fbpx

Quentin, Chief Designer, Huawei Consumer Business Group: Creezi un smartphone cu aceeași atenție la detalii cu care construiești un personaj

de

Fiecare dintre noi are un smartphone care face parte din propria viață într-un mod mai serios decât ne-am fi putut închipui vreodată. Ne definim prin designul telefonului pe care îl avem, care face parte din stilul eleganței și al frumuseții noastre, dar, dincolo de orice abordare de imagine, ne folosim de smartphone în cele mai însemnate aspecte ale vieții noastre, căci ne este companion, profesor și partener de joacă și de bucurie.

Cât de complex este procesul de creație a designului unui smartphone și care sunt unghiurile abordării până la finalizarea acestui proces ne-a explicat, într-o întâlnire exclusivă, Quentin, Chief Designer, Huawei Consumer Business Group, care tocmai a creat splendidul design pentru Mate 40 Series. Din răspunsurile sale, am ales câteva idei care ar putea, probabil, inspira, orice tânăr designer:

Crearea unui personaj

* Atunci când începi să lucrezi la designul unui telefon, primul lucru pe care trebuie să îl setezi este linia de bază a telefonului, caracterul lui. Ca o analogie care să vă ajute să înțelegeți mai bine acest proces, vă propun să vă gândiți la crearea unui personaj de film sau de film animat. Pentru mine, a crea un smartphone este la fel ca a crea un personaj. Creezi un smartphone cu aceeași atenție la detalii cu care construiești un personaj, apoi, pe baza acestui concept, designerii vor realiza schițe diferite, imagini sau schițe fie 2D, fie 3D.

Design și tehnologie

* Lucrul cel mai complicat atunci când se trece la realizarea designului propriu-zis este felul în care relaționăm trăsăturile acestui “personaj” cu caracteristicile tehnice ale camerei. Așa cum se știe, camera care are din ce în ce mai multe obiective și o amprentă tot mai mare, deci ar putea arăta, pur și simplu, ca o plăcintă mare și neagră (râde), iar acest lucru complică designul.

Observarea realității

* Ca elemente de inspirație poți folosi tot ceea ce este în jur și îți poate furniza o idee. Provocările care vin din observarea realității înconjurătoare ne obligă la evoluție- ceea ce am și făcut trecând de la Mate 30 la Mate 40, unde mi-a venit ideea de a avea ca element de design un inel sau, mai precis, un inel spațial. Ideea mi-a venit atunci când l-am văzut pe fiul meu jucându-se cu un caleidoscop într-un weekend, un caleidoscop este acel tub de sticlă care oferă o mulțime de imagini colorate, schimbătoare, iar acest element mi-a oferit partea principală de inspirație pentru noul desgin Mate 40 Series.

Destinația finală

* Când lucrează la designul unui smartphone, designerii au în minte o imagine despre cum vor arăta aceste device-uri în viitorul îndepărtat. Pot avea în vedere, de exemplu, o imagine din filmele SF, pentru a seta astfel un trend. Într-un final, smartphone-urile vor ajunge probabil să fie doar o bucată subțire de sticlă care ar putea fi pliată pentru a deveni cât mai mare. Din cauza limitărilor tehnologice ale prezentului, nu se poate ajunge direct la destinația finală în dezvoltarea smartphone-urilor, dar pe baza acestei destinații se poate măsura și înțelege progresul actual al dezvoltării unui smartphone și se poate seta direcția pentru dezvoltarea smartphone-ului. Așadar, atunci când proiectam Mate 30 și Mate 40, am introdus ideea de a avea un afișaj curbat de tip „Horizon”, astfel încât, cu acest tip de design, puteți privi întregul ecran fără a vedea marginea ecranului. Deci, astfel cred că ne îndreptăm spre destinația finală a dezvoltării smartphone-urilor.

Lumea virtuală și lumea reală

* Și în materie de design, ca în mai toate domeniile vieții, lumea virtuală și lumea reală se apropie din ce în ce mai mult. Dacă pornim de la ideea că telefonul viitorului va fi o bucată de sticlă pliabilă și tratăm acest lucru ca pe o destinație, de fiecare dată când străbatem un proces tehnologic, suntem cu un pas mai aproape de destinație. Cred că un punct de reper valoros pentru fiecare dintr enoi ar fi să ne amintim de telefoanele pe care le aveam cu mulți ani în urmă. Raportându-vă la cum erau telefoanele la începuturile industriei, veți înțelege cu adevărat ce fel de schimbare avem în industria smartphone-urilor. Am văzut cu toții dispariția butoanelor fizice odată cu introducerea afișajului tactil, introducerea afișajului “Horizon”, a afișării cu vizualizare completă și afișajul pliabil. Ne îndreptăm spre încărcarea fără fir, prin wi-fi, dacă această tehnologie se va dezvolta suficient, iar atunci telefonul nu va mai avea nevoie de o baterie ca în prezent. Fiecare pas în tehnologie influențează designul cu un pas mai aproape de destinația finală. Dar, desigur, ar putea apărea și alte tehnologii care să poată influența această dezvoltare, pentru că, așa cum tocmai am menționat, smartphone-ul servește pentru a conecta lumea reală și lumea virtuală, așa cum se vor dezvolta tot mai mult și alte dispozitive, precum ceasurile sau alte articole portabile, iar acestea sunt domenii tot mai cercetate și luate în calcul, și în materie de dezvoltare tehnologică, și, desigur, de design.

 

 

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Categorii:
Make IT Simple

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.