Cu un spatiu de 1300 mp, 14 metri inaltime si 113 ani de istorie, Uzina Electrica Filaret este gazda festivalului de new media, RADAR – Romanian Artists Developing Alternative Realities.
Intre 1 si 3 noiembrie, peste 50 de artisti new media si lucrarile lor vor readuce la viata acest monument istoric din centrul Capitalei, cu proiectii de 150.000 de lumeni care vor lumina scena festivalului, iar dupa ora 23 proiectiile se vor muta la Expirat Halele Carol.
In fiecare seara un line-up diferit de artisti de video mapping si sound design vor folosi interiorul locatiei ca un canvas vizual pentru efecte spectaculoase.
Prima editie a festivalului RADAR incepe astazi la Uzina Electrica Filaret
RADAR – Romanian Artists Developing Alternative Realities, festivalul de new media art care va avea loc între 1 și 3 noiembrie la Uzina Electrică Filaret, va include și o secțiune pentru copii – RADAR Kids. Această categorie, susținută de Lidl România, va surprinde copiii cu primul spațiu imersiv pop-up, în care cei mici vor putea interacționa cu diverse medii tehnologice într-un traseu special gândit pentru aceștia.
Traseul Education & Playground de la RADAR a pregătit o serie de aventuri imersive pentru tinerii utilizatori ai tehnologiei. Pentru a introduce într-un mod interactiv un aspect deja prezent în viețile celor mici, parcursul RADAR Kids va familiariza copii cu noile tehnologii aplicate în artă. Astfel, aceștia pot explora o lume acvatica prin videomapping interactiv sau se vor putea transforma în personaje digitale prin inteligență artificială.
Un set de experiențe educative va fi organizat în jurul pasiunii copiilor de a-și exprima creativitatea prin desen. Fără a folosi carioci cu care sa se murdărească sau foi dezordonate, ei vor fi invitați să deseneze pe un flipchart digital unde se pot juca cu culori, dimensiuni și forme pe un panou interactiv și să creeze propriul desen digital 2D. O a treia dimensiune va putea fi adăugată în realitatea virtuală (VR), unde cei mici se vor putea înconjura cu propriul lor desen, schimbând proprietățile pensulei în funcție de imaginația fiecăruia. În plus, prin intermediul instalației cu Kinect, un soft ce urmărește mișcarea utilizatorului, aceștia se vor putea folosi de lanterne drept pensule pentru a crea diferite forme cu ajutorul luminii.
Lumea naturală fi putea fi explorată într-un mod interactiv într-o încăpere separată în care copiii vor intra în mediul subacvatic pentru a-și personaliza un peștișor. Ei vor primi un contur care, după ce va fi desenat, va fi transpus cu ajutorul videomapping-ului într-o proiecție imersivă. De asemenea, o modalitate haioasă și educativă pentru copii de a interacționa cu ființele vii care nu se mișcă, cum ar fi plantele, va fi pusă la dispoziție de WWF. O plantă conectată la un instrument, care, prin atingere, va elibera anumite sunete va ajuta la dezvoltarea atenției pe care cei mici o vor acorda lumii înconjurătoare. “Misiunea noastră este să construim o lume în care oamenii trăiesc în armonie cu natura. Asta înseamnă să înțelegem cu toții că natura este esențială pentru noi, pentru dezvoltarea, bunăstarea și fericirea noastră. Iar tehnologia – cum este videoclipul VR ce te transpune într-o pădure virgină, pe care cei mari și cei mici îl pot testa la RADAR – ne ajută să explicăm toate acestea mult mai ușor, oricui, indiferent de vârstă” declară Adriana Trocea, Brand Manager WWF România.
Parcursul va fi completat de animații în realitate augmentată prin scanarea ilustrațiilor din cartea de poezii augmentată a lui Carmen Tiderle – Selfii cu elfii și scanarea desenelor de pe tricourile din colecția vestimentară pentru copii One Night Gallery. Printre artiștii care alcătuiesc experiența RADAR Kids se numără Alexandru Călin Mihalache, Aural Eye, Livia Fălcaru, dar și inteligența artificială antrenată pentru a transpune vizitatorii într-una din creațiile sale.
Traseul dedicat copiilor a fost conceput ca o aventură în care aceștia vor colecționa personajele Lupilu, Orlando, Coshida si Favorina experimentând sau jucându-se cu diferite tehnologii pentru a completa puzzle-ul de stickere. La finalul traseului, micuții care au bifat toate experiențele dedicate lor vor primi o surpriză din partea echipei Lidl care declară: “Credem că distracția în familie este foarte importantă și am ales să susținem scena de new media art adresându-ne în special copiilor. Astfel, și cei mai tineri membri ai familiei se vor putea bucura de surprizele dulci pregătite în cadrul evenimentului RADAR”.
RADAR este platforma care înglobează mișcările creative de new media art sub o manifestare unitară ce prezintă zeci de proiecte care, odată cunoscute de public, se vor transforma într-un curent artistic de sine stătător. Biletele au puse în vânzare pe Bilete.ro cu prețuri începând de la 20 lei, iar mai multe detalii despre eveniment sunt disponibile pe pagina de Facebook: https://www.facebook.com/events/1116253685432335/.
|
|
||
|
|