fbpx

Laurel Herman – Positive Presence. Fascinanta poveste a femeii care a descoperit cheia succesului

de
Laurel Herman – interviu pentru revista tango - Marea Dragoste nr. 119, mai 2016

În seria extrem de valoroasă a workshop-urilor de well-being organizate de EXEC-EDU, în miez de primăvară a sosit în București, pentru a susține un MasterClass intitulat Positive Executive Presence, creatoarea conceptului și fondatoarea companiei londoneze Positive Presence, Laurel Herman.

Fotografii de Paul Buciuta

Aflați mereu între presiunea stiliștilor, îndemnul la autocunoaștere al psihologilor și formulele prestabilite ale discursului eficient propuse de specialiștii în tehnici de comunicare, ideea de Positive Presence vine să revoluționeze tot ceea ce știam despre felul în care putem avea un impact favorabil asupra celor din jur. Consultanța de imagine este ridicată, astfel, cu ajutorul tehnicilor descoperite de Laurel Herman prin lucrul cu mii de clienți, la un nivel mult mai înalt, extrem de inteligent, unde are loc un rafinat management al percepției printr-o optimizare a impactului, a influenței și a relațiilor.

„You are your own best business card” este sloganul companiei. Când intri într-o încăpere tu ești cel care câștigă sau pierde contractul, afacerea, înțelegerea, negocierea sau ce este acolo de rezolvat…

Ce diferență este, între simpla prezență și Positive Presence? o întreb pe Laurel și pricep, din răspunsul său, cum stau lucrurile cu acest concept căruia nu i-am găsit o traducere cuprinzătoare și precisă și nu încape, parcă, în românescul “prezență pozitivă”. Ei, bine, diferența este ca de la cer la pământ! Pe un om care și-a descoperit propria formulă a prezenței de impact îl remarci, îl asculți și îl iei în serios. Îl respecți, chiar dacă nu ești de acord cu punctul lui de vedere. Pe cel care are miraculoasa Positive Presence îl tratezi, instinctiv, diferit. Cu mai multă atenție. Cu mai multă deschidere. Îl avantajezi fără să știi, doar pentru că impactul lui asupra ta a fost unul bun, favorabil. Până la urmă, la ce bun să mergi undeva dacă acolo nu te remarci? N-ar fi mai simplu să stai acasă, dacă, oricum, nu te vede nimeni?

Iar într-o lume de afaceri, atât de competitivă, este esențial să deții această miraculoasă Positive Presence. „You are your own best business card” este sloganul companiei. Când intri într-o încăpere tu ești cel care câștigă sau pierde contractul, afacerea, înțelegerea, negocierea sau ce este acolo de rezolvat…

Dincolo de toate tainele unei asemenea construcții, care nu pot fi, probabil, învățate cu adevărat decât într-un master-class (sau mai multe) cu creatoarea conceptului, cu adevărat fascinantă este întâlnirea cu femeia Laurel Herman, ea însăși mesageră onestă, clipă de clipă, gest cu gest, a conceptului de Positive Presence. Pentru că prezența ei este cu adevărat specială.

Are glas și gesturi de regină, fără ca asta să însemne vreo secundă că este prețioasă. Dimpotrivă, e prietenoasă și generoasă în felul în care se adresează celor din jur. Poartă pantofi cu toc și inele fără piatră, haine fine și un parfum discret, dar aparte, iar fiecare cuvânt pe care îl spune este întotdeauna atât de asumat și autentic, încât nu poți face altceva decât să vrei s-o urmezi până la capăt în drumul către propria împlinire.

“E foarte dificil să ai o carieră de succes și o viață personală împlinită”, îmi spune, la începutul conversației noastre, ca răspuns la mica descriere a vieții mele cu un milion de preocupări. 90% dintre femeile de top care-i sunt cliente cred și trăiesc în așa fel, încât să-i susțină teoria. Doar un procent modest, de 10 % au și familie funcțională, soț iubitor, copii buni, job de top. Încerc s-o contrazic, îi vorbesc despre propriile mele căutări și despre cum am reușit să le îmbin pe toate, cu greu, până la urmă. “Ești norocoasă, recunoaște!”, îmi spune zâmbind. Și eu accept.

Nu își bazează constatările pe propria poveste de viață, deși ea însăși a divorțat la un moment dat, când divorțul nu era atât de ușor acceptat ca în zilele noastre. Mai ales că Laurel a crescut nedorindu-și să devină altceva decât soție și mamă. A avut un singur prieten în primii ani de adolescență, iar la 16 ani s-a îndrăgostit de cel care, patru ani mai târziu, avea să-i devină logodnic și apoi soț. Bărbatul vieții ei. S-a căsătorit și a avut o nuntă mare, scumpă și frumoasă la Savoy. Apoi a făcut trei băieți.

Și doar pentru că a fost dintotdeauna cochetă și elegantă – “de ce să te uiți în oglindă și să nu vezi cea mai frumoasă imagine a ta?”, spune Laurel – s-a trezit realizatoarea unei afaceri de mare, mare succes, care prosperă și astăzi: Concept Shopping.

Pe vremea aceea, acum 45 de ani, în revista The Lady, aristocrații dădeau anunțuri pentru a găsi bone sau valeți sau pentru a vinde ceva. Erau anii în care nu se găseau în Anglia decât ori haine foarte scumpe, ori foarte proaste, designerii nu veniseră încă la Londra și nici marile lanțuri de magazine nu se inventaseră. Cei care aveau posibilități își aduceau haine din Franța sau Italia… Iar lui Laurel i-a venit ideea să-și vândă hainele frumoase de gravidă, printr-un anunț în revista The Lady. O doamnă din Irlanda le-a descoperit, încântată, remarcându-le stilul, și a întrebat-o dacă nu are și haine obișnuite. De-ale sale sau poate de-ale prietenilor? Laurel a trimis, pe rând, dintre hainele copiilor și dintre hainele ei, apoi a luat haine de la mama și de la bunica. Apoi de la prieteni, pentru prietenii doamnei din Irlanda…

Lua de la cei din jur haine cu stil și le vindea, cu mare succes. Avea doar 23 de ani când mai ales cei care lucrau cu ea au înțeles că are un dar special în a vedea ce haine și ce stil li se potrivesc oamenilor. Apoi a înțeles ea însăși, pentru că primea tot mai multe și mai multe cereri.

O clientă a rugat-o să o îmbrace pe verișoara ei, care urma să devină primăriță. Apoi, primărița a rugat-o să le îmbrace pe consilierele sale. Dădea consultații la ea acasă, având, însă, întotdeauna, grijă să intermedieze perfect transferul hainelor, niciodată cel care avusese hainele mai întâi și acum le vindea nu se întâlnea cu cumpărătoarea pe care Laurel o ajuta să-și aleagă ce i se potrivește…

Vestea s-a dus tot mai departe, iar Laurel a început să primească invitații să țină prezentări, să consilieze oamenii din companii în ceea ce privește imaginea lor, să vorbească la radio sau să apară la televizor, să scrie articole sau chiar cărți… Nu existau pe atunci consultanți de imagine. Laurel a fost o deschizătoare de drum, iar compania ei, Concept Shopping, a crescut din ce în ce mai mult, deși pornise ca un hobby, nu ca o afacere. Dar lucrurile mergeau atât de bine, iar ea făcea totul cu atâta plăcere și talent, încât nici câștigurile n-au întârziat să apară. Singurul lucru care nu avea să apară niciodată era încântarea soțului față de activitățile ei.

„Soțul meu nu era fericit că aveam succes. Și cum el și copiii erau cele mai importante lucruri din viața mea, am dat adesea înapoi și am refuzat multe oportunități.” Dar frâna a fost, totuși, în zadar.

După treizeci de ani de căsnicie, soțul a părăsit-o. Într-o eră în care divorțul era o traumă, o rușine, o sfâșiere, mai ales pentru o femeie care își iubea bărbatul și nu putea concepe să trăiască fără el, Laurel a trebuit să se oprească din plâns și să meargă mai departe. „Când viața nu te duce acolo unde voiai, nu poți face altceva decât să accepți și să mergi înainte. Puteam să sar de la balcon, pentru că nu știam să fiu singură. Sau puteam să învăț…”

Resilience este cuvântul pe care-l folosește Laurel ca să-și descrie revenirea. Înseamnă, cred, o combinație de curaj, rezistență, flexibilitate…

A continuat să muncească, mai ales pentru că a fost un divorț scump, în care avocatul iscusit al soțului a făcut-o să piardă aproape tot, dar a decis și să le ajute pe femeile ca ea, într-un fel de club al primelor neveste desprins, parcă, din film. A devenit vocală, a vorbit despre subiectul tabu al divorțului, a devenit un role-model pentru femeile în situația ei. Și pentru că avea nevoie să crească, a înființat o nouă companie, cea care a deschis larg porțile unui concept care astăzi este recunoscut pretutindeni: Positive Presence.

Soțul te părăsește pentru că nu ai a, b și c. Tu rămâi și-ți spui, ah, dacă aș avea a, b și c, aș fi perfectă. Dar, de fapt, tocmai faptul că nu ai a, b și c te face perfectă pentru alt om, care te iubește așa cum ești.

Pentru că în perioada aceea de după despărțire simțea că fiii ei au nevoie de tată, iar doi dintre băieți refuzau să-i mai vorbească părintelui plecat, la un moment dat, a organizat o cină elegantă cu întreaga familie, reconciliind relația, atât de importantă, dintre tată și fii. „L-am invitat la cină și deși îl uram, m-am purtat cu fostul meu soț foarte elegant, ca și cum ar fi fost un client”. S-au așezat atunci lucrurile între el și copii și, doar puțin timp mai târziu, el a sunat-o și i-a spus că este pe moarte. Și atunci, au redevenit o familie. „Nu am mai trăit împreună, dar el și-a luat un apartament în blocul nostru și am fost împreună mereu, la cine, la sărbători, de Crăciun – eu sunt evreică, dar în familia noastră ținem toate sărbătorile… Ca să-mi fie mai ușor, hotărârea aceea de la partaj, care fusese nemiloasă, am ascuns-o într-un cufăr. Nu mai conta, acum el era pe moarte! Nu-l mai plăceam, dar continuam să-l iubesc, pentru că pe cel de care te-ai îndrăgostit la 16 ani îl vei iubi toată viața. Nu și-a cerut iertare niciodată, dar noi, între noi, am putut să închidem ce era de închis…”

Positive Presence a făcut o carieră internațională și oamenii au constatat beneficiile enorme pe care le au dacă își formează această prezență puternică, punându-se în valoare, arătându-și părțile bune, estompându-le puțin pe cele care nu-i avantajează în contextul respectiv. Laurel nici nu crede, de altfel, în puncte slabe și puncte tari, pentru că știe că totul depinde de conjunctură.

„Soțul te părăsește pentru că nu ai a, b și c. Tu rămâi și-ți spui, ah, dacă aș avea a, b și ce, aș fi perfectă. Dar, de fapt, tocmai faptul că nu ai a, b și c te face perfectă pentru alt om, care te iubește așa cum ești. Punctele forte pot deveni puncte slabe și invers, totul depinde de context”, îmi explică Laurel. Iar în ceea ce privește dobândirea unei prezențe puternice, de impact favorabil, e clar că toți ne-am dori-o. Pentru că toți suntem deștepți, toți avem diplome, calificări, competențe, dar ingredientul care face diferența între cei care vor câștiga partidele și cei care le vor pierde este dată de această misterioasă, splendidă, tangibilă, dar atât de greu de definit Positive Presence.

Recunoscută ca o mare autoritate internațională în consultanța de imagine, Laurel Herman călătorește pretutindeni în lume oferind consultații private, om la om, sau făcând workshopuri și master-classuri. Poartă cu ea doar o mică valiză cu lucruri frumoase, care i se potrivesc ca turnate și, la gât inițiala E, a mamei sale adorate, Eunice, care o așteaptă acasă. Pe tatăl adevărat nici nu și-l amintește. Era american, iar Eunice, englezoaică splendidă, s-a îndrăgostit nebunește de el, a plecat la New York și a avut-o pe Laurel. Dar aceasta este o altă poveste pe care Laurel Herman, fiică a două lumi, inventatoarea conceptului de Positive Presence de care avem cu toții atâta nevoie, ne-o va povesti, poate, pe îndelete, cândva, într-o carte sau într-un film despre viața ei incredibil de bogată în rosturi, în înțelesuri.

 

ÎNSCRIE-TE LA CONCURS, PENTRU UN PREMIU NEPREȚUIT!

Intră pe site-ul nostru www.revistatango.ro la secțiunea CONCURS, află regulamentul și înscrie-te la competiția noastră intitulată „CÂND M-A VĂZUT PRIMA DATĂ”. Poți câștiga marele premiu constând într-o
consultație personalizată de POSITIVE PRESENCE, via SKYPE, cu însăși Laurel Herman!

 

 

Categorii:
Reportaj

Comentarii

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.