fbpx

O emisiune TV prezentata de Jamie Oliver, in centrul unui proces de 1,2 miliarde de dolari

de

Compania Beef Products Inc. a dat in judecata postul ABC News, pe care l-a acuzat ca a difuzat o emisiune prezentata de maestrul bucatar Jamie Oliver, in care acesta a criticat “mazga roz”, denumirea sub care este cunoscuta carnea de vita procesata produsa de firma americana, relateaza foxnews.com.

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Compania americana sustine ca postul ABC i-a indus astfel in eroare pe consumatori, facandu-i sa creada ca acel produs este nociv pentru sanatate.

 

Firma Beef Products Inc. (BFI), care are sediul in statul Dakota de Sud, a solicitat daune de 1,2 miliarde de dolari, sustinand ca postul ABC a promovat in emisiunile sale 200 de declaratii “false, amagitoare si defaimatoare” despre un produs a carui denumire oficiala este “carne slaba de vita, fin procesata”, a precizat Dan Webb, avocatul companiei.

 

In documentele depuse la tribunal saptamana trecuta sunt mentionate si numele unor persoane in calitate de acuzati, printre care se remarca celebra prezentatoare de televiziune a postului ABC Diane Sawyer si un specialist in microbiologie de la Departamentul pentru Agricultura care a inventat termenul “mazga roz”.

 

Emisiunile difuzate de postul ABC “i-au determinat pe telespectatorii americani sa creada ca produsul nostru – carne de vita – nu contine deloc carne, ca este o “mazga roz” nesanatoasa, periculoasa pentru consumul public”, a declarat Webb.

 

Reprezentantii ABC News, un post detinut de grupul The Walt Disney Co., au negat acuzatiile formulate de BPI.

 

“Acest proces este lipsit de integritate. Vom contesta cu vigoare acuzatiile formulate”, a declarat Jeffrey W. Schneider, vicepresedintele postului ABC.

 

Desi mai multe organizatii si companii au preluat si folosit ulterior termenul “mazga roz”, Webb a spus ca postul ABC a fost dat in judecata intrucat acesta a atacat compania BPI “seara de seara”.

 

“Acuzatii s-au angajat timp de o luna intr-o campanie de dezinformare vicioasa si concertata impotriva BPI”, referindu-se la emisiunile difuzate de acest post in perioada 7 martie – 3 aprilie.

 

Craig Letch, directorul departamentului de calitate alimentara in cadrul BPI, sustine ca cifra de afaceri a acestei companii a scazut cu 80% in perioada mentionata. Desi a refuzat sa precizeze cuantumul pierderilor financiare suferite, Letch a admis ca firma pentru care lucreaza a fost puternic afectata. Chiar daca unii dintre clienti si-au reluat apoi relatia comerciala cu BPI, numarul acestora nu a fost suficient de mare pentru ca firma BPI sa ii reangajeze pe oamenii care au fost concediati.

 

Webb afirma ca acele emisiuni difuzate de ABC News au avut un impact “catastrofal” asupra companiei BPI, care s-a vazut nevoita sa isi inchida trei dintre cele patru fabrici pe care le detine in Statele Unite si sa concedieze 700 de angajati.

 

ABC a publicat o lista a bacaniilor americane importante care au ales sa nu mai comercializeze acel produs, punand presiune asupra celorlalte bacanii, indemnandu-le sa urmeze acest exemplu, prin includerea lor pe o “lista neagra”, a spus Webb.

 

Reprezentantii postului american s-au declarat ingrijorati de felul in care carnea de vita este procesata. Bucatile de carne de vita sunt incalzite si tratate cu o cantitate mica de amoniac, pentru a distruge bacteriile, iar aceasta practica este folosita de multe decenii si respecta standardele federale de siguranta alimentara. Webb spune ca ABC a ignorat aceasta informatie, lasand in schimb impresia ca “mazga roz este un fel de produs chimic, un fel de substanta respingatoare, oribila, dezgustatoare, care a fost pusa in carne si ascunsa astfel de consumatori”.

 

Denumirea de “mazga roz” a devenit celebra dupa ce a fost folosita intr-un articol aparut in The New York Times, in 2009, despre siguranta metodelor de procesare a carnii. La scurt timp dupa aceea, celebrul maestru bucatar Jamie Oliver a inceput o veritabila campanie contra acestui produs, in show-ul sau culinar “Food Revolution”. McDonald’s si alte companii alimentare au renuntat la produs, iar multe lanturi majore de supermarketuri, inclusiv Kroger si Stop & Shop, au anuntat ca nu vor mai comercializa carne ce contine acest produs ieftin. O petitie online, prin care se solicita eliminarea produsului din meniul scolilor publice, a fost semnata de sute de mii de persoane.

 

Departamentul american pentru Agricultura a anuntat ca cele mai multe dintre statele participante la National School Lunch Program au ales sa comande carne tocata care nu contine acel produs. Doar trei state americane – Iowa, Nebraska si Dakota de Sud – au optat sa comande carne care contine produsul.

 

Compania BPI beneficiaza insa de sprijinul guvernatorilor din statele Iowa, Nebraska, Kansas, Texas si Dakota de Sud. Tom Vilsack, secretarul american pentru Agricultura, a aparat la randul sau produsul, spunand ca guvernul federal nu l-ar fi aprobat daca ar fi fost daunator pentru sanatate.

 

Compania BPI a lansat o campanie proprie pe internet – pe site-ul www.beefisbeef.com – pentru a-si apara si promova produsul.

 

MEDIAFAX

 

 

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Categorii:
Life

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.