Craciunul aduce in 2012 o noua traditie in familie, tot mai multi copii gasind sub pom tablete in locul papusilor Barbie si masinutelor, industria producatoare de jucarii incercand sa gaseasca o solutie pentru a ramane relevanta in concurenta cu noul val, potrivit Financial Times
De la Kindle Fire la iPad, analistii anticipeaza aparitia unui nou trend in acest an: de la 3 ani in sus, copiii vor despacheta de Craciun tablete in locul jucariilor obisnuite.
Producatorii de jucarii obisnuite au remarcat deja tranzitia, insa nu au reusit inca sa se adapteze.
“Cei mai mari producatori, Mattel si Hasbro, sunt ingroziti. Ar trebui sa fie ingroziti, dar linia oficiala a «partidului» este ca nu se tem”, comenteaza analistul Sean McGowan, director de cercetare la banca de investitii Needham & Company.
Pentru Mattel, cel mai mare producator de jucarii dupa venituri, cel mai bine vandut produs in acest an este o carcasa din plastic pentru telefoane mobile, a declarat o sursa apropiata companiei. Situatia ridica semne serioase de intrebare cu privire la soarta traditionalelor papusi Barbie si masinute Hot Wheels.
Unii analisti si-au redus estimarile privind vanzarile de jucarii in trimestrul al patrulea din acest an, anticipand venituri de 1,41 miliarde dolari pentru Hasbro, respectiv 2,29 miliarde dolari pentru Mattel, continuand scaderile din primele noua luni ale lui 2012.
Producatorii de jucarii si jocuri de societate isi pierd relevanta, copiii petrecand tot mai mult timp in spatiul online, unde continutul si jocurile gratuite sunt practic nelimitate. Acum ca tableta a devenit un produs consacrat pe piata si parintii trec la modele mai noi, copiii se multumesc cu cele “purtate” si nu mai au nevoie de jucarii.
“Toti cunoscutii mei care au un copil mai mic de 10 ani i-au luat o tableta. Iar tableta este babysitter-ul”, comenteaza pentru FT un investitor din domeniul jocurilor online. (MEDIAFAX)