O lupta pe viata si pe moartea conexiunii – Google vs. Yahoo

de

Cand vrei sa gasesti ceva pe net, dar adresa exacta de web ti-e straina, apelezi la ele. Harnice si prompte, motoarele de cautare te ajuta sa navighezi cu folos, sa nu orbecai prin marea de informatii imprastiate in imensitatea internetului. Iar pentru suprematia in fata tastelor tale grabite se lupta, de ani buni, doi colosi intr-ale cautarilor pe net si nu numai. Care-ti place mai mult, Google sau Yahoo? Care-i mai vrednic si mai prietenos, si care-i mai demn sa primeasca cele mai multe voturi, ca un lider de necontestat? Mircea Mitu, de la IT Assist, i-a luat pe amandoi la bani marunti, cu ochi de specialist, si iata care sunt concluziile:

Dupa ce au eliminat sau inghitit orice fel de concurenta, portalurile Google si Yahoo au ramas sa duca singure un razboi deocamdata fara mari invinsi, pentru ca s-au gasit destui admiratori, de ambele parti, care sa nu capituleze prea usor. Cei mai multi din armatele combatante chiar joaca la dublu, caci aleg din portofoliul fiecarui portal ce le e mai pe plac – de exemplu, pentru browsing il prefera pe modernul Google, iar pentru discutii pe chat aleg Messenger-ul mai varstnicului si mai experimentatului Yahoo. Si asta pentru ca intre cei doi titani s-au adunat, in timp, diferente majore, care-i fac dezirabili simultan, in functie de performantele diferitelor servicii pe care fiecare le ofera:

Ce stie batranul Yahoo:

 - Yahoo este cel mai vechi pe piata si s-a dezvoltat in timp ca un portal ce ofera acces catre nenumarate tipuri de informatii si aplicatii – stiri, starea vremii, e-mail, revista presei, jocuri, filme, sport, cumparaturi etc;

– Celebritatea i-au adus-o interfata prietenoasa de e-mail (desi Google Mail vine tare din urma si GMail castiga zilnic tot mai multi adepti) si clientul de messenger, preferatul tuturor, continuu dezvoltat si deocamdata deloc in pericol sa piarda musterii;

-  A capitulat totusi in fata lui Google pe partea de motor de cautare, tocmai pentru ca nu asta era domeniul lui forte, iar Google si-a ispitit fanii cu o fereastra simpla si un buton mare de „search“.

– Discutii aprinse din ultimii ani au aratat riscul de a fi preluat de Microsoft, care se simte tot mai amenintat de Google (prin aplicatiile pe care acesta le tot lanseaza) si incearca sa se repozitioneze, insa nicio decizie finala n-a fost luata pana acum;

– Are inca, in ciuda tuturor dificultatilor, cei mai multi utilizatori de e-mail si messenger free din lume, dar Google deja ii sufla periculos in ceafa cu platforma lui inovatoare de mail;


Atuurile platformei Google:

– A plecat de la start ca un motor de cautare, aplicatie pe care a dezvoltat-o continuu si datorita careia este tot mai popular. In acest domeniu se pare ca Google sta cel mai bine din piata, are cele mai multe si mai relevante rezultate, indexeaza permanent milioane de site-uri si miliarde de pagini pentru a spori precizia cautarii;

– Ofera optiuni de cautare simpla sau avansata, se pot pune diverse conditii ca sa scotocesti mai eficient pe net. O gaselnita simpatica si extrem de utila e butonul „Ma simt norocos“, care-ti da posibilitatea sa ajungi direct catre raspunsul cel mai relevant pentru cautare, fara a mai rasfoi liste interminabile de link-uri;

– In ultimii ani, a inceput sa ademeneasca publicul cu tot felul de aplicatii gratuite sau comerciale foarte utile, gen Google Docs, Google Earth, G News, Crome Browser etc;

-  Se zbate sa acapareze nise de piata in tot mai multe domenii, in afara motorului de cautare, si nu da semne ca n-ar avea succes, notorietatea Yahoo fiind deja zdravan zgaltaita de tenacitatea lui Google.

 

Categorii:
Make IT Simple

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *