fbpx

Ivana Chubbuck: Multi profesori de la Hollywood isi abuzeaza sexual studentii

de

A sedus pe oricine stiu ca a intalnit aici, in Romania. Nici nu se putea altfel, doar are un puhoi de calitati. Cu toate astea, nu a avut vreodata pretentii la faima. S-a dat la o parte si a lasat loc lui Brad Pitt, Charlize Theron, Halle Berry, pe care, cu ajutorul metodei de actorie nascocite de ea, i-a transformat in adevarate staruri.
Venita taman din Statele Unite ca sa ne povesteasca despre cartea ei, „Puterea actorului”, pe care a lansat-o si la noi, Ivana Chubbuck, profesoara de actorie care face furori la Hollywood si care o pregateste si pe Monica Bârladeanu, a varat, in discutia noastra, si amanunte ce dau in vileag mahnirile si multumirile vietii ei.

Cand nu era faimos, Brad Pitt plasa prostituate de la un client la altul

Marea Dragoste / Tango: Datorita dumneavoastra multi actori au devenit faimosi la Hollywood. Nu ati fost invidioasa pe succesul lor, nu v-ati fi dorit sa fiti in locul lor, in fata camerei decit in spatele ei?
Ivana Chubbuck: Am fost si eu actrita. Una buna, dar nu
extraordinara, timp de opt ani. Am lucrat in televiziune, radio, in filme, dar ma preocupa mai mult sa ajut actorii, le dadeam notite colegilor mei despre cum sa joace si am inceput sa castig reputatia ca sfaturile mele erau bune. Actorii jucau foarte bine, daca urmareau indrumarile mele. Am facut-o la inceput pentru prieteni, apoi am inceput sa iau si bani pentru asta si, dupa aceea, chiar mi-am deschis o scoala. Mi-am dat seama ca imi place mult mai mult sa invat actorii decit sa fiu eu actrita.

Marea Dragoste / Tango: cat de repede ati devenit cunoscuta la Hollywood?
IVANA CHUBBUCK: La inceput, aveam cinci studenti cu care lucram in sufrageria mea, acum am 450. Eu nu mi-am facut niciodata reclama, pur si simplu s-a aflat despre mine si asta s-a intamplat foarte repede. La Hollywood se auzea ca daca studiezi cu mine, ai parte ulterior de slujbe foarte bune.

Marea Dragoste / Tango: De ce ai nevoie ca sa ajungi mare la Hollywood, in afara de ajutorul dumneavoastra?
IVANA CHUBBUCK: Multa munca, fie pe platou, odata ce ai facut rost de un rol, fie in clasa de pregatire, fie ca sa castigi un casting. Jon Voight mi-a spus odata: „Nu poti niciodata sa te opresti din studiu“, iar el e un tip care a castigat Oscar-ul. Charlize Theron a fost descoperita de managerul ei intr-o banca, dar apoi a trimis-o la cursul meu si a trebuit sa munceasca cativa ani pana sa primeasca un rol. Se zice ca pe Djimon Hounsou din „Blood Diamonds“ l-a descoperit Steven Spielberg in Africa. Adevarul este ca el a fost la cursul meu timp de trei ani si apoi a luat casting-ul. Povestile despre succesul peste noapte sunt exagerate, lumea nu stie de munca din spatele reusitei. Chiar am vazut oameni cu mai putin talent, care reusesc, pentru ca cei talentati devin lenesi. Apoi multi cred ca daca esti frumos, ai parte de roluri. Si nu este asa. La Hollywood mai toti oamenii sunt aratosi, pana si chelnerii arata foarte bine acolo. Dar asta nu inseamna ca o sa-i vezi pe platoul de filmare. 

Marea Dragoste / Tango: Dar multi chelneri chiar au ajuns actori celebri…
IVANA CHUBBUCK: Asa este. Jack Nicholson, de exemplu, lucra ca mecanic intr-un garaj. Muncea opt ore pe zi si apoi ajungea la cursul de actorie. Brad Pitt nu apuca sa socializeze deloc, nu avea iubita, nu iesea cu nimeni in oras, pentru ca avea trei slujbe, toate proaste. Era gaina, adica era imbracat in costum de gaina, statea pe strada in fata unui local si falfaia din aripi ca sa indrepte lumea catre restaurantul cu mancare de pui la care era angajat. cand nu era faimos, mai vindea tigari si era soferul prostituatelor, le plasa de la un client la altul. Avea toate slujbele astea ca sa-si poata plati cursurile de actorie pe care le lua odata cu clasa, dar si in particular. Si nu se plangea niciodata ca nu-i ajung banii. Si Charlize Theron a facut tot ce a putut pentru a-si continua cursurile. Avea doua slujbe si nici ea nu apuca sa socializeze deloc. Cei care reusesc sunt cei care lucreaza mult pentru asta. La Hollywood toti sunt frumosi, multi sunt talentati, dar doar cei care muncesc reusesc. Si, in afara de munca, mai este si riscul pe care trebuie sa ti-l iei. Nu poti sa stai numai cuminte in banca ta si sa muncesti de zor fara sa risti din cand in cand.

Marea Dragoste / Tango: Daca frumusetea nu e atit de importanta, cum ramine cu sex-appeal-ul de care se folosesc atit de mult actorii de la Hollywood?
IVANA CHUBBUCK: Actorii alimenteaza fantezii, asta e tot ce fac, nimic nu se transforma in realitate. Eu intotdeauna le spun actorilor care se indragostesc pe platou, sa aiba rabdare si sa faca sex abia dupa ce se termina filmarile. Pentru ca acea dorinta, acea atractie dintre cei doi dispare odata ce fac sex si e mai bine pentru film sa nu se intample asta. Ai voie sa ai fantezii cu partenerul tau, asta chiar ajuta filmul, dar atit, pastreaza-te pana dupa ce iau sfirsit filmarile.

Daca numele meu este pe CV-ul cuiva, asta deschide usi

Marea Dragoste / Tango: Am inteles ca e destul de greu sa ajungi la cursurile Ivanei Chubbuck…
IVANA CHUBBUCK: Trebuie sa ai relatii ca sa ajungi la mine. Este, intr-adevar, destul de greu. Trebuie sa iti castigi dreptul de a lucra cu mine. Exista niste clase pregatitoare si daca treci de ele, poti ajunge la Master class, pe care il predau eu. sunt destul de dura cu studentii mei. Monica (Bârladeanu, n.r.) imi spunea ca, la inceput, era speriata de mine.

Marea Dragoste / Tango: Chiar asa, cum e Monica Bârladeanu?
IVANA CHUBBUCK: Minunata! Munceste mult. A facut progrese mari. cand am cunoscut-o inca incerca sa-si dea seama ce vrem de la ea, cum sa faca lucrurile diferit fata de cum a fost invatata aici. Dar a muncit mult, sta intotdeauna la doua clase de-ale mele in loc de una, cum face toata lumea.

Marea Dragoste / Tango: Ce calitati vedeti in ea?
IVANA CHUBBUCK: Se incumeta sa riste. Este accesibila oamenilor din punct de vedere emotional si transmite foarte multe sexual. Are priza la multi oameni. Si are o inocenta extraordinara. Multe lucruri rele i s-au intamplat si ei in viata, n-a avut o viata usoara, desi lumea crede contrariul, dar a realizat multe de una singura. Monica Dean este modelul de femeie care a transformat ce i s-a intamplat rau in viata, in ceva bun. Bravo ei! A fost in stare.

Marea Dragoste / Tango: Nu e singura. Am inteles ca si dumneavoastra ati dus o viata destul de grea…
IVANA CHUBBUCK: Ma trag dintr-o familie in care mama m-a abuzat foarte mult fizic si mai ales verbal. Mama mi-a spart nasul, mi-a rupt degete, ma stringea de gat atat de tare, incat imi lasa vanatai. Iar tata a ales sa ignore ca se intamplau toate astea. Muncea mult, iar cand venea acasa si-i spuneam ce ne face mama, nu stia cum sa reactioneze, cum sa accepte asta si atunci alegea sa ignore totul. El, fiind neamt, crescut de nemti, era mai distant, nu comunicam prea bine cu el. Iar eu, nu numai ca am supravietuit, dar am folosit toate lucrurile rele care mi s-au intamplat, toata durerea pe care o simteam si le-am transformat in ceva care, pana la urma, mi-a adus succes, in loc sa las sa ma distruga. La fel a procedat si Monica. La fel procedeaza si cei mai mari actori, care au trecut prin mari suferinte.

Marea Dragoste / Tango: Cursul dumneavoastra, bag de seama, este un soi de terapie…
IVANA CHUBBUCK: Il poti numi si asa. E terapie cu un scop. Trebuie sa accepti si sa intelegi ce ti s-a intamplat in viata, iar eu ii ajut pe cei care vin la ora mea sa faca lucrul acesta. Marii scriitori, poeti, pictori, actori sunt oameni care au luat lucrurile rele care li s-au intamplat in viata si le-au folosit pentru a crea ceva minunat, emotionant. Ia, de exemplu, primul paragraf al oricarei mari carti si vei descoperi in el demonii scriitorului, vei sti din prima problemele lui si vei afla ce vrea el sa rezolve.

Marea Dragoste / Tango: Asta daca esti as la psihologie, poate.
IVANA CHUBBUCK: Du-te diseara acasa, ia o carte buna din biblioteca si cateste prima pagina sa vezi daca am sau nu dreptate. Din culoarea cerului, formele casei descrise, din mersul
personajului, o sa-ti dai seama ce urmareste autorul.

Marea Dragoste / Tango: Nu ati avut probleme cu studentii mai reticenti, care nu au vrut sa impartaseasca trairile lor?
IVANA CHUBBUCK: Nu. Ei simt o eliberare cand se destainuie. Au revelatii apoi, se simt mai usori…

Marea Dragoste / Tango: Da, dar pana sa ajungi la destainuire e drum lung si greu de parcurs.
IVANA CHUBBUCK: Cand scrii un material despre ce ai experimentat, nu te simti mai bine dupa aceea?

Marea Dragoste / Tango: Daca e bun, da.
IVANA CHUBBUCK: La inceput poate ca nu vrei sa vorbesti lumii despre trairile tale, dar odata ce le-ai pus pe hartie, incepi sa te simti bine. Dar de ce scrii despre tine?

Marea Dragoste / Tango: Ca sa fiu convingatoare.
IVANA CHUBBUCK: Dar de ce publici lucrurile care ti s-au intamplat si de ce nu le scrii numai in jurnal?

Marea Dragoste / Tango: Din acelasi motiv, pentru ca lumea sa inteleaga mai bine ce vreau sa spun.
IVANA CHUBBUCK: Dar de ce e nevoie sa inteleaga? Nu cumva vrei sa le spui cititorilor tai ca nu sunt singuri, ca si altii au suferit ca ei? Iti spun eu, te ajuta pe tine sa te intelegi mai bine si pe cititori sa se inteleaga pe ei insisi mai bine. Eu ii intreb pe studentii mei de ce simt ei nevoia sa spuna povestea personajului pe care-l joaca. Si pana gasesc ei raspunsul, ajung undeva adanc in viata si sufletul lor. Comunicarea este esentiala pentru fiinte, prin comunicare stabilesti legaturi, iar aceste legaturi te fac sa simti ca nu esti singur. Cei mai multi oameni se sinucid din cauza singuratatii.

Daca nici mama n-a putut sa ma iubeasca, cum puteam sa pretind altcuiva sa ma iubeasca?!

Marea Dragoste / Tango: Ati avut studenti care au renuntat la curs?
IVANA CHUBBUCK: Doar pentru ca lucrau prea mult si nu mai aveau timp pentru curs.

Marea Dragoste / Tango: Si nu pentru ca li s-a parut prea intens?!…
IVANA CHUBBUCK: Au mai fost unii care au plecat pentru ca le-am spus eu s-o faca. Daca nu muncesti destul, daca nu ai acel ceva pentru a reusi, daca nu ai curaj sa pornesti la drumul asta, pentru ca exista perioade, care pot fi destul de lungi, in care nu castigi bani, ai facturi de platit, plus ca este foarte greu sa-ti gasesti de lucru, e foarte greu sa fii luat in serios. De-asta am eu tot timpul studioul plin, pentru ca oamenii mei primesc roluri ulterior.

Marea Dragoste / Tango: Cum de se intampla asta?
IVANA CHUBBUCK: Pentru ca sunt mai buni decit oricare altii. Daca numele meu este pe CV-ul cuiva, asta deschide usi, pentru ca angajatorii stiu ca poti lucra mai bine decat ceilalti. Daca eu nu cred in tine, atunci trebuie sa-ti spun sa pleci de la curs. Dar o fac foarte diplomatic, nu te dau afara brusc, pur si simplu iti dau mai putina atentie, te fac sa pleci singur. Nu vreau sa fac pe nimeni sa se simta prost, mai ales ca este doar ideea mea ca tu nu ai fi bun si poate eu gresesc si tu, de fapt, esti extraordinar.

Marea Dragoste / Tango: V-ati inselat vreodata?
IVANA CHUBBUCK: Nu. Dimpotriva, toti cei in care am crezut au devenit vedete. Multi profesori de actorie din State se cred un fel de guru, abuzeaza de puterea pe care o au asupra studentilor lor. Ii abuzeaza de multe ori sexual, sau cel putin le spala creierul si ii pun sa faca tot felul de chestii pe care n-ar trebui sa le faca, inclusiv sa le faca curatenie in casa. Eu sunt dura cu ei, ca n-am incotro, dar nu-i abuzez. Actorii iti ofera sufletul lor si e o chestiune de bun simt sa nu abuzezi de asta. Mie, ca actrita, mi s-a intamplat sa mi se spele creierul.

Marea Dragoste / Tango: Functioneaza pilele la Hollywood? Daca te culci cu cine trebuie, sa zicem, faci rost de roluri bune?
IVANA CHUBBUCK: Nu se intampla asta. In cel mai bun caz poti sa faci rost de cateva replici intr-un film, dar doar atit.

Marea Dragoste / Tango: Fara roluri principale distribuite in functie de talentul pe care-l ai in pat?
IVANA CHUBBUCK: Poate doar in filme porno. Se intampla ca regizorul sa aiba o aventura cu actrita principala, dar doar dupa ce s-a facut deja distributia.

Marea Dragoste / Tango: Sa fim seriosi! Nu prea alegem noi cand ne indragostim!
IVANA CHUBBUCK: Oamenii se mai indragostesc pe platourile de filmare, asa cum se intampla in orice meserie, e adevarat. Dar eu lucrez in showbiz de 27 de ani si nu am vazut sa se intample asta. Fetele incearca, bineinteles, pentru ca sunt frumoase si se culca cu cine trebuie, cu directori foarte importanti, producatori sau regizori, dar nu se intampla nimic apoi. Pentru ca daca esti deja om important la Hollywood te poti culca cu oricine, de ce sa te combini cu cineva care se agata de tine ca apoi sa-i dai un rol?! Dar ele nu se descurajeaza si incearca din nou. Poti sa te culci cu cine trebuie si asta nu-ti asigura un succes in business, poti sa ai parinti actori consacrati si nici macar asta nu-ti asigura roluri bune. Angelina Jolie a reusit de una singura, desi il avea pe tatal ei, Jon Voight, mare actor. Fata lui Clint Eastwood, Allison, a avut multe probleme in a face rost de roluri in filme. Acum e regizor si e destul de buna. Acelasi lucru s-a intamplat cu copilul lui Steven Spielberg. Iar astea sunt cele mai mari pile pe care le poti avea la Hollywood. Monica Dean, inainte de a primi rolul din „Lost“, a fost la alte zeci de casting-uri pe care nu le-a luat. Lumea nu stie asta. Ea se duce, ca toata lumea, la casting-uri, indiferent de frumusetea si banii pe care-i are.

Marea Dragoste / Tango: Ce parere aveti despre cintaretii sau manechinele care tin mortis sa aiba cariera cinematografica?
IVANA CHUBBUCK: Eu am lucrat cu Beyonce Knowles si, pentru rolul din „Dreamgirls“, a fost pentru prima data cand a primit critici favorabile. Claudia Schiffer, de exemplu, a incercat sa aiba succes si in filme si nu a reusit. Mariah Carey, Madonna au dat-o-n bara rau de tot in cinematografie. Guy Richie face acum alt film si nu cred ca o va folosi pe Madonna. Asta-i stirea extraordinara de zilele astea din Los Angeles. Ea e exemplul cel mai bun ca te poti culca cu cine trebuie si tot nu ajuta in cariera. (ride)

Era sa mor de doua ori de supradoza

Marea Dragoste / Tango: Mai vorbiti-mi putin despre dumneavoastra. cand v-ati intilnit actualul sot?
IVANA CHUBBUCK: Acum vreo 20 de ani. Aveam pe atunci un iubit de care tot incercam sa scap, iar el facea afaceri cu actualul meu sot, pe care l-am sunat atunci si i-am spus sa nu aiba incredere in iubitul meu, pentru ca e un mincinos. L-am avertizat ca o sa incerce sa-l fraiereasca financiar, iar el a considerat gestul meu foarte frumos. Doar i-am salvat pielea. L-am reintilnit dupa un an, am hotarit sa iesim undeva in oras si de-atunci suntem impreuna. Avem un copil, o fata de 19 ani. Vrea sa faca MBA-ul, dar, cine stie?!, se poate razgindi. O bate gindul sa intre in cinematografie, dar eu am sfatuit-o sa n-o faca, pentru ca este foarte greu.

Marea Dragoste / Tango: Va temeti ca n-ar reusi nici daca v-ar avea pe dumneavoastra ca profesoara?
IVANA CHUBBUCK: Nu stiu daca ar reusi sau nu, dar e foarte greu sa lucrezi in domeniul asta si n-o sfatuiesc nici macar sa incerce.

Marea Dragoste / Tango: Exista bucati din viata dumneavoastra personala pe care sa preferati sa le pastrati doar de dumneavoastra stiute?
IVANA CHUBBUCK: cand lucrez cu oamenii, le spun de fiecare data: „Eu simt asta, eu am trait asta“. Ma folosesc de relatia pe care o am cu socrul meu, de exemplu, de relatia pe care o am cu un tip de care m-am indragostit, desi sunt maritata de 20 de ani, si care ma scoate din minti. Folosesc toate experientele mele in meseria mea. Am multe fantezii…

Marea Dragoste / Tango: Si sotul stie?
IVANA CHUBBUCK: Nu e nevoie sa stie. Oricum nu stie romaneste. (rade)

Marea Dragoste / Tango: Bun, atunci putem sa-i aratam articolul, o sa-i placa pozele frumoase!
IVANA CHUBBUCK: sunt sigura ca el nu face la fel, dar dupa 20 de ani de mariaj, ai nevoie sa aduci ceva in plus in casnicie. A fost o casnicie buna, nu ma plang… Am mai fost casatorita o data si atunci a fost foarte rau, pentru ca ma batea. El era versiunea masculina a mamei mele.

Marea Dragoste / Tango: Ingrozitor!
IVANA CHUBBUCK: Mai toti oamenii fac asta, isi cauta anumite tipare. suntem de fiecare data atrasi de acelasi gen de oameni, chit ca ne fac rau. Fostul meu sot ma abuza fizic si verbal, exact ca mama. Plus ca ma insela tot timpul. A, stai sa-ti povestesc ceva nemaipomenit! L-am prins, intr-o zi, cu o femeie in pat, acasa la noi, si stii ce mi-a zis?

Marea Dragoste / Tango: „Nu e ceea ce pare?!“
IVANA CHUBBUCK: Nuuu! Mi-a spus: „Pleaca de-aici, ca n-am terminat inca!“

Marea Dragoste / Tango: Vai, ce nenorocit!
IVANA CHUBBUCK: Da, nu-mi venea sa cred ca aud asta! L-am parasit pana la urma. De fapt l-am parasit de sapte ori si, de fiecare data cand ii ziceam ca plec, si chiar plecam, incepea sa planga si sa ma implore sa stau.

Marea Dragoste / Tango: cat timp a durat casnicia?
IVANA CHUBBUCK: Trei ani.

Marea Dragoste / Tango: Prea mult!
IVANA CHUBBUCK: Da. Dar imi jura de fiecare data ca se schimba, ca nu ma va mai rani niciodata. Si dupa doua saptamini o lua de la capat. A fost nevoie de sapte incercari ca sa-mi dau seama ca, de fapt, nu se va schimba niciodata.

Marea Dragoste / Tango: Cum ati trecut peste toate acestea?
IVANA CHUBBUCK: Toata durerea mea o folosesc in munca. Sunt experiente din care am ce invata si eu, si studentii mei. Folosesc durerea pentru a deveni mai puternica, pentru a avea mai mult succes. Acum, pentru ca atunci aproape m-a distrus. M-am drogat mult timp. Era sa mor de doua ori de supradoza. Asta se intampla in liceu. Ma autodistrugeam, ma raneam eu singura, pentru ca simteam ca tot ce mi se intampla meritam, intr-un fel. Nu ma placeam, pentru ca daca propria mama s-a purtat asa cu mine, ce puteam sa cer celor din jur?! Daca nici ea n-a putut sa ma iubeasca, cum puteam sa pretind altcuiva sa ma iubeasca?! Asa ca ma autodistrugeam. Dar am realizat ca puteam sa mor, ceea ce era aproape sa se intample, si atunci am ales sa folosesc tot trecutul meu, sa ma ajute cumva toata experienta mea. Si daca pe mine m-a ajutat, poate si pe altii ii poate ajuta experienta lor sau a mea, si asa am inceput sa lucrez cu actorii.

Marea Dragoste / Tango: Cum arata viitorul Ivanei Chubbuck?
IVANA CHUBBUCK: Produc un film acum, pe care sotul meu il regizeaza, cu Halle Berry si Eva Mendez. Se anunta mai multe proiecte, am si cursurile mele, studentii de-abia asteapta sa ma intorc.

Marea Dragoste / Tango: Exista ceva ce nu-i puteti invata pe studentii dumneavoastra?
IVANA CHUBBUCK: Ei pot invata multe din prostiile pe care le-am facut la viata mea. Daca nu aveam parte de atatea lucruri rele in viata mea, nu i-as fi putut invata pe altii atatea, nu as fi avut succesul pe care-l am acum la Hollywood. cand a murit tatal meu, mi-am spus: „Deci asa simti cand moare cineva drag“ si am folosit aceasta informatie in munca mea. Viata trebuie sa se intample, cu bune si rele, pentru ca noi sa invatam.

Marea Dragoste / Tango: Pastrati legatura cu fostii studenti?
IVANA CHUBBUCK: cateodata. Multi intra intr-o cu totul alta lume. Devin vedete si li se schimba viata cu totul. Cu Brad Pitt, de exemplu, n-am mai vorbit de ceva timp, dar ma intalnesc des cu Halle Berry.

Marea Dragoste / Tango: Actorii se schimba mult pe toata perioada cat ii cunoasteti?
IVANA CHUBBUCK: Unii da, multi nu.

Marea Dragoste / Tango: Sigur? Pentru ca noi percepem Hollywood-ul ca pe un loc superficial, unde adevaratele valori nu sunt foarte apreciate.
IVANA CHUBBUCK: Asta se vede. Ceea ce se vede este o poveste. Rochiile,
diamantele, chipurile fara defect. Ei bine, vedetele sunt si ei oameni normali, ma rog, cei mai multi dintre ei, de fapt cei care se pastreaza interesanti in ochiul publicului ani la rand. Oricum nu arata impecabil cand nu sunt pe covorul rosu. Doar vin la mine acasa imbracati in trening, fara machiaj si abia ii recunosti. Oamenii cred in basme si vor basme, si asta se vinde, povestea.

Interviu de Alexandra Rotarescu 
Fotografii de Roxana Iliescu

 

Categorii:
Interviuri

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *