fbpx

Luiza Willems: Mamele sunt idoli în viața fetițelor lor

de
Prezentare Family Fashion by Luiza Willems în cadrul Romanian Fashion Philosophy 2018

În cadrul festivalului Romanian Fashion Philosophy, colecția La Vie en Rose by Luiza Willems a adus pe scenă câteva doamne cunoscute, alături de copiii lor, ca modele pentru conceptul de Family Fashion al creatoarei care asortează hainele mămicilor cu cele ale puilor săi. Pe podium, în colecția Luizei, au urcat Monica Davidescu și fiica ei Dora, Livia Dilă și Sophia, Diana Bișinicu alături de Riana, Andreea Paul și fiica ei Sandra, Oana Voiculeț și Maria, Carmen Dincă și micuța Anastasia, Diana Bart și Maira, Daniela Palade Teodorescu împreună cu copiii ei Isidora și Victor, Letiția Pescariu alături de nepoata ei, Dora și, cu voia dumneavoastră, subsemnata Alice Năstase Buciuta împreună cu Ilona, Victor și Iza.

După o carieră în marketing și experiență de lucru în companii multinaționale, Luiza Willems s-a hotărât să devină antreprenoare și să intre pe o nișă de piață a creației vestimentare ce va avea succes, probabil, întotdeauna…

Fotografii de Paul Buciuta

Este un business de succes să faci haine pentru mămici și copii, nu-i așa?

Luiza Willems: În primul rând, pentru mine este important ca businessul meu să îmi aducă fericire. Iar bucuria pe care o simt de fiecare dată când creez ceva nou, este „priceless”. Apoi, aprecierea pe care o primesc de la clientele mele, de la cele mici, până la mamele lor, îmi umple sufletul de acel ceva care te motivează să mergi mai departe. Succesul este o evaluare relativă. Pentru mulți înseamnă profit, pentru alții înseamnă notorietate, expunere media, aprecierea clienților, recomandarea acestora… Când am început eu să creez haine pentru mame și fiicele lor, nu era nimeni pe piață care să ofere aceste seturi cu regularitate. Erau ateliere la care puteai să îți creezi orice model, dar nu un producător specializat în seturi mama-fiica. Pot spune cu mândrie că eu am creat această nișă, că eu am deschis gustul româncelor pentru seturi mamă-fiică. Iar succesul meu vine din munca susținută, în fiecare zi, în fiecare clipă. Și când sunt în vacanță sau în week-end cu fetele, mintea mea creează în permanentă ținute mamă-fiică, vede locații pentru ședințe foto sau oportunități de promovare. Succesul este un rezultat în măsură egală pentru efortul și implicarea depusă. Sigur, experiența de marketeer m-a ajutat foarte mult în businessul meu.

Ce ai putut să transferi din joburile anterioare în fashion?

Luiza Willems: Aici nu vorbim doar despre cunoștințele acumulate în cariera de marketeer, cât despre modul disciplinat și riguros cu care mi-am construit afacerea. Pentru mine un angajament este important, indiferent că este vorba de un proiect de un milion de euro sau despre un set de rochii mamă-fiică. Respectul pentru partener, calitatea muncii și respectarea deadline-urilor este la fel de importantă și când ești brand manager, dar și când ești designer vestimentar.

E, deci, treabă serioasă să faci haine pentru mame și copii? Din exterior pare așa, un fel de joacă…

Luiza Willems: E o treabă serioasă, la fel de mult cum este o joacă. Creez din joacă. Combin materiale, culori și evaluez la final ce iese. Un fel de… joacă cu plastilină. Uneori iese ceva wow, alteori lucrezi mai mult, până ce capătă conturul pe care sufletul îl caută. Dar sigur că este și serios! Când ai angajați care depind de tine, e la fel ca atunci când ai copii care depind de tine. Deciziile tale nu te mai afectează doar pe tine, singular, ci se răsfrâng și asupra celorlalți. Este o treabă serioasă pentru că „te joci” cu așteptările clienților și cu nevoile lor. Și iau în serios fiecare clientă: mică sau mare. De multe ori, ascult nevoile fetițelor mai mult decât o fac mamele lor. Pentru că eu știu că hainele ne reprezintă, că vorbesc despre visele și pasiunile noastre. Este un obiectiv personal să fac fericită fiecare clientă. Ele cumpără mai mult decât niște rochii frumoase… ele cumpără bagheta magică care le va transformă în „prințese”.

Faci unele hăinuțe și pentru băieți, mai faci și accesorii pentru tați… Ce caută, de fapt, clienții tăi în aceste haine și ce le oferă Family Fashion by Luiza Willems?

Luiza Willems: Am auzit o dată că: „dacă cineva poate, atunci oricine poate”. Deci, ceea ce fac eu, să creez haine mamă-fiică, mamă-fiu, poate face orice atelier de creație vestimentară. Dar ceea ce aduce Luiza Willems în ținutele ei este dorința de a fi fericit, de a-l înțelege pe celălalt. Petrec foarte mult timp în a-mi înțelege clientele. Cine sunt, cine vor să fie la petrecerea A… B…, care sunt lucrurile de care se feresc sau ce părți doresc să ascundă. Iar sfaturile pe care eu le dau țin de stilul vestimentar, însă de cele mai multe ori vorbesc despre iubirea de sine, despre valoarea interioară pe care clientele mele au pierdut-o. Atelierul meu este specializat în rochii mamă-fiică pentru că eu am două fetițe și creez cu mare bucurie rochii pentru ele. Mi-aș fi dorit să am un băiețel și să învăț care sunt nevoile băieților. Însă până când va apărea în viața noastră, am început cu accesorii: bretele, papioane și batiste de sacou sau veste pentru băieți și domni.

Contează atât de mult, până la urmă, cum ne îmbrăcăm? Cum rămâne cu expresia „nu haina îl face pe om?”

Luiza Willems: Cred în egală măsură că „haina îl face pe om” precum cred că „valoarea unui om nu este dată de hainele pe care le îmbracă”. Când ești îmbrăcată cu haine învechite, cu părul nespălat sau unghiile neîngrijite, eu înțeleg că nu ai avut plăcerea de a petrece timp cu tine însăți, că ești în suferință, că nu te iubești pe tine însăți. La fel cum, atunci când ești fericit sau vesel îți vine să te îmbraci cu haine colorate, să te aranjezi mai mult… Din acest punct de vedere „haina îl face pe om” pentru că vorbește despre cine este el pe interior. Și există și cealaltă variantă, în care o persoană este îmbrăcată în haine scumpe, ca preț de cumpărare, dar calitatea ei umană este îndoielnică. O astfel de persoană se lasă purtată de haine, de etichete. În acest caz, nu femeia poartă hainele, ci hainele o poartă pe ea.

Cum s-a născut ideea colecției la Vie en Rose și care e mesajul pe care ai vrut să îl transmiți?

Luiza Willems: „La vie en rose” s-a născut acum trei ani, când am terminat cursurile de design vestimentar la Atelierele Ilbah și am avut de pregătit două colecții de haine. Acela a fost momentul în care am început să visez la ziua când voi așeza pe podium rochiile mele. De atunci și până în februarie 2018 s-au schimbat multe pentru că eu am crescut și m-am maturizat ca antreprenoare, ca mamă, dar și ca designer. Am înțeles că mamele sunt idoli în viața fetițelor, în timp ce fetițele sunt „extensii” ale mamelor. Dar pe la vârsta de 9-10 ani fetițele nu mai doresc să fie identice cu mamele lor, încep să își dorească să se diferențieze. Și atunci am înțeles importanța de a simți nevoia fiecăreia și înțelepciunea de a le oferi acel ceva care să le aducă la un loc, dar diferit, astfel încât fiecare să vorbească despre personalitatea proprie. „La vie en rose” vorbește despre fericire, despre relația dintre mamă și fiica ei, despre moștenirea pe care o lăsăm fiicelor noastre: „o viață trăită în roz”… O viață frumoasă, ușoară și bună. De altfel, mai presus de orice, asta le învăț pe fiicele mele, Anna Sophie și Eva, că viața este frumoasă, ușoară și bună, iar ele pot deveni tot ceea ce își doresc ele. The sky is the limit.

 

Prezentare Family Fashion by Luiza Willems în cadrul Romanian Fashion Philosophy 2018

 

 

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Categorii:
Interviuri

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.