Esti genul care pofteste si gusta tot timpul din mancarea prietenilor sau mai degraba privesti cu jind in meniu pentru ca, in final, sa-ti alegi doar o salata, de teama sa nu depasesti numarul zilnic de calorii?
Poti afla foarte simplu in care dintre cele 5 tipologii de consumator, propuse de Danone, te incadrezi, accesand aplicatia online ”Tu ce tip de mâncacios esti?”.
Profilurile sunt construite pornind de la obiceiurile alimentare si sunt insotite de sfaturi pentru o alimentatie echilibrata, semnate de doctorul Luiza Pirvu, consultant in nutritie, si de sugestii de iaurturi care pot sa-ti completeze dieta zilnica. Poti da Share si prietenilor tai la profilul tau de mancacios si intri automat intr-un concurs cu premii Danone.
Aplicatia “Tu ce tip de mancacios esti?” va fi activa in perioada 30 septembrie – 21 octombrie. Cele cinci tipologii de consumatori identificate de Danone in functie de obiceiurile alimentare sunt:
• Constiinciosul – mereu echilibrat, nu sare peste mese, se gandeste si isi alege cu mare grija mancarea, astfel incat sa aiba un meniu echilibrat care sa ii asigure necesarul optim de nutrienti. Ii place iaurtul simplu, in special cel de baut, uneori il consuma dupa activitatile sportive, pentru a-si reface sau mentine masa musculara si a se hidrata.
• Pofticiosul – pentru el gustul este mai important decat valoarea nutritionala a alimentelor. Este impulsiv si cedeaza usor tentatiilor culinare. Nu lasa nicio masa sa treaca fara un desert. Ii plac iaurturile cu fructe, dar si cele savuroase, de inspiratie greceasca.
• Mereu la dieta – cauta asiduu produse light, citeste eticheta, dar pentru a vedea daca produsele au zahar sau indulcitor. Iaurtul este un prieten de nadejde in alegerile alimentare.
• Norocosul – mananca oricand, oricat si nu are nicio problema cu greutatea. De multe ori cumpara alimente doar de placere. Pentru el, mancarea este un liant social. Incearca toate sortimentele de iaurt, dar cel mai des consuma iaurturile cu strat generos de fructe.
• Conservatorul – ii plac mancarurile traditionale, gatite in casa si accepta mai greu produsele noi. Iaurtul nu este in lista sa de prioritati, dar il consuma in combinatii cu felurile de mancare preferate (cum sunt ardeii umpluti sau sarmalutele in foi de vita).
Aceste tipologii au capatat un plus de vivacitate si umor prin ilustratiile realizate de Claudia Ilea, masteranda la Universitatea Nationala de Arte Plastice Bucuresti, pe care Danone a ales-o sa lucreze pe acest proiect.
Aplicatia “Tu ce tip de mancacios esti?” este lansata de Danone in contextul in care studiile* realizate de companie in ultimii ani au relevat faptul ca mancarea este pentru noi, romanii, una dintre principalele placeri ale vietii, depasind rolul functional de a satisface foamea. Alegerile alimentare raspund nevoii aspirationale de a ne bucura de viata si a uita de griji, prin crearea de experiente placute si indestulatoare care ne intaresc emotiile pozitive si diminueaza anxietatile si stresul cotidian. Astfel, placerea de a manca fara restrictii ajunge sa fie pentru multi dintre noi mai importanta decat echilibrul nutritional, chiar daca suntem constienti de importanta pe care alimentatia echilibrata o are pentru sanatate.
Romanii consuma o varietate de lactate, dintre care cele mai populare sunt laptele, iaurturile, branzeturile si smantana. Rezultatele studiilor realizate in ultimii ani de Danone arata ca 1 din 2 romani prefera sa consume iaurt la micul dejun, in timp ce 1 din 5 alege iaurtul in timpul cinei. 1 din 4 romani consuma iaurtul in una dintre pauzele de gustare de-a lungul unei zile.
”Iaurtul, la fel ca laptele din care este facut, contine proteine valoroase si calciu, alaturi de alte minerale si vitamine necesare pentru crestere si sanatate de-a lungul intregii vieti. In plus, iaurtul aduce in organism bacterii lactice vii, care contribuie la o buna digestie.
Studii recente arata ca o alimentatie bogata in iaurt limiteaza acumularea in greutate pe termen lung. Si acesta este doar unul dintre beneficiile consumului de iaurt. Concentratia buna de nutrienti esentiali si aportul caloric scazut fac din iaurt un aliat in hranirea corecta a organismului, parte a unei alimentatii echilibrate”, explica Dr. Luiza Pirvu, consultant in Diabet, Nutritie si Boli Metabolice si Oftalmologie si autor al sfaturilor de nutritie pentru cele cinci tipologii de consumatori.
In acelasi timp, 93% dintre mame considera iaurtul ca esential pentru o dieta echilibrata pentru copiii lor, iar 78% dintre romani considera iaurtul esential pentru o alimentatie echilibrata. Iaurtul simplu este vazut ca un produs care sustine o viata sanatoasa si o greutate echilibrata, in acelasi timp furnizand energie si vitalitate. Iaurtul cu fructe este definit ca o placere fara remuscari, un produs delicios, potrivit pentru momentele in care avem nevoie sa ne relaxam si sa ne incarcam de energie, care revitalizeaza corpul si starea de spirit.
Totusi, in ciuda faptului ca iaurtul este recunoscut ca un aliment esential pentru alimentatia zilnica, Romania este pe ultima pozitie la nivel european din punct de vedere al consumului de iaurt. Conform statisticilor, un roman consuma in medie 1 produs lactat proaspat pe saptamana, fata de francezi – 5 produse pe saptamana, bulgari – 3 produse pe saptamana si polonezi – 2 produse pe saptamana.
*Nota: Datele folosite in acest comunicat provin din mai multe studii realizate de Danone in ultimii trei ani, intre care: Studiu fundamental pentru intelegerea rolului lactatelor proaspete in comportamentele generale de consum ale romanilor, Synovate, 2011; Raport cu privire la perceptia iaurturilor, 360 insights, 2014; Danone Brands Tracking, GFK, 2014; Studiu OMNIBUS 2013
Link aplicatie: https://www.facebook.com/iaurtul.Danone/app_705371869554019