-a “Fracții, semestrul II”. Proiectul propus este împărțit în mai multe categorii: fracții ordinare, definiții, exemple și exerciții; clasificarea fracțiilor, definiții, exemple și exerciții; fracții echivalente, definiții, exemple și exerciții; probleme.

Autorii materialelor premiate cu mențiune au câștigat câte o tabletă în valoare de aprox. 350 de euro.

În cadrul concursului s-a acordat și un premiu de popularitate, decis prin votul citorilor, care au avut posibilitatea să acorde steluțe (de la 1 la 5) fiecărui material propus. Pe primul loc s-a clasat materialul “Materii prime și materiale din lut-ceramică”, propus de Adina Tulceanu, din Constanța.

Premiul este un laptop performant cu o valoare de aprox. 1200 de euro.

 

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Tag-uri:
·
Categorii:
Stiri

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.