fbpx

Leonardo DiCaprio – Filme splendide, miliarde de fani, dar niciun Oscar PÂNĂ ACUM!

de

Va primi, în sfârșit, Leondardo DiCaprio un Oscar pentru rolul din “The Revenant: Legenda lui Hugh Glass”? Producţia 20th Century Fox distribuită în România de Odeon Cineplex stârnește nenumărate reacții și comentarii…

În mult aşteptatul thriller “The Revenant: Legenda lui Hugh Glass”, o producţie 20th Century Fox distribuită în România de Odeon Cineplex, Leonardo DiCaprio joacă rolul lui Hugh Glass, un vânător de blănuri care este trădat şi lăsat să moară în sălbăticie de către un membru al echipei sale, John Fitzgerald (Tom Hardy). Înarmat numai cu voinţă, Glass înfruntă un mediu ostil, o iarnă aspră şi triburi războinice, într-o expediţie necruţătoare, pe parcursul căreia trebuie să supravieţuiască pentru a se răzbuna pe Fitzgerald. Filmul se bazează pe o poveste reală şi a fost regizat de cunoscutul câştigător al premiului Oscar, Alejandro G. Iñárritu (realizator al filmelor Birdman și Babel).

Leonardo DiCaprio este unul dintre cei mai aclamaţi actori ai generaţiei sale și s-a remarcat nu doar pentru talent, ci și pentru frumusețea sa incredibilă. Prima apariţie notabilă a avut-o în anul 1993, alături de Robert de Niro, în filmul ”Viaţa lui Toby” (This Boy`s Life). Al doilea film în care a jucat, ”Necazurile lui Gilbert Grape” (What`s Eating Gilbert Grape), i-a adus nominalizarea la Oscar pentru ”Cel mai bun actor în rol secundar”.

Nu a câștigat, însă, râvnitul premiu niciodată până acum…

După rolul principal din ”Jurnalul unui baschetbalist” (The Basketball Diaries) şi ”Romeo şi Juliet” (Romeo + Juliet), el îşi câştigă celebritatea odată cu apariţia din ”Titanic”, filmul lui James Cameron, care rămâne unul dintre filmele cu cele mai mari încasări ale tuturor timpurilor.

De atunci, DiCaprio s-a implicat în producţii din ce în ce mai ambiţioase şi aclamate, cu unii dintre cei mai mari regizori de astăzi: Steven Spielberg (Prinde-mă! Dacă poţi!/Catch Me If You Can), Christopher Nolan (Începutul/Inception), Ridley Scott (Un ghem de minciuni/Body of Lies) şi Quentin Tarantino (Django dezlănţuit/Django Unchained).

De asemenea, a colaborat şi cu regizorul Martin Scorsese pentru filmele “Bandele din New York” (Gangs of New York), “Aviatorul” (The Aviator), “Cârtiţa” (The Departed), Shutter Island şi “Lupul de pe Wall Street” (The Wolf of Wall Street).

Filme notabile în care a mai  jucat sunt “Marele Gatsby” (The Great Gatsby), “Nonconformiştii” (Revolutionary Road), “Diamantul sângeriu”(Blood Diamond) şi “Plaja”(The Beach).

DiCaprio este şi producător de film de succes şi binecunoscut activist implicat în probleme climatice şi de mediu.

Ce te-a atras în acest proiect şi către acest rol?

Leonardo DiCaprio: În primul rând, perspectiva de a lucra cu Alejandro. Este un vizionar. Puţini regizori mai sunt ca el. Prin ochii lui Alejandro, filmul a devenit mai mult decât o simplă istorie de povestit în jurul focului. El spune povestea unei victorii, victoria voinţei umane de a depăşi orice obstacole, oricât de mari. Filmul are un sens mai profund decât banalitatea unei răzbunări.

Să vorbim puţin despre intriga filmului. Cum ajunge Hugh Glass să fie lăsat să moară de către cei din echipa lui?

Leonardo DiCaprio: Filmul se bazează pe povestea reală a lui Hugh Glass, un vânător de blănuri, care îşi conduce echipa într-o expediţie în sălbăticie. Or, mai degrabă, pe supravieţuitorii rămaşi, pentru că un trib de americani nativi, Arikara, îi atacă şi îi ucide pe mulţi dintre ei. Apoi, pe parcurs, el dă peste doi pui de grizzly şi este rănit de ursoaica cea mare, mama lor. Fiind aproape mort, ceilalţi îl lasă acolo.

Se spune că secvenţa cu ursoaica este incredibilă.

Leonardo DiCaprio: Este una dintre cele mai incredibile experienţe cinematografice de care vor avea parte vreodată spectatorii. A fost o secvenţă anevoioasă şi dificil de montat, dar rezultatul este impresionant datorită talentului lui Alejandro de a aduce spectatorul în mijlocul acţiunii. Spectatorii o vor vedea ca şi când ar fi nişte musculiţe care zboară de jur împrejurul atacului. Vor simţi răsuflarea ursoaicei. Chiar îţi taie respiraţia. Ce a reuşit Alejandro cu acest film întrece orice am văzut până acum.

Filmul este foarte captivant, te face să te simţi cu adevărat acolo. Este corect să spunem că asta a fost una dintre marile ambiţii ale filmului?

Leonardo DiCaprio: Categoric, de exemplu s-a filmat în lumina naturală. Repetam aproape toată ziua şi filmam în cele câteva ore de lumină naturală care ne mai rămâneau. Nu cred că s-a mai făcut vreodată un film ca acesta. Este greu să-l compari, pentru că e o combinaţie de foarte multe lucruri. Este unul dintre acele filme extrem de ambiţioase pe care nu le întâlneşti prea des în producţiile de Hollywood. E povestea simplă a unui om care caută răzbunare, dar, în acelaşi timp, e o poveste care se dezvoltă într-o extraordinară poezie cinematografică.

Au fost grele filmările?

Leonardo DiCaprio: O, da! (râde). Am muncit cu toţii extraordinar de mult. Toată echipa a îndurat condiţii extreme. Fie era tot timpul o vreme cruntă şi camerele nu funcţionau pentru că erau minus 40 de grade, fie se topea zăpada din cauza căldurii fără precedent, iar din cauza schimbărilor de climă din zonă, peisajul devine uscat în mai puţin de cinci ore. La un moment dat, ne-am oprit din muncă săptămâni la rând. Fiecare dintre noi s-a dedicat acestui film, să facă viziunea realitate şi cu toţii am ştiut că o să ne consume enorm.

Este greu pentru un actor să transmită gânduri şi emoţii fără să poată vorbi?

Leonardo DiCaprio: A fost o provocare acest film, un mod complet diferit de a face lucrurile. Eu trebuia să arăt gânduri şi emoţii pe care, în mod normal, un personaj le-ar exprima printr-un dialog. Am stat mult de vorbă cu Alejandro despre toate aceste aspecte. Am luat fiecare moment în parte şi l-am discutat. Tot procesul de supravieţuire l-am verificat în detaliu. Glass nu vorbeşte mai nimic pe durata filmului. Cred că totul depinde de actor, de cât de mult se dedică rolului sau. În anumite momente, pauzele de tăcere din film transmit de fapt trăirile interioare ale personajelor, care nu trebuie să fie întotdeauna articulate. Acest lucru a fost o provocare unică pentru mine, să nu mă exprim aproape deloc prin cuvinte.

Locaţiile par a fi un alt factor-cheie în crearea sentimentul de autenticitate a filmului.

Alejandro a ţinut să găsească ultima pădure neatinsă de om şi am descoperit-o în Canada. Încă mai există păduri acolo, încă mai există o mulţime de râuri. Dar în multe dintre aceste locaţii a fost foarte greu de ajuns. Am avut o echipă destul de mare, care trebuia să se mute odată cu noi dintr-o locaţie în alta. Alejandro a explorat foarte mult zona pentru a găsi cadrele potrivite, pentru că a ţinut să facă din acest film o mare operă de artă. De aceea a fost foarte specific în legătură cu fiecare locaţie. Pentru toată echipa a fost o provocare să scoată în evidenţă adevărata călătorie a lui Glass prin acest dur peisaj de iarnă.

Este adevărat că a trebuit să vă pregătiţi înainte şi tu, şi echipa, într-o bază specială de instruire, că să deprindeţi noi abilităţi?

Leonardo DiCaprio: Aşa este, am avut de învăţat abilităţi de supravieţuire şi-au fost o mulţime de astfel de detalii incluse în scenariu. Am învăţat de la specialişti cum să folosim muschetele, cum să mă folosesc de blana de urs pe care a trebuit să o port, care era carcasa animalului care aproape mă ucide în film. Am învăţat cum să fac focul, cum să mă hrănesc şi cum să supravieţuiesc la temperaturi foarte joase. Trebuia să învăţăm toate astea, iar din jurnalele altor vânători aveam deja o idee cu privire la condiţiile prin care au trecut. Aceşti oameni erau incredibil de rezistenţi, dintr-o altă era, ca să spun aşa. Eu iubesc natura, iar preocupările mele legate de mediul înconjurător mă tot aduc în sălbăticie, dar n-aş putea spune vreodată că sunt vreun Bear Grylls. În niciun caz n-aş putea face ce a reuşit el să facă.

Ai lucrat cu Tom Hardy şi pentru filmul “Începutul” (Inception). Sunteţi prieteni?

Leonardo DiCaprio: Da, suntem buni prieteni. Sunt un mare fan al lui Tom. L-am văzut în “Bronson”. Are un uimitor talent înnăscut şi o intuiţie grozavă. N-am simţit vreodată că se preface. El îl joacă pe Fitzgerald, personajul antagonist, dar uimitor este că aceşti doi oameni sunt de fapt feţele aceleiaşi monede din foarte multe puncte de vedere. Sunt doi supravieţuitori care fac tot ce pot ca să reziste. Au abordări diferite, dar în multe privinţe ei sunt la fel. Personajul lui Tom, după atacul asupra taberei noastre, când vede că a pierdut tot, crede că şi ceilalţi merită să fie sacrificaţi şi vede în Glass principalul vinovat pentru cele întâmplate. El crede că Glass nu şi-a făcut treaba, deşi n-a fost cazul, dar de aceea Glass devine o ţintă pentru Fitzgerald pentru tot restul filmului. Personajul meu încearcă să răzbune ce a făcut Fitzgerald şi să treacă cu bine peste încercări.

Faptul că Glass îşi pierde fiul ascunde ceva mai profund decât motivul de răzbunare…

Leonardo DiCaprio: Da, este un element pe care noi l-am adăugat în scenariu pentru emoţia pe care o aduce spectatorului. Glass este deja un intrus. El nu face parte propriu-zis din această unitate de vânători care este acolo pentru a exploata resursele naturale. El e pe cont propriu. Glass îi transmite ideea asta şi fiului sau, să ţină capul jos şi să meargă înainte cu orice preţ, să fie tare şi să lupte pentru viaţa lui, dar fără să stârnească conflicte. El îl aduce pe fiul său în situaţia în care îl pierde în cele din urmă şi trebuie să aplice el însuşi ce îl învaţă pe băiat. Este un mesaj foarte puternic. Glass simte spiritul fiului său oriunde merge.

Traducerea și adaptarea Irina Botezatu

 

 

 

Categorii:
Superstar

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.