Circa 47% din persoanele cu varsta intre 18 si 35 ani, din zona urbana, prezente pe Facebook, acceseaza jocuri, femeile fiind fane Farmville/ Cityville, precum si ale celor de genul bubble/cubes, in timp ce barbatii prefera jocurile sportive si pokerul, potrivit unei cercetari Love Plus.
Love Plus, unul dintre principalii competitori pe piata de prezervative, a anuntat joi ca lanseaza o aplicatie pe Facebook – jocul “Love Factory” – produsa integral in Romania, disponibila global, potrivit unui comunicat remis MEDIAFAX.
Implementarea proiectului Love Factory a fost precedata de o cercetare realizata in octombrie 2011 pe o baza de 400 de respondenti, barbati si femei din zona urbana, care folosesc Facebook, inclusiv pentru jocuri, mai mult de o data pe saptamana. Printre obiectivele acestei cercetari s-au numarat: intelegerea targetului – cei care folosesc Facebook si jocurile prezente pe aceasta platforma, precum si analiza obiceiurilor si a motivatiilor acestora din spatele deciziei de a se juca.
Astfel, s-a constatat ca majoritatea reprezentantilor categoriei de varsta 18-35 ani, din zona urbana, sunt prezenti pe Facebook (86,5%), iar dintre acestia 46,9% acceseaza jocurile. Jocurile preferate de acestia sunt Farmville, Cityville, Mafia Wars, FIFA Manager si The Sims Social. Cele mai populare jocuri, atat pentru barbati, cat si pentru femei, sunt cele de tip Farmville (91,2%), urmate de poker (36,9%) si jocuri sportive (37,9%).
Daca sunt analizate preferintele la nivelul categoriilor de jocuri, femeile sunt fanele celor de tipul Farmville/ Cityville, precum si a celor simple, de genul bubble/cubes. De cealalta parte, barbatii prefera jocurile sportive si pokerul, se spune in comunicat.
Timpul dedicat sesiunilor de joc pe Facebook ofera noi elemente de diferentiere intre cele doua sexe. Astfel, majoritatea femeilor (45,6%) dedica 15-30 minute unei sesiuni de joc pe Facebook, in timp ce 31,5% dintre barbati petrec 5-15 minute pe sesiune. Totodata, cei intre 18-30 ani petrec mult mai mult timp jucandu-se pe Facebook decat cei de 31-35 de ani.
Momentul accesarii acestor jocuri a fost un alt indicator al studiului. Astfel, femeile se joaca atat in timpul saptamanii, cat si in weekend. In schimb, barbatii prefera sa se joace mai degraba in timpul saptamanii, dupa serviciu (27,6%) sau in weekend (30,5%).
Principalul motiv pentru cei care aleg sa se joace pe Facebook consta in faptul ca jocurile reprezinta un mod placut de petrecere a timpului, iar aceasta observatie este valabila indiferent de sex, varsta sau marimea orasului. Mai mult, daca barbatii sunt atrasi de competitia cu prietenii sau cu alti jucatori (61,1%), incercand mereu sa obtina cel mai bun scor, femeile cauta interactiunea cu prietenii si dorinta de a nu ramane in urma.
Principala sursa de informare in legatura cu jocurile pentru toate categoriile de jucatori este reprezentata de recomandarile/ invitatiile prietenilor. Pe langa acestea, femeile sunt mai influentate de Facebook ads (55,8%), in timp ce barbatii prefera sa se documenteze singuri sau sa afle de pe alte site-uri.
Proiectul “Love Factory” a fost dezvoltat pe parcursul unui an de echipa Love Plus, impreuna cu Maria Negruta, Social Game Designer – Digital Cookies si compania locala de dezvoltare Assist Software. Cu acest proiect, compania isi propune sa atraga jucatori din toata lumea, nu doar din Romania.
Jocul prezinta povestea unei fabrici de prezervative, unde utilizatorii pot sa produca si, mai apoi, sa vanda prezervative catre diferite piete de desfacere. Masinile din joc sunt create dupa designul celor din fabricile reale. Jucatorii sunt insotiti in aventura lor de cinci personaje, in centrul actiunii fiind robotelul MARU.