fbpx

Beatrice Rancea, scrisoare deschisă prin care clarifică informațiile legate de postul de dirijor al corului de copii al Operei din Iași

de
Beatrice Rancea pe coperta Marea Dragoste-revistatango.ro , nr. 136, februarie 2018

Discuțiile preluate de presă cu privire la poziția de dirijor al corului de copii al Operei Naționale Române Iași – ocupat într-o modalitate neconformă cu prevederile organigramei instituției de către Raluca Zaharia – și organizarea de către adulții din preajma lor a unei serii de proteste ale copiilor talentați din cor au stârnit numeroase discuții în care adevărul nu a fost niciodată lămurit pe de-a-ntregul. În urma declarației făcute de Mihai Chirica, primarul Iașiului, care a declarat că Beatrice Rancea a luat o decizie greșită “concediind-o” pe dirijoarea corului de copii, managerul general al Operei Naționale Române Iași, Beatrice Rancea, a oferit o lămurire publică printr-o scrisoare deschisă adresată primarului. În scrisoare, Beatrice Rancea a explicat că Raluca Zaharia nu a fost concediată și nici nu a fost pusă în situația de a i se diminua veniturile materiale, ci doar direcționată spre o poziție în organigrama instituției pe care să o poată ocupa în mod legal, având astfel posibilitatea de a desfășura în continuare activitatea de coordonare a corului de copii.

Fotografie de Paul Buciuta

 

Scrisoare deschisă adresată primarului Iașului, Mihai Chirica

Stimate domnule primar,

Mă bucură mult interesul pe care îl arătați față de activitatea Operei Naționale Române Iași, instituție de referință a Capitalei Moldovei. Din nefericire, în lipsa unui dialog direct pe care mi l-aș fi dorit cu dumneavoastră, nu ați fost bine informat în legătură cu subiectul pe care l-ați abordat recent, situația doamnei Raluca Zaharia. 

În anul 2011, la inițiativa mea, a fost înființat Corul de Copii „Juniorii Operei”. Ca urmare a deciziei mele, doamna Zaharia a semnat un contract de colaborare ca dirijor cor copii și un contract individual de muncă pe postul de sufleor. În 2016, managerul interimar al ONRI, Cosmin Marcovici, a transformat un post de maestru sunet într-unul de dirijor cor. Postul a fost ocupat de doamna Zaharia, deși aceasta nu întrunea condițiile necesare. Astfel, în cadrul Operei ieșene au apărut în statul de funcții doi dirijori cor. Cu toate acestea, doar Manuel Giugula a coordonat efectiv Corul ONRI. Doamna Zaharia nu a avut nicio activitate în cadrul spectacolelor la Corul ONRI, lucrând cu „Juniorii Operei”.

Opera Națională Română Iași nu a concediat-o în acest an pe doamna Zaharia. I-a oferit continuarea activității în instituție pe perioadă nedeterminată, în funcția de sufleor, pe care o ocupase până în anul 2016. Totodată, i-a propus încheierea unui contract de cesiune drepturi de autor pentru activitatea de dirijor al Corului de Copii „Juniorii Operei”, nefiindu-i astfel afectată situația materială. Doamna Zaharia a refuzat însă singura formă legală prin care putea să continue să lucreze la „Juniorii Operei”. Spre profundul meu regret, lucrurile au luat o turnură neplăcută, copii nevinovați având de suferit din cauza unor informații eronate livrate în spațiul public și, probabil, a unor interese obscure. 

Vă asigur, domnule primar, că, indiferent de ceea ce va decide doamna Raluca Zaharia în legătură cu propunerea pe care a primit-o, Corul de Copii va rămâne un reper important al Operei Naționale Române Iași. Vă mai asigur că artiștii Operei ieșene se vor dedica în continuare total publicului, pentru a oferi spectacole de mare calitate, care să bucure spectatorii și să aducă prestigiu instituției. 

Totodată, am speranța că Primăria Municipiului Iași va sprijini și pe viitor activitatea Operei Naționale Române Iași.

Beatrice Rancea, Manager – Director General Opera Națională Română Iași

 

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Categorii:
Life

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.