Coperta ultimei editii tiparite a saptamanalului Newsweek – care va renunta la versiunea print la 80 de ani de la lansare, pe 31 decembrie, urmand sa se concentreze pe dezvoltarea operatiunilor sale din mediul digital – a fost facuta publica duminica.
Coperta prezinta o imagine vintage, in alb-negru, a celebrei cladiri zgarie nori din New York unde se afla redactia. Facand o referire la viitorul digital al publicatiei, pe coperta – datata 31 decembrie 2012 – apare textul “LastPrintIssue” (Ultima editie tiparita), insotit de simbolul (#), care acompaniaza toate mesajele publicate pe platforma de microblogging Twitter.
Pe 18 octombrie, Tina Brown, redactor-sef si fondator al companiei The Newsweek Daily Beast, si Baba Shetty – CEO al companiei, au anuntat ca, la 80 ani de la lansarea sa in print, saptamanalul american Newsweek va adopta un format exclusiv digital, din ianuarie 2013.
In acest proces de tranzitie, ultima editie pe hartie a saptamanalului va aparea in SUA pe 31 decembrie 2012.
In mod ironic, scrie Huffington Post, ultima editie tiparita a Newsweek va fi disponibila pe tablete cu mult inainte ca cititorii sa o poata cumpara de la standurile de presa.
Ultima editie va include, printre altele, articole semnate de fosti editori ai publicatiei, dar si nume celebre care au scris pentru Newsweek, precum si o istorie a revistei.
Duminica, Tina Brown a scris pe Twitter: “Bitter sweet! Wish us luck! #LastPrintIssue” (Dulce-amar! Urati-ne succes! #Ultima editie tiparita).
Intre timp, Newsweek isi va extinde prezenta pe internet si in celelalte medii digitale si isi va dezvolta parteneriatele la nivel international.
Toate editiile internationale ale publicatiei vor fi reunite intr-una singura – Newsweek Global, la continutul site-ului accesul facandu-se contra cost. Noul site va fi disponibil pe internet si tablete, iar o parte din continut va fi disponibil si pe site-ul The Daily Beast, parte a aceleiasi companii The Newsweek Daily Beast.
Site-ul The Daily Beast a fost lansat in urma cu patru ani. Dupa doi ani, business-ul The Daily Beast a fost unit cu legendara revista Newsweek – pe care The Washington Post Company a vandut-o, pentru suma de 1 dolar usa, in 2010, miliardarului american Sidney Harman.
De atunci, atat The Daily Beast, cat si Newsweek au continuat sa faca un jurnalism de inalta calitate si au demonstrat o crestere exploziva a operatiunilor lor in online, mai spuneau Tina Brown si Baba Shetty in anuntul din octombrie.
Potrivit acestora, The Daily Beast are in prezent peste 15 milioane de vizitatori unici pe luna, cu 70% mai mult fata de anul trecut, traficul mare fiind generat in fiecare saptamana de continutul original preluat din saptamanalul Newsweek.
Totusi, Tina Brown si Baba Shetty spuneau ca business-ul companiei a fost afectat de scaderea veniturilor din publicitatea pe print, in timp ce versiunea online a Newsweek a atras o audienta din ce in ce mai mare.
Pana la sfarsitul acestui an, in SUA vor fi peste 70 de milioane de utilizatori de tablete, fata de 13 milioane, in urma cu doi ani. Totodata, in prezent, 39% dintre americani spun ca isi iau informatiile dintr-o sursa online, potrivit unui studiu facut public in septembrie de Pew Research Center.
“Vom ramane dedicati Newsweek si jurnalismului pe care aceasta publicatie il reprezinta. Aceasta decizie (de renuntare la print, n.r.) nu are legatura cu calitatea acestei marci – care este puternica, asa cum a fost intotdeauna. Decizia are legatura cu incercarile economice pe care le impune piata de publishing si distributia”, au mai spus Tina Brown si Baba Shetty in anuntul din octombrie.
Cei doi au mai spus ca vor fi operate reduceri la nivelul echipelor Newsweek, in SUA si la nivel international.
“In mod regretabil, anticipam o reducere a echipei editoriale si a business-ului operational atat in SUA, cat si la nivel international”, au precizat Tina Brown si Baba Shetty.
Fondat in 1933 si preluat de Washington Post in 1961, saptamanalul Newsweek este un nume de marca al presei americane.
Titlul este distribuit atat in Statele Unite, cat si la nivel international. Newsweek este al doilea cel mai mare saptamanal din SUA, dupa Time. Titlul are patru editii in limba engleza si altele 12 internationale, in alte limbi straine.
Washington Post Company a anuntat, in mai 2010, ca scoate la vanzare Newsweek, pentru ca nu reusea sa redreseze aceasta publicatie aflata pe pierdere din 2007.
In august 2010, Sidney Harman, un miliardar american din California, a cumparat pentru un dolar revista Newsweek, scoasa la vanzare de Washington Post Company.
Harman, care a descris atunci Newsweek ca fiind “o comoara nationala”, a fost sustinut in demersul sau de reprezentantii Washington Post, deoarece miliardarul a promis ca va pastra majoritatea angajatilor.
In iulie 2012, grupul de internet american IAC, controlat de familia Harman, a anuntat preluarea controlului asupra companiei The Newsweek Daily Beast, formata in 2010, in asociere cu miliardarul Sidney Harman, care tocmai cumparase de la grupul Washington Post saptamanalul Newsweek, ce inregistra pierderi.
La momentul respectiv, Barry Diller, CEO al IAC, a anuntat ca in curand s-ar putea renunta la versiunea print a celebrei reviste Newsweek, care va trece in online pentru a limita pierderile financiare suferite in ultimele luni.
Barry Diller a mai spus atunci ca grupul sau studiaza noi optiuni in ceea ce priveste controlul companiei Newsweek/Daily Beast, dupa ce coproprietarul acesteia, familia Harman, a decis sa-si limiteze investitiile, fara a-si ceda actiunile. Diller a precizat ca familia Harman a ales sa faca acest lucru dupa decesul, anul trecut, al magnatului media Sidney Harman.