fbpx

Mihaela Rentea: Esential este ca aceia cu care lucrezi sa aiba incredere in tine si sa iti pastrezi calmul indiferent de situatie

de

Mihaela Rentea este inventatoarea si detinatoarea Trust Communications, o companie de comunicare, evenimente si advertising pe care a infiintat-o dupa ce a ales sa renunte la functia de brand and communication director pentru Samsung Romania & Bulgaria. A fost un pas indraznet spre viitor, o decizie despre care toti cei care lucreaza cu Mihaela Rentea si Trust Communications, spun ca s-a dovedit a fi extrem de inteleapta.

 
Tango / Marea Dragoste: De cati ani ai plecat de la Samsung si cum a evoluat compania ta pe care te-ai incumetat s-o deschizi pe cont propriu in acesti ani? 
Mihaela Rentea: Am plecat acum patru ani, dupa zece ani petrecuti in cadrul firmei Samsung. As fi putut sa mai stau inca 30, pentru ca mi-a placut foarte mult ceea ce am facut acolo, insa cred ca zece ani este suficient in orice domeniu.
A fost o experienta extraordinara sa fiu angajata la primul interviu la care m-am prezentat, sa fac un training scurt in Austria si dupa aceea sa vin sa deschid o reprezentanta in Romania, la 23 de ani. L-am intrebat pe cel care m-a angajat, dupa o perioada de timp, ce l-a facut sa ma aleaga pe mine, absolventa de ASE fara nicio pregatire in domeniu, cand pe biroul lui erau CV-uri de la persoane foarte bine pregatite, cu masterate, MBA-uri si sapte limbi straine… Mi-a raspuns zambind ca atitudinea.
Tango / Marea Dragoste: Ai regretat, te-ai bucurat de pasul asta, de plecare?… Mai mult te-ai bucurat, nu-i asa? 
MIHAELA RENTEA: Nu, la inceput nu m-am bucurat, pentru ca eram intr-o perioada in care nu stiam ce as putea face, doream doar sa ies din sistem. Am ales sa plec pentru ca obosisem foarte tare, ma simteam ca si cum as fi alergat un maraton intreg. Dupa aceea am avut mare noroc, pentru ca oamenii cu care lucram inainte continua sa lucreze cu mine si astazi. Practic o parte din ceea ce faceam pentru Samsung – campanii de comunicare, advertising si evenimente – facem si acum, la Trust Communications, doar ca facem pentru mai multe companii.
 
Tango / Marea Dragoste: Ce ai invatat in anii acestia si n-ai fi putut invata daca ramaneai in vechiul context? Ceva nou…
MIHAELA RENTEA: Am invatat sa fiu un pic prudenta, deoarece oamenii isi pot schimba atitudinea in functie de pozitia si de firma pe care o reprezinti. Cu toate acestea, multi dintre cei cu care lucrez sunt aceiasi cu care colaboram si acum zece ani, intr-o forma sau alta. Se spune ca oamenii se intalnesc intr-un context profesional de minim doua ori in viata, iar in cazul meu chiar asa a fost, si este important sa lucrezi cu persoane care gandesc intr-un mod asemanator cu al tau. Lucrurile devin mult mai usoare.
 
Tango / Marea Dragoste: Ce ai uitat din ce invatasesi inainte?
MIHAELA RENTEA: Nu imi dau seama, probabil ca, daca le-am uitat, nu erau importante. Imi aduc aminte foarte multe lucruri din ceea ce am invatat inainte si le folosesc si astazi. Aplic aceleasi principii de business pe care le-am invatat si aplicat de-a lungul timpului, singura diferenta este ca deciziile imi apartin in totalitate, ceea ce simplifica lucrurile foarte mult.
Tango / Marea Dragoste: Cum reusesti sa fii si buna, prietenoasa, apropiata, si manager cu mana de fier? Te intreb pentru ca… eu nu prea reusesc exact asta.
MIHAELA RENTEA: Cel mai bine este sa ii intrebi acest lucru pe cei cu care lucrez. Eu cred ca am avut noroc, pentru ca cei care lucreaza zi de zi cu mine sunt oameni care nu au nevoie de o mana de fier, isi cunosc foarte bine rolul pe care il au in companie si lucram cu mare placere impreuna.
Tango / Marea Dragoste: Conteaza cum arati, cum te imbraci, ce ceas ai, in business? Sau alte lucruri sunt importante?
MIHAELA RENTEA: Da si nu, Alice, depinde cu cine te intalnesti. Pentru marea majoritate a cunoscutilor mei experienta si atitudinea sunt mult mai importante ca ceasul si masina. Am purtat o perioada un ceas de firma, ca apoi sa renunt la el, deoarece mi-am dat seama ca cei care aleg sa lucreze cu noi o fac pe alte criterii decat imaginea, iar cei pentru care brandurile pe care le porti sunt extrem de importante sunt exact cei pe care prefer sa ii evit. In acelasi timp caut sa nu ies in evidenta prin imbracaminte, pentru ca extremele nu sunt recomandate, in niciun domeniu.
Imi aduc aminte ca la un moment dat, atunci cand am facut cunostinta cu directorul unei companii cu care ulterior am inceput sa colaboram, era cat p’aci sa dau mana cu soferul… Domnul director era imbracat lejer, cu tricou si blugi. Soferul catre care ma indreptam, care avea un costum foarte elegant, mi-a facut un gest discret care m-a salvat in ultimul moment… Nu ai sansa de a face de doua ori o prima buna impresie, si atunci de ce sa nu te imbraci si sa te comporti adecvat?
Tango / Marea Dragoste: Lucrurile merg la fel de bine si daca tu pleci de la birou? Sau trebuie sa fii in permanenta acolo?
MIHAELA RENTEA: Da, aici pot sa afirm ca lucrurile se intampla in acelasi mod, indiferent daca eu sunt prezenta sau nu. Colegii mei stiu ce decizii pot lua si cand este necesar sa ma intrebe, au deja experienta necesara pentru a face lucrul acesta.
Tango / Marea Dragoste: E criza si tuturor ne este greu… Ce inveti in perioada asta si ce reguli schimbi fata de anii mai buni?
MIHAELA RENTEA: Criza m-a invatat sa lucrez cu cei mai buni oameni din fiecare domeniu. Chiar daca platesc mai multi bani, castig mult mai mult timp.
Tango / Marea Dragoste: Ce este esential intr-un business de succes ca al tau? Spune-mi un secret al faptului ca te descurci asa de bine si oamenii te iubesc…
MIHAELA RENTEA: Esential este ca aceia cu care lucrezi sa aiba incredere in tine si sa iti pastrezi calmul indiferent de situatie. Restul vine pe parcurs. 
E greu sa vorbesc despre mine, cred ca pentru oricine poate parea un pic complicat. As putea sa iti dau ca exemplu un om pe care l-am cunoscut de curand si pe care il admir foarte tare, Alexandru Tomescu. M-am intrebat cum reuseste sa ii faca pe toti cei din sala, persoane care poate nu sunt familiarizate cu muzica pe care o canta el, sa il asculte cu atata drag si emotie. Raspunsul pe care l-am gasit este autenticitatea, si cred ca lucrul acesta este valabil in orice domeniu.

 

 

Categorii:
Cariera

Comentarii

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.