fbpx

Nina Bratfalean – Viteze si teze de doctorat

de

E fragila, blonda, delicata, dar are un CV care te nauceste. E pe punctul de a-si sustine teza de doctorat, a absolvit cu brio doua facultati si doua masterate, si, pe deasupra, conduce un departament greu din industria hergheliilor de cai putere si a vitezelor mai mari ca vantul si ca gandul. Nina Bratfalean e nu doar profesor asistent al catedrei de marketing din ASE, ci si director de comunicare si PR al unei mari firme producatoare de masini.

Silitoare si grabita, a urmat, in paralel, cursurile facultatii de jurnalism si pe cele ale facultatii de management de la ASE.

Tot in paralel a absolvit doua masterate, a lucrat ca translator de limba engleza la Codecs si a dedicat un an intreg unui job de asistent de PR in televiziunea Antena1. Pe neasteptate, printr-o antamplare norocoasa, a ajuns intr-un alt domeniu, si s-a lasat cucerita iremediabil de business-ul cu masini. Printre motoare care necheaza si modele de automobile mereu in schimbare, Nina Bratfalean si-a construit o cariera vertiginos ascendenta. Drept este ca nu e genul de faptura care sa conceapa vreun esec, cel putin in zona mai usor de controlat, a profesiei. In plan sentimental, da, se mai intampla sa dai gres…

„De mica am crezut ca reusita in cariera inseamna, de fapt, reusita de interactiune cu oamenii si ampartasire de informatii, de inspiratie, de ganduri bune si constructive“ spune Nina cu glas fraged si privire patrunzatoare. „Daca ai acest punct de pornire, nu poti gandi in termeni de esec. Am visat mereu la o echipa care sa construiasca lucruri marete, inovatoare, noi sa fim primii si sa ne imite lumea! Sa invete de la noi! Nici de cand am intrat in munca, efectiv, si am ponderat coordonatele si imaginea locului de munca ideal nu am avut vreun gand de nereusita in cariera.“

A visat o vreme sa devina medic chirurg, apoi scriitoare, dar acum se simte ca pasarea in aer si atunci cand se afla la catedra, si atunci cand sta de dimineata pana-n noapte printre masini si alti impatimiti truditori ai industriei auto. „Suntem o specie aparte. Parca toti oamenii dinamici si care doresc sa razbeasca in viata lucreaza in industria auto! Masinile imi sunt dragi, in primul rand, dragi. Sunt obiectul meu de munca cel mai frumos. Masinile inseamna putere, status si control. Au personalitatea lor. Marcile de masini au mare potential de comunicare, dar si de joaca“. Nina, femeia frumoasa care stie sa imbrace si costumul sobru de business-woman, si rochia cu paiete atunci cand are un eveniment pretentios, si sortul sexy, atunci cand iese in parc sa se dea cu rolele, se regaseste perfect in lumea schimbatoare, sidefata, ludica, dar atat de riguroasa a megaafacerilor cu automobile. Care sunt atuurile reusitei ei? „Cred in mintea mea creativa si in puterea de analiza. Am capacitatea sa ma indepartez de detalii si sa vad problema in ansamblu, in contextul general. Ma misc repede si sesizez anticipat schimbarile“, spune Nina.
Nu crede ca poti avea, in acelasi timp, o cariera de succes si o viata de familie fericita. Cu reusita si in business si-n amor nu e la fel de simplu ca atunci cand faci doua facultati in paralel. Asa ca, uneori, Nina glumeste si spune ca urmatorul pas pe care si l-ar dori in cariera ei ar fi sa devina casnica. Pentru ca nu poate trai fara telefon si fara sa iubeasca pe cineva. Si pentru o mare iubire e gata, in mod nonconformist si romantic, sa renunte la tot ce-a realizat pana acum si s-o ia de la capat. Fara ezitari si fara regrete.

mai 2006

 

Categorii:
Cariera

Comentarii

  • esti cel mai bun exemplu ca in viata se poate reusi prin munca si ambitie, esti o minune de femeie, te admir si iti doresc tot binele din lume

    ganditorul septembrie 17, 2012 2:43 pm Răspunde

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.