fbpx

Andreea Mihai: Romanii sunt inzestrati cu ceva absolut special

de

Andreea Mihai are experienta de peste 12 ani in marketing, dar s-a facut cunoscuta cu adevarat incepand cu anul 2000 cand a preluat pozitia de director de marketing Carrefour Romania. Compania abia atunci sosea in tara noastra, asa ca in jobul Andreei Mihai a intrat si sarcina grea si minunata de a pune absolut totul pe picioare…

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Andreea Mihai:  “Am pornit de jos, dar nu m-am temut de asta”

 

A fost un copil special, harnic si talentat, care, pe langa programa scolara, lua in plus lectii de matematica, de fizica, de pian, de canto, de engleza. Timp de 8 ani a cantat la Opera si astfel, mergand la un concurs international la Johannesburg, s-a indragostit de Africa de Sud si a decis sa-si faca studiile acolo. Dar pentru ca, totusi, in ciuda dorintei ei arzatoare, parintii nu au fost de acord, pana la urma a plecat la facultate in Franta. Si se pare ca a fost o miscare cu noroc. A studiat Stiinte Economice si a terminat prima din seria ei de 800 de studenti, desi era doar o fata venita din Europa de Est printre atatia occidentali. Apoi a revenit in tara si a continuat sa studieze inca doi ani gestiunea afacerilor, tot in limba franceza, in sectiunea speciala a ASE-ului din Bucuresti.

“In Franta, in timpul facultatii, am si lucrat. Tineam contabilitatea primara intr-o scoala de muzica si eram front-office la o banca. Pentru ca am stiut dintotdeauna cat de importanta e practica, experienta concreta de lucru, atunci cand vrei sa faci o cariera”, spune Andreea Mihai. Si a avut dreptate, iar cariera ei a inceput in ritm vertiginos. Imediat dupa studii s-a angajat la o companie de cosmetice. “Am pornit de jos, dar nu m-am temut de asta. Am fost mai intai asistenta unui brand manager, apoi brand manager, dupa care am ajuns director comercial si de marketing. Dar am invatat foarte multe pe parcurs. Ma uimeste cat de visatori sunt tinerii de astazi, care declara toti, cand termina facultatea, ca vor sa ajunga, direct, manageri. Generatia noastra avea umilinta de a recunoaste ca trebuie sa inceapa de undeva, dintr-un punct in care sa invete”, declara Andreea.

 
 “Romanii sunt inzestrati cu ceva absolut special”

 

 “Cautam director de marketing pentru o firma multinationala din Franta… Trimiteti CV si scrisoare de intentie…” Asa a inceput pentru Andreea Mihai, in 2000, experienta Carrefour. Cu un anunt citit in ziarul Capital. Cu un telefon care a sunat mai repede decat se astepta. Cu un lant de interviuri. Cu un zvacnet de entuziasm spre un domeniu fascinant. “Nu exista retail in Romania la vremea aceea, noi am inceput”, isi aminteste Andreea, cu emotie, asa cum isi aminteste de primii ani de munca enorma si satisfactii pe masura. “Aveam o energie incredibila, stateam ore in sir la birou, dormeam putin. Munceam cu pasiune si ambitie si faceam totul cu o placere nemaipomenita”. Si constructia, asezata pe un teren bun, s-a inaltat tot mai mult. Carrefour Romania are cea mai buna imagine de marca, e un lovemark. S-au facut, in tara noastra, lucruri extraordinare.

O intreb pe Andreea cum isi explica succesul romanesc al afacerii Carrefour si primesc un raspuns cu care eu, una, incep sa ma obisnuiesc, desi mi s-a parut si mie, paradoxal, la inceput. “Romanii sunt inzestrati cu ceva absolut special. Romanul e incredibil. Retine foarte usor, are talent la limbi straine, citeste, e cult, ii place arta, se duce la teatru… In alte tari, oamenii nu sunt atat de instruiti si de destepti ca romanii. A fost de curand la noi si a petrecut aici cateva zile o echipa de la resurse umane, pentru evaluari. Mi-au spus ca nu au vazut in toata cariera lor niste oameni care sa invete atat de repede si sa aiba atata dinamism si putere de a invata. Parca noi am sarit niste etape, am parcurs un drum pe care altii l-ar fi facut in trei ani, doar intr-o luna, ca Praslea cel voinic…”

 
 “Problemele au insemnatatea pe care le-o dai”

 

Isi doreste tot mai mult un copil, pentru ca se simte tot mai pregatita pentru rolul greu si plin de raspunderi, dar atat de frumos, acela de mama. “Nu-mi plac femeile care nu fac nimic si asteapta totul. O mama trebuie sa dea exemplu copiilor ei. Trebuie sa le arati mai intai tu ca poti sa faci ceva cu viata ta”.

Si, intr-un fel, e cam acelasi lucru si in companie. “Marketingul in compania asta are importanta primordiala. Aceleasi produse le au toti, dar difera politica pentru client si aici trebuie sa ai mereu tot felul de gaselnite, tot felul de inovatii. In plus, trebuie sa misti masele, sa dai exemplu, sa motivezi oamenii. Daca te vad pe tine blazat si depasit de evenimente, asa vor fi si angajatii”, marturiseste Andreea.

In munca ei, nicio zi nu seamana cu alta, asa ca nu e loc de plictiseala vreodata. E perceputa ca o persoana cu mana de fier si, in ciuda infatisarii fragile, are putere de barbat. Dar, mai presus de toate, isi iubeste munca si isi iubeste compania. “Este un lucru care imi place enorm aici. Carrefour distribuie din ce castiga si celor aflati in dificultate. Iar asta e extraordinar. Facem donatii la inundatii, ajutam permanent orfanii si batrinii, contribuim la reabilitarea parcurilor, la curatarea padurilor, ajutam furnizorii sa se dezvolte. Participam la programul Fiecare copil in scoala, la renovarea spitalului Marie Curie… Iar astea sunt lucruri de durata, actiuni care vor duce la schimbarea mentalitatilor. Si sunt foarte mandra de politica asta, mai ales ca sunt multe companii care, desi au posibilitati, nu fac nimic din toate acestea”.

O entuziasmeaza si proiectul pe care l-a inceput impreuna cu Andreea Marin-Banica. “Carrefour este, iata, si un trend-setter. Am lansat un produs care nu se gaseste decat la noi. Andreea Marin-Banica a realizat o noutate, ceva foarte util pentru mamici, un body avand un sistem extensibil, care nici nu jeneaza copilul si nici nu trebuie inlocuit atat de des precum cele obisnuite, fiindca, practic, forma lui se adapteaza cresterii copilului. Andreea e un om extraordinar, o admir foarte mult. Si stiu ca acest proiect va avea mare succes”

De altfel, de optimism nu se dezice niciodata. “In timp, am inteles ceva foarte important. Ca problemele au insemnatatea pe care le-o dai. Si, decat sa stai si sa te plangi, mai bine vezi ce se poate face, ca doar nu esti nici prima, nici ultima care a trecut prin asa ceva. Nu-mi plac cei care stau si isi plang de mila”, spune, ferm, directoarea de marketing de la Carrefour. Iar ea isi traieste viata dupa acest principiu. Si se declara fericita.

 

 

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Categorii:
Cariera

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.