fbpx

Google il omagiaza pe artistul graffiti si activistul american Keith Haring, printr-un nou logo

de

Google si-a modificat, vineri, logoul, pentru a-l omagia pe artistul pop/ graffiti si activistul american Keith Haring, de la a carui nastere se implinesc 54 de ani.

Noul logo al Google foloseste culorile oficiale ale motorului de cautare – rosu, albastru, verde si galben – si prezinta niste oameni dansand si sarbatorind.

Keith Haring (4 mai 1958 – 16 februarie 1990) a fost un artist si activist social ale carui lucrari s-au vrut a fi o replica la cultura de strada newyorkeza a anilor 1980.

 

Nascut in Reading, Pennsylvania, Haring provine dintr-o familie de artisti, tatal sau fiind caricaturist, si a fost interesat de arta de la o varsta frageda. Din 1976 pana in 1978, a studiat arta comerciala la The Ivy School of Professional Art, din Pittsburgh, dar si-a pierdut curand interesul pentru acest domeniu si a inceput sa studieze artele frumoase.

La 19 ani, Haring s-a mutat la New York, unde s-a simtit inspirat de arta graffiti si a studiat la School of Visual Arts. Haring a atras prima data atentia publicului prin desenele sale in creta realizate la metroul din New York – primele sale lucrari de arta pop recunoscute. Expozitiile au fost filmate de fotograful Tseng Kwong Chi.

In aceasta epoca, “The Radiant Baby” a devenit simbolul sau.

Din 1980, a organizat expozitii in Club 57, iar in 1981 a desenat primele sale schite in creta pe hartie neagra, metal si obiecte gasite in diverse locuri.

Haring a contribuit la dezvoltarea Noului Val newyorkez, avand expozitii atat in SUA, cat si in Europa, in galerii si la bienale de arta.

Pana in 1982, s-a imprietenit cu artisti precum Futura 2000, Kenny Scharf, Madonna si Jean-Michel Basquiat. L-a cunoscut pe Andy Warhol, care i-a servit ca subiect pentru mai multe lucrari, precum “Andy Mouse”. Prietenia cu Warhol a fost un element decisiv in succesul sau ulterior, mai ales dupa decesul amandurora.

In 1984, Haring a vizitat Australia si a realizat desene graffiti pe ziduri in Melbourne si Sydney, ca parte a unui contract cu National Gallery of Victoria si Australian Centre for Contemporary Art, iar lucrarile sale s-au mai regasit in locuri publice din Rio de Janeiro, Paris, Minneapolis etc.

I-a creat si Madonnei o jacheta pe care aceasta a purtat-o in emisiunea TV “Solid Gold” si a pictat trupul lui Grace Jones pentru videoclipul acesteia “I’m not perfect”.

Ulterior, a deschis un magazin in SoHo, numit Pop Shop, unde se gaseau tot felul de produse cu reproduceri ale lucrarilor lui – tricouri, postere etc.

De asemenea, Haring a creat reclame pentru vodca Absolut si ceasurile Swatch, iar in 1988 s-a alaturat unui grup de artisti care au promovat vinul Chateau Mouton Rothschild.

In ultimii ani de viata, lucrarile sale au reflectat teme socio-politice importante precum politica Apartheid, SIDA dependenta de droguri.

 

Keith Haring si-a facut publica orientarea homosexuala si promova sexul protejat. Dar, in 1988, Haring a fost diagnosticat cu SIDA. A infiintat fundatia care ii poarta numele in 1989, in beneficiul luptei contra SIDA, dar si pentru ajutorarea copiilor.

Haring a murit pe 16 februarie 1990, din cauza unor complicatii provocate de SIDA.

Mai recent, elemente din opera lui Haring au fost incluse in turneul Sticky & Sweet din 2008 al Madonnei, dar si in interpretarea piesei “One” a trupei U2 din PopMart Tour (1997/1998).

Google isi modifica frecvent logoul pentru a marca evenimente importante ale istoriei universale sau pentru a celebra mari personalitati.

MEDIAFAX

 

 

Categorii:
Life

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *