Ce sa faci cand incepi o cura de slabire?

de

Pentru a incepe o dieta care sa aiba rezultatele scontate, trebuie sa indeplinesti doua conditii: sa nu-ti fie indiferent cum arati si sa nu-ti fie indiferenta starea organismului tau dupa ce vei fi obtinut dimensiunile dorite. Cu alte cuvinte, ai nevoie de o dieta la finele careia sa ai un trup sanatos si frumos. Dr. Mihaela Bilic iti spune cum te poti pregati, fizic si psihic, pentru a face fata restrictiilor si regulilor pe care noul tau program de viata ti le aduce.

De ce?

Primul pas in reusita unei cure de slabire este motivatia clara, specifica, a cauzei pentru care luptam. Este vorba de o problema de sanatate a carei rezolvare tine de kilogramele in plus (grasimi in sange crescute, dureri articulare, tulburari de ritm cardiac, respiratie grea) sau ratiunile sunt pur estetice?

Poate parea ciudat, dar daca doctorul ne-ar spune ca dulciurile pot omori, brusc, ne-ar disparea orice pofta, iar viata fara zahar nu ni s-ar parea amara, atata timp cat la mijloc e sanatatea noastra. Criteriile estetice sunt insa relative: astazi vrem sa slabim pentru ca nu mai incapem intr-o pereche de pantaloni, in timp ce maine poate sa ne treaca cheful de dieta pentru ca rochita neagra si mulata ne arata foarte suple.

Este esential sa definiti clar motivul pentru care vreti sa slabiti, iar odata luata hotararea, mergeti pana la capat. Nimic nu e mai rau pentru moralul sau increderea in sine decat renuntarile si scuzele inventate pentru a explica un esec. Decat sa va apucati in fiecare luna de dieta mai bine nu incepeti deloc. Macar nu veti ramane cu impresia ca nu ati fost in stare.

Daca motivul nu este suficient de puternic, orice efort vi se va parea coplesitor, nu veti fi dispusi sa renuntati la placerile si confortul vostru pentru un rezultat care nu se vede de la o zi la alta.

Cat?

Obiectivul pe care vreti sa il atingeti trebuie sa fie si el foarte clar: doresc sa slabesc „X“ kilograme. Pentru ca pierderea in greutate este o capcana periculoasa, nu vom fi niciodata multumiti si ne vom dori din in ce mai mult, de multe ori peste limitele corpului nostru. Nu intotdeauna numarul de kilograme de pe cantar reflecta o forma fizica de invidiat.

Daca pielea atarna si e plina de vergeturi, sanii sunt lasati, iar muschii „flescaiti“, puteti fi superslabe, dar va fi urat si trist. Ideal este sa avem un tonus bun fizic si psihic, o atitudine pozitiva si optimista, conditie fizica si corp armonios. Iar asta nu se masoara nici in kilograme, nici in centimetri.

Cum?

Daca ati hotarat ca slabitul este solutia, apucati-va de acest lucru cu toata seriozitatea si responsabilitatea de care sunteti in stare. Aveti nevoie de organizare, disciplina, vointa si curaj. Nu se intampla de la sine, nu e usor, la indemana oricui si in nici un caz pentru lenesi, rasfatati, superficiali si dezordonati. E pentru invingatori, pentru cei puternici care au inteles ca:

Un corp frumos costa timp si bani si nimeni nu poate lupta pentru a-l avea in locul vostru.

Nu puteti face totul dintr-o data, definiti clar fiecare etapa din procesul de schimbare pe care vreti sa-l incepeti si treceti la urmatorul pas numai atunci cand pe cei din urma ii stiti pe de rost si v-au intrat in obisnuinta. Sa intelegi ca a arata bine nu e o intamplare, ca nu poti manca oricat fara sa existe urmari, ca poftele sunt firesti si trebuie tinute sub control, ca e mai usor sa te lasi invins de kilograme, decat sa lupti impotriva lor.

Daca plecati de la premisa ca vor exista momente in care, cu toata vointa voastra, veti ceda ispitelor, atunci veti sti si cum sa treceti peste ele. Si aceste slabiciuni vor veni, mai devreme sau mai tarziu, insa nu trebuie sa va demobilizeze si nici sa va dea un sentiment de vina.

Nimeni nu e perfect, este firesc sa nu putem rezista intotdeauna tentatiilor, dar asta nu inseamna sa lasam totul balta daca tot am facut-o lata. Nu ne ingrasam de la o masa, asa cum nici nu slabim daca sarim peste una, organismul nostru nu stie sa lucreze pe datorie, deci intoarceti-va la obiceiurile corecte si aveti grija ca „deraierile“ sa ramana in categoria „exceptii care intaresc regula“.

Recompense

Intre doua puncte se poate ajunge fie pe o linie dreapta (calea cea mai scurta si cea mai rapida), fie pe un drum serpuit care, chiar daca este mai lung, ajunge in final la destinatie. Nu fiti mai exigenti decat e cazul cu voi insiva; important este sa mergeti inainte. Nu va lasati doborati de primul obstacol si nici nu faceti cale intoarsa la linia de pornire: bazati-va pe regula 80/20.

Ea va permite, daca ati fost corecti si ati respectat promisiunile fara sa trisati in 80 % din timp, sa va relaxati in restul de 20 %. Conform acestui sistem rezultatele vor fi intotdeauna pozitive, iar frustrarile minime, pentru ca, chiar daca nu am fost intotdeauna cuminti, in final se vor vedea doar realizarile.

Este un mod de a face pace intre ideal si realitate, intre graba cu care dorim ca lucrurile sa se intample si disparitia lenta a fiecarui kilogram, intre vointa de care am vrea sa dam dovada si felul jalnic in care cedam tentatiilor.

Lupta cu kilogramele este o boala cronica, care poate fi tratata, dar de care nu scapam niciodata. Prin urmare, si efortul nostru trebuie sa fie continuu, nu va epuizati de la inceput, aveti un drum lung de parcurs, iar cedarea in fata slabiciunilor este doar un ragaz pentru a va aduna puterile si a porni mai departe.

Tentatii

Pe langa momentul de placere pe care vi-l puteti oferi in fiecare zi, vor exista situatii care sa va puna vointa la incercare: aveti grija sa nu pierdeti controlul pentru ca dimensiunile dezastrului sa fie cat mai mici.

Ce inseamna asta?

– nu plecati niciodata la cumparaturi cu burta goala.

– inainte de o petrecere mancati un sandvis sau o salata ca sa fiti siguri ca veti putea face alegerile corecte.

– dintre toate „relele“ alegeti raul cel mai mic: daca cedati unui desert, acesta va fi o inghetata sau o tarta cu fructe si nu tort cu ciocolata.

– inventati-va o alergie si faceti-o cunoscuta in gura mare: sunt alergic la ulei, de exemplu. Si, in felul acesta, puteti refuza fara sa ofensati pe nimeni orice fel de mancare care vi se pare suspect de bogata in calorii.

– imunizati-va zilnic cu o doza mica din „drogul“ alimentar fara de care nu puteti trai. In felul acesta tentatia va fi mai mica, simpla interzicere cu desavarsire a unui aliment pentru totdeauna poate duce la orgii greu de controlat.

– nu va plimbati din curiozitate prin patiserii si cofetarii, doar pentru a vedea ce produse noi au aparut sau pentru a face cadou unor prieteni. Purcelusii pofticiosi nu au ce cauta in astfel de locuri.

– asumati-va responsabilitatea excesului caloric pe care l-ati facut si consumati-l prin sport. Poate data viitoare, cand veti vedea de cata transpiratie e nevoie ca sa „scapi“ de cartofii prajiti, o sa va ganditi de doua ori inainte sa-i bagati in gura.

DACA V-A PLACUT ACEST ARTICOL, VA RUGAM SA DATI LIKE PAGINII NOASTRE DE FACEBOOK – MAREA DRAGOSTE

 

Categorii:
Retete si diete

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *