fbpx

Maxime Poulin – Femeia este aceeasi, peste tot in lume: vrea sa fie frumoasa, vrea ochi mai mari si mai patrunzatori, buze mai frumos conturate

de

Maxime Poulin, make-up artist celebru al casei Guerlain, ne-a vizitat in Romania si a petrecut cateva zile in care le-a daruit doamnelor care au vizitat magazinele in care se comercializeaza produse cosmetice machiaje splendide, naturale, fermecatoare. Iar noua, in exclusivitate pentru cititoarele revistei Tango-Marea Dragoste, ne-a daruit cateva sfaturi, confesiuni, indemnuri care, cu siguranta vor naste revelatii in fiecare dintre noi.

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Tango – Marea Dragoste: Spune-mi, te rog, cand in copilaria ta ai inteles ca aceasta este cariera pe care ti-o doresti? A fost talent sau ambitie?
Maxime Poulin: Nu m-am gandit vreodata ca o sa devin make-up artist. Am studiat Economia – Finante, in timpul Universitatii. Despre machiaj imi amintesc din copilarie, o priveam pe mama, care este o femeie foarte frumoasa, cum se aranja. Apoi, mai tarziu, cand aveam 16 ani, am avut sansa sa lucrez in industria modei – faceam modelling. Am facut asta de la 16 ani la 20 si ceva. Si atunci am vazut transformarile care se pot obtine cu ajutorul machiajului si mi se pareau, de fiecare data, uimitoare. Apoi… am trait la New York pentru o vreme…
Tango – Marea Dragoste: Unde te-ai nascut?
MAX: In Montreal, sunt canadian-francez de origine. Apoi m-am mutat la New York. Nici nu vorbeam bine limba engleza. Acolo am intalnit-o pe o foarte buna make-up artist care, si ea, era de origine francez-canadiana si m-a ajutat mult sa fac progrese cu engleza. Am inceput sa fiu asistentul ei pentru o vreme. Am reusit sa raman intotdeauna agatat in aceasta industrie, inca de cand aveam 16 ani. Am continuat sa studiez si altceva, dar intotdeauna arta machiajului a fost pasiunea mea. Am iubit intotdeauna machiajul si am devenit pasionat de tot ce avea legatura cu domeniul de beauty, de impactul pe care-l are asupra femeii. Apoi, cand mi-am terminat studiile, nu mi-am dorit sa lucrez in economie sau domeniile conexe, asa ca am continuat sa lucrez in industria modei.
Tango – Marea Dragoste: Ce a spus mama despre asta? Nu si-a dorit sa ai un alt fel de cariera?
MAX: La inceput, pentru parinti, lucrurile suna cam asa „ok, machiajul e distractiv, dar ai nevoie de o slujba adevarata”. Dar sunt incantat ca mi-am facut studiile in altceva, pentru ca, in viata, cred ca trebuie sa studiezi multe lucruri, iar o scoala serioasa este intotdeauna importanta. Ca sa reusesti in viata trebuie sa intelegi foarte multe lucruri. Dar acum am aparut in atatea reviste, locuiesc la Paris si New York, am genul acesta de viata, deci bineinteles ca acum e fericita. Ii fac si ei machiajul cand se duce la vreun eveniment… (rade)
Tango – Marea Dragoste: Unde e „acasa” pentru tine acum? Calatoresti atat de mult!
MAX: Ei bine, locuiesc la Paris. Platesc chirie in Paris. Sunt cel mai bun chirias din lume, pentru ca platesc chirie, dar abia ce apuc sa locuiesc acolo o zi pe luna.
Tango – Marea Dragoste: Cand ai venit pentru prima data in Romania?
MAX: Sunt pentru a doua oara aici. Prima data am venit acum un an si jumatate, in luna noiembrie, dar mi se pare ca parca a fost ieri. Calatoresc foarte mult, dar cand am revenit in Romania, mi-am adus aminte de aeroport. Mi-am spus „O, Doamne!”.
Tango – Marea Dragoste: Exista diferente intre femeile din tari diferite? Exista diferente importante in ceea ce priveste domeniul in care lucrezi? Faci un machiaj diferit pentru femeile de aici fata de cel pentru femeile din alte tari?
MAX: Unele lucruri sunt diferite. Dar cel mai important aspect, cel de baza, cel care ma face sa ma simt bine este acela ca, de fapt, femeia este aceeasi, peste tot in lume: vrea sa fie frumoasa, vrea ochi mai mari si mai patrunzatori, buze mai frumos conturate. Cu totii avem aceeasi inspiratie, iar, pentru mine, acest lucru este cu adevarat placut. Pentru ca atunci cand mergi doar in cateva locuri precum Paris, New York, poate ai impresia ca in alte parti sunt mari diferente. Dar nu, oamenii sunt la fel peste tot. Acesta este un lucru linistitor pentru mine. Si il gasesc ca fiind un lucru frumos. Dar industria machiajului este diferita de la o cultura la alta, de la o tara la alta. Poate lucrurile nu stau diferit de la o tara la alta, dar difera de la o zona georgrafica la alta. Fiecare zona are ceva legat de autenticul ei. In tarile din Orientul Mijlociu, in Liban, gasesti femei care poarta un machiaj pronuntat si sunt foarte fermecatoare zilnic – cu tuse groase de eyeliner – foarte colorat, foarte dramatic. In cultura lor, toata expresivitatea vine din priviri, le permite si vremea sa poata rezista un machiaj atat de pronuntat. Daca ar fi sa ma refer la tarile Scandinave, totul acolo este foarte minimalist, foarte modern si mult mai natural. In Asia, de asemenea, machiajul difera – se foloseste machiajul care construieste, cel axat pe umbre, cel foarte tehnic. In tarile din Europa se practica, mai degraba, un machiaj intuitiv. Iar in America e cu totul o alta poveste.
Tango – Marea Dragoste:  Pare ca nu este deloc dificil pentru tine. Practic, lucrezi cu aceleasi produse, reprezinti aceeasi industrie, dar trebuie sa faci machiaje diferite.
MAX: Cand am inceput sa fac aceste calatorii extinse, de fiecare data cand ajungeam intr-o tara pe care nu o mai vizitasem inainte, intrebam care este specificul locului, ce le place femeilor, pentru ca nu stiam. Imi era explicata, pe scurt, povestea locurilor. Sa admitem, suntem un brand frantuzesc si bineinteles ca look-ul parizian este esenta Guerlain – frumos, clasic, sofisticat. Dar colectiile noastre permit, intotdeauna, derivate – de la cele mai simple machiaje pana la cele mai sexy, in stilul smokey, dramatic. Deci avem o varietate de produse care ne da posibilitatea, cu adevarat, sa nu impunem un singur look, ci sa ne adaptam vietii femeilor.Pentru principiile noastre este important acest lucru, mai ales ca nu suntem un brand de fashion – nu suntem cineva care produce haute couture, deci nu impunem un look anume pentru anul respectiv. Ne raportam la personalitatea clientei, la nevoia ei. Asta este ceea ce facem. Acestea sunt si principiile mele in legatura cu machiajul, deci pentru mine este si mai distractiv decat sa fac acelasi lucru peste tot. Intotdeauna este ceva care ma provoaca.
Tango – Marea Dragoste:  Exista diferente majore la felul in care ar trebui sa percepem machiajul in diferite etape de varsta? Ce sfaturi ai, atat pentru o fata foarte tanara, cat si pentru o doamna ajunsa la maturitate?
MAX: Cred ca nu exista mari diferente intre ceea ce poti sa faci in legatura cu machiajul. Mai ales pentru ca acum avem atatea produse noi, atatea texturi si tehnologii noi de aplicare, care le permit celor mai multe femei sa poarte tot ce isi doresc, in privinta machiajului. De exemplu, am vrut sa ii fac mamei un machiaj cu verde pe pleoape si mi-a spus „nu, nu pot face asta” si am intrebat-o de ce. Mi-a raspuns „pentru ca ultima oara cand am facut asta a fost cu adevarat urat”. Am intrebat-o cand a fost ultima data cand a incercat si mi-a raspuns ca in anii ’70, sau ceva de genul asta. Si i-am explicat ca texturile din machiajul de acum nu mai au nimic de-a face cu cele de atunci. Acum este mult mai matasos, mai frumos si mai usor sa amesteci culorile. Si i-am spus ca ar trebui intotdeauna sa incerce. Pentru ca, de multe ori, odata cu inaintarea in varsta, femeile se obisnuiesc cu un singur fel de machiaj, pe care-l aplica mereu. Bine, pot sa inteleg ca gasesti ceva clasic, care iti place, pe modelul „little black dress”. Dar, chiar si asa, nu iti cumperi in fiecare an fix acelasi model de little black dress. Poate, intr-un an iti iei una cu o singura bretea, poate cu doua, poate fara niciuna. Iti alegi modelul din magazin. Dar cu machiajul o iei razna si iti cumperi intotdeauna acelasi lucru. Bine, poate iti place eyeliner-ul, poate e look-ul tau reprezentativ – sau rujul rosu. Dar in fiecare an ar trebui sa incerci tehnologii noi, texturi noi. Poate apare ceva care, pentru tine, e mai usor de aplicat si iti ofera rezultate mai bune. Deci ar trebui sa incerci mereu sa iti pastrezi mintea deschisa si sa nu te cramponezi de un singur lucru. Femeile mature pot sa faca orice, dar trebuie sa investeasca in produse de calitate. Cand esti tanara, poti purta orice – pur si simplu esti tanara si iti sta bine cu sau fara machiaj. Dar cand avansezi in varsta, pielea ta se schimba… Mai ales la produsele care tin de ten – baza, fondul de ten, anticearcanul, pudra, tot ce pui pe fata trebuie sa fie de cea mai buna calitate. Si daca faci asta este bine, pentru ca toate aceste produse au ingrediente care ajuta si protejeaza tenul. Deci ar trebui sa vrei cu adevarat ca fondul de ten sa intre in piele, nu doar sa se aseze pe fata ca o masca. Vrei sa arati mai catifelata, textura sa fie cat mai naturala.
Tango – Marea Dragoste: Este vreodata „prea devreme” ca o fata sa inceapa sa se machieze?
MAX: (Rade). De obicei asta este decizia parintilor, dar daca ar fi copilul meu si fata mea, la 12 ani, ar purta tocuri inalte, ar avea smokey eyes si ruj rosu i-as spune „draguta, ai toata viata inainte sa fii sexy!”. Bine, cand ai 16 ani, e in regula – esti femeie de-acum. Dar uneori vezi fete foarte tinere care se dau cu fond de ten, imi vine sa le spun „esti un copil, nu ai nevoie de fond de ten”. Fondul de ten se poarta pentru ca vrei sa arati stralucitor si proaspat, dar, cand esti copil, oricum arati asa.
Tango – Marea Dragoste:  Dar „prea tarziu” pentru machiaj?
MAX: Nu exista. In Paris a venit o doamna care era cu fiica sa – dar fiica sa avea 80 si ceva de ani, sau ceva de genul asta. Fiica impingea scaunul cu rotile si cand a intrat am crezut ca vrea ceva pentru ea. Dar nu, voia pentru mama ei, care cred ca avea 97 de ani. E ceva nebunesc, dar apoi mi-a aratat ca avea in geanta produse Guerlain, pe care le folosea de mult timp. M-am mirat, am fost foarte impresionat. Si am intrebat-o ce ar vrea sa incerce, poate un ruj foarte pal. Mi-a spus „nu, cumpar intotdeauna cea mai recenta colectie, pentru ca am nevoie sa arat tanara, am nevoie de ceva nou, trebuie sa tin pasul cu vremea”. Am ramas uluit. Intotdeauna o sa existe ceva care sa te faca sa te simti bine si sa tii pasul cu moda. Chiar nu-mi plac femeile care au 50 de ani – care inseamna inca foarte devreme, e varsta mamei mele – si spun sa sunt prea batrane sa se mai machieze si folosesc doar mascara. Le spun ca vorbesc prostii, ca Madonna e mai inaintata in varsta decat ele si nu este „prea batana pentru machiaj”. In ochii mei, pentru o femeie machiajul este un dar – are sansa sa se joace cu asta, cu feminitatea ei.
Tango – Marea Dragoste: Recomanzi vreun fel de machiaj si pentru barbati?
MAX: Terracotta. Bronzant. La Guerlain am inventat terracotta, in anii ’80. Este ceva ce ar trebui sa aiba fiecare. Cand te trezesti dimineata si nu atrati prea bine, putin bronzant – nu pe toata fata, ci aplicat intr-un mod foarte natural – pur si simplu te face sa arati mai bine, mai proaspat. Acum in Paris, New York si in marile orase, barbatii folosesc astfel de produse. Chiar si oamenii de afaceri, in intalniri, cand poate arata cu adevarat obositi pentru ca lucreaza mult. Cateva produse simple, o pudra… nu poate fi vorba despre fond de ten sau lucruri de genul acesta. Dar pudra universala si tehnologia pe care o are Guerlain pentru bronzant, este la superlativ. Cand ma trezesc dimineata folosesc terracotta.
Tango – Marea Dragoste:  Esti foarte tanar, dar ai deja o multime de premii. Spune-mi un secret de-al tau, o calitate care te-a facut sa ajungi atat de departe intr-un timp atat de scurt.
MAX: Am 29 de ani. Lucrez din greu, am facut asta toata viata. Pentru mine este o pasiune sa muncesc din greu. Nu am spus vreodata nu, eram intrebat „vrei sa faci asta?” si raspundeam „da, bineinteles”, si ma implicam. Bineinteles, cand vrei sa lucrezi la nivelul asta… Am plecat la 16 ani si nu m-am mai intors vreodata. Familia, prietenii nu inseamna mult din timpul meu. Dedic mult din concentrarea mea pasiunilor mele – femeile, domeniul de beauty si tot ce ma face fericit. Cred ca cel mai important e sa fii fericit. Si cand fac ce-mi place cu adevarat, sunt fericit si ii fac si pe oameni fericiti. Suna siropos, dar asta e adevarul. Pentru o vreme am lucrat intr-o cafenea, a fost un lucru nebunesc in New York. Faceam, in acelasi timp, pictoriale pentru coperte de revista, pentru postere, dar eram atat de tanar, incat nu castigam bani din asta. Si aveam nevoie de o slujba, ca sa platesc facturile. Asa se face ca am lucrat intr-o cafenea, iar acest lucru a disperat-o pe mama. Imi spunea „o, Doamne, faci poze pentru reviste, dar castigi din asta doar 50 de dolari si esti nevoit sa lucrezi intr-o cafenea”. Atunci i-a displacut cu adevarat ideea de a fi make-up artist. Dar eu eram fericit, in aceasta cafenea, eram atat de fericit dimineata! Sunt pasionat de cafea. Era businessul unui prieten si l-am facut atat de placut. Nu stiu, pur si simplu atragi oamenii atunci cand esti fericit! A putea sa fiu fericit, in mod autentic, a putea sa ma bucur de viata este, pana acum, cea mai mare calitate a mea. La cel mai recent seminar cu Guerlain, la care a venit multa lume, toti radeau si erau fericiti pentru ca, pur si simplu, eu zambesc mereu. Si am facut un joc – stii, cum se fac la astfel de seminare – in care fiecare a trebuit sa-si insuseasca o stare emotionala diferita, dar sa spuna acelasi text. Si cand a trebuit sa spun textul, mie mi-a picat starea „fericit”, si toata lumea a spus ca ma joc pe mine insumi.
Tango – Marea Dragoste: Cum stau lucrurile in plan personal?
MAX: Viata mea personala este dedicata Terracottei. (Rade).
Tango – Marea Dragoste: Povesteste-mi, cum ai ajuns sa lucrezi cu Guerlain?
MAX: Pentru ca am foarte mult noroc in viata! Eram in New York si am intalnit pe cineva care mi-a schimbat viata. De-a lungul vietii mele am intalnit o multime de oameni care m-au ajutat. Deci prima data cand am intalnit-o la New York pe femeia despre care v-am povestit, aveam 16 ani, apoi, pe la 18-19 ani am intalnit un director artistic si asa am ajuns sa lucrez pestru Saptamana Modei, la mai multe editii, apoi, cand aveam 22 l-am intalnit pe Olivier Echaudemaison, director de creatie la Guerlain, pe care-l consideram cel mai faimos make-up artist.
Tango – Marea Dragoste: Se intampla acum 7 ani? Deci de atunci lucrezi pentru Guerlain?
MAX: Nu, ci doar de trei ani si jumatate. Pentru ca l-am intalnit acum mult timp si am fost foarte impresionat pentru ca el lucra cu Elizabeth Taylor, Sophia Loren, Grace Kelly, lucra cu cei mai importanti oameni. M-am dus la Paris, pentru un job, si m-am intalnit cu un prieten care mi-a spus ca Olivier Echaudemaison este cel mai bun prieten al lui. La inceput nu l-am crezut. Dar apoi am tot vorbit si l-am intalnit si mi-am dorit sa lucrez cu el. Si, de fiecare data cand faceam un pictorial, ii trimiteam fotografiile si ii spuneam despre ceea ce fac. Si, la un moment dat, mi-a spus ca sunt pregatit, ca pot sa ma mut la Paris sa lucrez pentru el. Si am fost foarte fericit sa ma mut la Paris.
Tango – Marea Dragoste:  Lucrezi mult cu celebritati. E dificil? Se poarta frumos?
MAX: De fapt, cei mai faimosi oameni sunt si cei mai draguti si amabili. Bineinteles ca au lucruri speciale, care tin de ei insisi. Atunci cand lucrezi cu un actor faimos nu faci ce vrei. Faci ceea ce actrita respectiva vrea, ceea ce trebuie sa se potriveasca cu imaginea pe care o promoveaza. Deci sunt anumite cereri clare, dar sunt draguti si inteleg ca magia se intampla lucrand in echipa. Fetele noi, fetele tinere care poate apar doar in reality-show-uri, acelea se poarta ca si cum ar fi super-dive si cer imperativ anumite lucruri. Dar ceilalti… De exemplu cand am machiat-o pe Meryl Streep mi s-a parut cea mai amabila femeie din lume. Am ajuns la ea dimineata si mi-a spus „Crezi ca poti sa faci ceva cu fata asta a mea, obosita?!”. Face parte din categoria aceea de oameni care se raporteaza la tine ca la un prieten, desi nu esti. Si in fiecare tara in care merg, uneori se organizeaza sedinte foto si lucrez cu celebritati locale. Dar e frumos, pentru ca, peste tot in lume, e la fel. Uneori ai impresia ca la Hollywood e diferit, dar nu e asa. Mergi acolo si intalnesti o femeie care bea cafea si vrea sa o machiezi frumos…
Tango – Marea Dragoste: Poti sa-mi divulgi cateva nume pentru care lucrezi?
MAX: Pot sa iti spun ca, saptamana trecuta, am machiat-o pe Natalia Vasanova, care este supermodelul nostru.
Tango – Marea Dragoste:  E vreun fel de machiaj pe care il preferi?
MAX: Da, imi place machiajul care nu este prea dens. Imi place machiajul care te arata cu adevarat, care pastreaza trasaturile. Chiar imi place sa lucrez cu morfologia fetei. Nu-mi place nimic din ceea ce este prea inchis, prea greu, ceva care acopera. Daca lucrez in culori, le sting intotdeauna in ceva neutru. Paleta mea de machiaj numarul unu este neobisnuita – cuprinde tonuri de beige si maro. Cred ca fiecare fata din lumea ar trebui sa aiba asta. Pentru ca o poti folosi la sprancene, poti ascunde cutele si poti sa faci ochii sa arate mai mari. Uneori femeile nu inteleg – vor sa aiba ochii mai mari, umbre mai pronuntate si mult contur. Dar daca pui albastru nu arata ca o umbra, ci e, pur si simplu, albastru. Si cand cineva se uita la tine vede doar mult machiaj. Dar daca adaugi maro, sau caramiziu sau gri, arata ca o umbra si da senzatia ca ochiul este mai deschis. Deci pentru mine, culorile neutre se potrivesc cu orice. Folosesc paleta cu aceste culori pentru orice.
Tango – Marea Dragoste:  Crezi ca femeile pot realiza singure un machiaj bun sau, la ocazii speciale, trebuie sa apelam intotdeauna la un specialist?
MAX: E fata ta. Stii ce iti place, stii ce te arata mai bine. Un machiaj bun este cel care te face sa te simti fericita. Ideal ar fi sa ajungi sa te duci la make-up artist asa cum te duci la hairstylist. Hairstylistul te ajuta sa alegi liniile potrivite, culorile, produsele. La fel e si in cazul make-up artistului. Trebuie sa indraznesti sa mergi in magazine, sa ceri detalii, sa incerci produsele noi si cele cateva trucuri care te pot face sa arati bine intr-un mod usor, acasa. Bineinteles ca in ziua nuntii sau in momentele cu adevarat speciale meriti un make-up artist. Ar trebui sa fii stralucitoare si sa ti-l permiti. Multe femei celebre isi fac singure buzele sau se dau singure cu mascara, sau le place sa faca singure anumite tuse de machiaj care stiu ca li se potrivesc. Imi amintesc ca atunci cand lucram ca model, dar si ca make-up artist, cand cineva imi facea machiajul, ii tot dadeam indicatii. Esti foarte atent cand e vorba de fata ta. Pentru tine insuti, tu esti cel mai bun make-up artist.
Tango – Marea Dragoste: Ce-mi poti spune despre trenduri?
MAX: Olivier Echaudemaison creeaza toate colectiile cu Guerlain, toate produsele. Are intotdeauna o viziune buna. Acum o sa fie Terracotta, produs care o sa se lanseze in Aprilie. Deci pentru vara este vorba de un machiaj usor. Olivier Echaudemaison vrea sa extinda si mai mult gama produselor Terracotta, ca sa-i permita fiecarei femei sa gaseasca ce i se potriveste. Terracotta a fost conceputa de Guerlain, prima pudra bronzanta. Dominique Szabo facea machiajul pentru Guerlain, iar in anii ’80 machiajul era foarte dramatic, foarte dens, cu multe culori si strat gros de fond de ten. Apoi a mers in Maroc in vacanta si s-a intors bronzata. A revenit la Paris si nu a mai vrut sa poarte machiaj pentru ca s-a gandit ca era frumoasa asa. Si astfel a gandit Terracotta, ceva ce reproduce soarele pentru femei. Si toata lumea din piata a descurajat-o. Dar a comercializat-o in 1984 si stocurile s-au epuizat. Si a devenit cea mai bine vanduta pudra din toate timpurile. Asa este si in prezent. La fiecare 20 de secunde se vinde un produs Terracotta. Deci acum Olivier Echaudemaison a preluat aceasta gama si a facut-o mai accesibila pentru femei, cu mai multe nuante, care sa se potriveasca pentru toate tipurile de piele. De exemplu la voi oamenii nu au un ten foarte inchis, iar pentru asta exista variantele nude, care dau stralucire. E un nou aspect pentru pudra bronzanta, da un aspect mai luminos pentru piele, deci colectia noastra se invarte in jurul ideii de vara, cand femeii trebuie sa ii fie usor sa aplice machiajul. Si, evident, e vorba de gene. Sunt importante liniile negre de la baza, creioanele negre, tusul negru si mascara din abundenta, care dau un aspect sexy privirii. Poate nu cu atat de multe umbre!… Totul depinde de felul in care conturezi ochii. Si se poarta tenul frumos, stralucitor.

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Categorii:
Interviuri

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.