fbpx

Facebook a lansat propriul motor de cautare interna

de

Facebook a anuntat marti lansarea unui motor de cautare, care nu va pune totusi imediat in umbra gigantul din acest sector, Google, deoarece se va limita la continutul publicat pe reteaua de socializare, relateaza AFP.

“Consideram Facebook ca fiind o mare baza de date sociale” si, “ca in cazul oricarei baze de date, trebuie sa putem face cautari in interiorul ei”, a explicat fondatorul si presedintele director general al companiei, Mark Zuckerberg, in cadrul unui eveniment de la campusul grupului din Menlo Park, in California.

 

Noua functie, denumita Graph Search, se va limita la cautari prin continutul retelei sociale si nu pe internet in general, asa cum fac motoare de traditionale precum Google. Spre exemplu, ea permite utilizatorilor sa gaseasca muzica sau filmele care sunt pe placul ‘prietenilor’ lor.

 

Noua functie va integra, de asemenea, rezultatele Bing, motorul de cautare al Microsoft, Facebook intarindu-si astfel cooperarea existenta cu grupul informatic.

 

“Nu consider neaparat ca va veni multa lume pe Facebook pentru a face cautari pe internet datorita acestui (instrument), dar este un extrem de bun motor de cautare”, a comentat Zuckerberg, in varsta de 28 de ani.

 

Reteaua de socializare, deseori acuzat ca nu protejeaza datele private ale membrilor sai, a dat asigurari ca noua functie va respecta criteriilor de confidentialitate ales acestora.

 

Zuckerberg a recunoscut ca aceasta va fi principala dificultate, insa a explicat ca utilizatorului care va lansa cautarea nu i se vor propune decat materiale pe care autorii lor a acceptat sa le impartaseasca cu el.

 

“Cand oamenii impartasesc ceva pe Facebook, vrem sa le oferim posibilitatea sa-si schimbe mai tarziu criteriile de confidentialitate si sa retraga lucruri. Aceasta cere o updatare incredibil de rapida”, a notat el, dezvaluind ca acest aspect a jucat un rol important in alegerea Bing ca partener, si nu a Google.

 

Functia de cautare lansata marti este o versiune limitata, ‘beta’, care, intr-o prima faza, va fi disponibila doar in engleza si nu va inregistra decat o parte a materialelor de pe site. Aceasta este o varianta de proba, pentru doar sute de mii de utilizatori din totalul de peste un miliard.

 

“La prima vedere, aceasta functie de cautare a Facebook este putin susceptibila de a produce daune Google, asa cum s-a speculat”, a declarat Jeff Kagan, analista specializat in sector tehnologic, care a vorbit totusi despre un ‘avertisment’ al Facebook la adresa gigantul internetului.

 

“Daca va fi bine facut, (noul instrument) va putea conduce la un noul val de crestere pentru Facebook”, aducandu-i beneficii in special in privinta publicitatii, a estimat el.

 

Nate Elliott, analist al cabinetului de cautare Forrester, a subliniat la randul sau ca initiativa ar putea relansa angajamentul membrilor Facebook, al caror ‘cosmar’ este sa aiba utilizatori tot mai putin activi.
 

AGERPRES

 

Categorii:
Make IT Simple

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.