fbpx

Mihaela Rus: A fost o sărbătoare să lucrăm la colecția Marama!

de

A crescut o companie de la stadiul de idee până la acela de reper al lumii brandingului și advertisingului. Mihaela Rus, CEO, deține și conduce Vitrina Advertising de 27 de ani, iar de câțiva ani s-a implicat personal, alături de echipa sa artistică, în crearea și lansarea noilor game de vinuri de la Domeniul Coroanei Segarcea, care își pun în valoare calitatea printr-o imagine artistică ce îmbracă gustul desăvârșit al vinului în povești demne de păstrat în suflet.

Auzeam des de Vitrina Advertising… Dar le-am reținut numele, iremediabil, abia în urmă cu cinci ani, când se pregătea lansarea gamei de vinuri Vardo de la Domeniul Coroanei Segarcea. Povestea vinurilor dedicate țiganilor care culeg, an de an, via de la Segarcea și felul în care a fost așezată în nume, imagini, culori, descrieri și etichete embossate sau debossate m-a emoționat până la lacrimi. Vardo înseamnă în limba romani căruță cu coviltir sau caravană, dar se reflectă ca un dor nebun de libertate în sufletul celor care gustă din licorile magice, vinuri în care oenologii au pus nu doar cele mai alese soiuri, ci și iubire, respect și recunoștință pentru cei fără de care istoria Domeniului n-ar fi putut ajunge până azi. Patima Serii, Puterea Voinței, Adierea Vântului, Picătura Vieții sunt vinuri dedicate țiganilor și spiritului lor liber.

Unde pot găsi o căruță cu coviltir în care să-mi urc puradeii adorați și să fug până la capătul lumii?! – am strigat după întâlnirea cu Vardo, beată nu de vinul cel bun, ci de splendoarea poveștilor așezate în nume, imagini, culori, descrieri și etichete embosate, toate create de Vitrina Advertising, o companie care dă cel mai adânc înțeles demersului de branding. Căci brandul nu reprezintă un nume, un logo sau o poză, ci legătura de suflet, de bucurie, de emoție și de loialitate dintre un produs și cel care îl alege, pentru o vreme sau pentru totdeauna.

Mi-am trăit emoția întreagă și entuziasmul plin de recunoștință și de iubire față de vinurile din colecția Marama, dedicată Reginei Maria, și la evenimentele de lansare a noii game, iar acolo am întâlnit-o și m-am bucurat să o cunosc chiar pe Mihaela Rus, creatoarea Vitrina Advertising și coordonatoarea echipei de branding a celor șase vinuri din soiuri 100% românești. Și nu m-am putut abține să o rog să-mi povestească mai multe, despre întâlnirea cu doamna Cornelia Anghel, despre lucrurile pe care le-au realizat împreună până acum, despre ceea ce simte la ceas de sărbătoare a unei asemenea colaborări.

Marea Dragoste – revistatango.ro: Cum v-ați întâlnit cu doamna Cornelia Anghel?

Mihaela Rus: A fost un moment unic în viața mea, în care doamna Anghel a sunat la noi la agenție și m-a cerut pe mine, nominal. Nimeni în agenție nu știa detalii despre familia Anghel, nu cunoșteam aproape nimic despre dânșii. Dar doamna Anghel m-a cerut la telefon și mi-a propus o întâlnire legată de un proiect. Cel care avea să fie, ulterior, Vardo.

Marea Dragoste – revistatango.ro: Dincolo de portofoliul de premii al agenției Vitrina, ce credeți că a contat în faptul că v-a ales pentru a vă propune să lucrați împreună?

Mihaela Rus: Cu siguranță portofoliul și lucrările noastre au contat. Dar doamna Anghel mi-a mai spus atunci, la acea primă convorbire, că a impresionat-o faptul că a găsit pe site-ul nostru o fotografie cu mine îmbrăcată în ie și că nu a putut să nu observe că eu, șefă de agenție de publicitate, purtam costumul popular cu atâta mândrie… Asta spune mult despre felul în care privește produsele sale, țara asta, tradiția, oamenii alături de care lucrează, așa cum și dumneaei bluza mea i-a spus multe despre mine.

Marea Dragoste – revistatango.ro: Nu vreau să vorbim neapărat despre gama Vardo, deși îmi este nespus, nespus de dragă, dar trebuie să vă întreb cum ați primit proiectul acela, care au fost primele gânduri? Într-o țară în care suntem nemiloși cu etnicii romi, care a făcut din disprețul sau indiferența față de dumnealor un sport național, vă treziți că cineva vă roagă să creați o gamă importantă ca omagiu adus acestei etnii.

Mihaela Rus: Am fost foarte impresionată. La întâlnirea noastră, care a avut loc la Segarcea, am fost impresionată în primul rând de familia Anghel și de felul în care au reușit să dea o a doua viață Domeniului Coroanei Segarcea. De la trandafirii din vie până la lavanda din fața domeniului, de la felul în care vorbeau cu oamenii și până la cum arătau rândurile pe care plantaseră și replantaseră cele mai alese soiuri de viță, utilajele, cramele, totul m-a impresionat. Dar mai ales m-a impresionat felul în care doamna Anghel mi-a prezentat proiectul, însuflețirea și respectul din descrierea țiganilor care au muncit și continuă să muncească pe domeniu, emoția cu care mi-a prezentat fotografii de arhivă și lucrări de artă ce îi înfățișau pe țigăncile și țiganii care culegeau via, iar seara se bucurau cântând și bătând pământul cu picioarele goale, în jurul focului, trăind extazul clipei și al unui pahar de vin roșu. Sigur, recunosc, mi s-a părut un brief sinucigaș, inițial, dar cu atât mai frumos și mai curajos…

Marea Dragoste – revistatango.ro: Vardo e tot o gamă creată de la zero, cum a fost, acum, Marama?

Mihaela Rus: De la zero. De la nume și până la… premiu, căci și munca noastră de creație, ca agenție, a fost recunoscută și premiată, alături de vinurile excepționale care au primit nenumărate medalii la saloanele de specialitate.

Marea Dragoste – revistatango.ro: Și apoi a urmat Marama. Tot dumneavoastră ați fost aleși, ca agenție.

Mihaela Rus: Tot ceea ce am creat împreună ne-a consolidat respectul reciproc, încrederea, prietenia cu doamna Anghel. De la doi oameni care nu se cunoșteau deloc, la începutul acestui drum, am ajuns să înțelegem că gândim la fel, prețuim aceleași lucruri și avem aceleași valori. Și că suntem mari iubitoare de țară. Acest lucru a trebuit să fie cuprins în cea de-a doua colecție la care am colaborat, Marama, pentru că provocarea la această nouă colecție a fost încă și mai mare. “Doresc să scot o colecție de vinuri din soiuri 100% românești, ceva care să ne reprezinte neamul, ceva care să arate grija noastră pentru valorile autentic românești, venite dintr-o istorie de mii de ani, păstrate și duse mai departe. O colecție de vinuri care să poarte în ea tot ce avem noi mai bun și am știut să păstrăm cu grijă”, mi-a spus doamna Anghel…

Marea Dragoste – revistatango.ro: Un alt brief foarte greu…

Mihaela Rus: Da, pentru că gama Marama include o poveste despre demnitate, o poveste despre ceva ce găsim astăzi din ce în ce mai puțin la oamenii de lângă noi și la noi înșine: mândria de a fi român. De aici am pornit, pentru că doamna Cornelia Anghel iubește enorm tradițiile românești și ceea ce face dumneaei în țara asta depășește cu mult creația în domeniul vinicol… De la întrebările: Când au fost românii mândri că sunt români? Când își admirau, își iubeau și își urmau conducătorii? Ca răspuns, epoca și figura reginei Maria s-au înălțat luminos în gândul și în sufletul nostru. Iar restul construcției, cu elementele gândite în cel mai fin detaliu, cu numele acesta Marama, intraductibil în orice altă limbă și cu atât mai splendid și mai misterios, care cuprinde în el un univers întreg de frumusețe, de forță și de delicatețe, cu povestea de măreție și curaj a Reginei, cu simbolurile sacre luate de pe costume autentice românești, s-a realizat pas cu pas, linie cu linie, culoare cu culoare, emoție cu emoție. Avem astăzi un produs românesc care poate să ne reprezinte țara. Dacă vrei să dai cuiva un cadou reprezentativ pentru tradițiile și pentru demnitatea țării noastre, poți dărui, cu mândrie, această colecție de vinuri, Marama. Oriunde în lume, la orice nivel de întâlnire și de iubire, fie că întâlnești președintele lumii, fie cel mai bun și mai drag prieten, îi poți oferi vinurile Marama știind că nu putea exista alt dar care să-i vorbească mai bine despre țara noastră în ce are ea mai bun și mai nobil.

Marea Dragoste – revistatango.ro: Cum ați colaborat cu echipa de creație?

Mihaela Rus: Eu am intrat în echipă și am lucrat cot la cot cu colegii mei, am făcut ore în șir de documentare, de cercetare, de discuții, de brainstorminguri, de schițe. Procesul de creație a fost pe cât de anevoios, pe atât de merituos. Ne place să spunem că Marama a fost un proiect cât un an de școală. Poate pentru că am trecut prin toate etapele. Am citit, ne-am documentat, am învățat și ne-am redescoperit curiozitatea. Am făcut muncă individuală, muncă în echipă, ne-am certat, ne-am împăcat. Și cel mai important, la final am ieșit mândri de noi. Am trecut prin nenumărate variante de propuneri de nume, pentru a descoperi ceva autentic românesc și care n-a mai fost folosit. Am testat zeci de tipuri de design, fonturi, etichete și interpretări pentru a ajunge la produsul care este astăzi Marama. Am descoperit cuvinte noi, adânc ascunse în dicționarele de etimologie și am rămas surprinși să aflăm de multitudinea de motive tradiționale românești și însemnătatea lor. Iar în ceea ce privește designul etichetelor, ne-am dorit să redăm cu o cât mai mare exactitate aspectul nobil și delicat al maramei cât și cel autentic românesc, astfel că eticheta fiecărei sticle din colecție reprezintă o reinterpretare a motivelor tradiționale oltenești. Tehnicile folosite, emoboss și deboss, au menirea de a oferi etichetelor un caracter elegant, în timp ce petele de culoare, adevărate podoabe, atrag atenția asupra sticlei din orice unghi ai privi-o. Țesătura cu fir de aur regăsită în marame este reprezentată în colecția de vinuri prin evidențierea sigiliului Domeniului Coroanei în foiță de aur. Capișoanele subtile au fost alese pentru a completa un produs desăvârșit și pentru a nu distrage atenția privitorului de la detaliile subtile și pline de însemnătate ale etichetei.

Marea Dragoste – revistatango.ro: Ce moment a fost cel mai greu?

Mihaela Rus: Nimic nu a fost ușor! Dar pot să spun că o provocare aparte a fost ședința foto în timpul căreia, prin intermediul elementelor de recuzită și a detaliilor migăloase, am încercat să redăm atmosfera poveștii Marama. Cine a avut onoarea să deguste acest vin și să interacționeze cu detaliile etichetei create de noi, știe că întreaga experiență este una vizuală, olfactivă și nu în ultimul rând, tactilă, așadar am avut datoria de a reproduce prin imagini sentimente și trăiri o muncă nu tocmai ușoară. Totul a fost gândit la milimetru și executat cu migală și prețuire față de simbolurile culturii noastre, de misiunea Reginei Maria și față de iubirea și devotamentul familiei Anghel pentru valorile autentice românești.

Marea Dragoste – revistatango.ro: Îmi puteți spune numele celor alături de care ați lucrat?

Mihaela Rus: Nu doar numele, aș vrea să spun despre fiecare în parte dintre oamenii mei cât de valoros este, cât de mult mă bucur că lucrăm împreună! Ioana Căprar – Business Development Manager, Cătălina Ciolan – Creative Director, Teodora Olaru – Executive Creative Director, Cosmin Filip – Art Director, Ionuț Hușanu – DTP Specialist, Oana Huja – Copywriter sunt cei din echipa proiectului Marama… Sunt oameni tineri și foarte talentați, care s-au implicat cu tot sufletul. Când citeam cu voce tare din Testamentul Reginei Maria sau din cărțile în care era evocată, când priveam împreună fotografii în care căutam să vedem cum purta Regina marama românească, cum alegea mereu elemente ale portului popular românesc în ținutele sale, cum mergea pe front și îngrijea răniții sau își conducea soldații, mergând călare, cum se purta, cum scria, m-a surprins foarte tare să-i văd pe tinerii din echipa mea – care, să recunoaștem, în mod obișnuit au în zilele noastre cu totul alte preocupări – cum vibrează, cum se emoționează, cât de mândri sunt că sunt români și cât de onorați au fost să lucreze la gama aceasta. Pentru noi a fost o sărbătoare să lucrăm la gama Marama! Au fost zile minunate, în care am muncit, ne-am entuziasmat, am lăcrimat, am râs în hohote, ne-am concentrat, ne-am bucurat de ceea ce am găsit și ne-a ieșit bine… Atunci când am primit acest brief aveam în minte un singur lucru. Să creăm ceva care să se ridice la succesul colecției Vardo, din urmă cu câțiva ani. Și atât de mult ne-am dorit, în fiecare clipă a parcursului acestei creații, să iasă ceva fantastic, încât eu zic că nu avea cum să nu ne reușească!

Marea Dragoste – revistatango.ro: Cu siguranță ați reușit! Cât de mândră sunteți de aceste noi realizări?

Mihaela Rus:  Nu există sentiment mai mulțumitor decât acela de a ține în sfârșit în mână produsul la care ai lucrat necontenit timp de săptămâni întregi. Nu am cuvinte să spun cât de mândră și de recunoscătoare sunt. Și nu doar de felul în care au fost primite mereu prezentările și creațiile noastre, atât de către familia Anghel, cât și de toți cei care au ajuns să le cunoască, ci mai ales de relația pe care am construit-o cu doamna și cu domnul Anghel. Mă inspiră enorm ce au clădit dumnealor la Segarcea, pe Domeniul Coroanei, mă inspiră relația lor de familie și felul în care lucrează împreună, alături unul de celălalt și alături de fiul lor, pur și simplu oameni de acest gen oferă un exemplu extrem de stimulativ. Cu astfel de oameni putem schimba România. Pornind de la asemenea exemple ne putem lua unii după alții însuflețindu-ne reciproc și înțelegând că nu suntem singuri, că nu ne lovim doar de ziduri, fiindcă mai sunt și deschizători de drumuri ale frumuseții, drumuri pe care putem să mergem și noi. Mă onorează și mă mândresc foarte tare cu această relație și cu această colaborare cu familia Anghel. Viața mea e mai frumoasă datorită acestei întâlniri, iar pentru asemenea momente de bucurie profesională și pentru astfel de creații care te fac să te simți mândru de munca ta, merită să trăiești și să faci orice efort.

 

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Categorii:
Interviuri

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.