fbpx

IDEO, povestea parfumurilor îndrăgostite ale Ludmilei Bitar

de

Ludmila Bitar, artista din a cărei inspirație s-au născut parfumurile casei IDEO Parfumeurs, a venit chiar ea să aducă în țara noastră minunatele sale creații, care se găsesc de-acum înainte exclusiv în magazinele Elysée, cele mai elegante și mai primitoare refugii ale parfumurilor fine.

Șase parfumuri fără seamăn pe lume, colecția IDEO Parfumeurs, poartă în ele toate elementele unei povești de dragoste trăite intens și autentic, căci, între ingredientele lor prețioase, concentrate, stă ascunsă și iubirea dintre Antoine și Ludmila. Create în Beirut – Liban, parfumurile Ideo Parfumeurs sunt inspirate de energia creativă și unică a acestui oraș, dar și de incitantele contraste pe care le putem întâlni la tot pasul. Sunt parfumuri îndrăgostite, sofisticate și rebele, inspirând tandrețe și libertate.

Malika’s Temptation, Weekend à Fontainbleau, Prison Blues, London to Mumbai, Tarbouch Afandi, Last Canto există de-acum și în România, dăruindu-ne povești superbe pe care le putem purta cu noi pretutindeni.

Antoine și Ludmila Bitar au fost meniți să se întâlnească, altfel viața n-ar fi avut cum să îi aducă împreună din două țări diferite, din două profesii diferite, din două destine diferite. Ea era născută în Algeria. El, la Beirut, dar lucra la Paris, în domeniul afacerilor, când a întâlnit-o pe Ludmila. Care, și ea, își luase un job la Paris, la o companie de cosmetice, după ce studiase sociologie – comportamentul consumatorilor -, business şi creaţia de parfumuri. Și, culmea, s-au cunoscut pentru că parfumul ei, pe care tocmai și-l crease singură, i-a atras atenția și el a întrebat-o ce poartă… Iar restul poveștii a devenit istorie, o istorie de dragoste care azi a adăugat numele IDEO Parfumeurs în blazon, dar și alte două nume încă și mai frumoase și mai dragi, Daria și Valeria, numele fetițelor lor.

Limba ei maternă este franceză, dar vorbește şi engleză, italiană, spaniolă şi știe şi puţină rusă, pentru că numele său, Ludmila, a obligat-o să învețe – deși nu are origini slave, ci mama ei i-a ales numele inspirându-se din literatură. El vorbeşte franceza şi araba, așa că și-au trăit iubirea în limba în care se spune „Je t’aime”… Și Je t’aime a tot fost și e încă, pe tot traseul lor, căci s-au mutat în mai multe țări, iar acum s-au stabilit la Beirut, în țara lui natală. Aici, el a înfiinţat inițial o companie care nu avea deloc legătură cu parfumurile, ca antreprenor în media şi comunicaţii, în timp ce Ludmila oferea consultanţă în industria parfumurilor. Dar pentru că Ludmilei îi lipsea creația parfumurilor, a înființat o agenție care făcea consultanță olfactivă. A creat parfumuri pentru hoteluri, pentru evenimente speciale, pentru magazine de modă care îşi doreau un parfum care să se potrivească cu designul interior şi cu conceptul lor și continuă să facă asta, numai că, la un moment dat, a realizat că în Liban nu există un parfum care să se potrivească cu identitatea libaneză, nimic specific Beirutului. Aşa că a început să lucreze la brandul propriu, IDEO Parfumeurs, ducând mai departe numele agenției. IDEO vine de la idéal olfactive și, în trei ani, a reușit deja să devină un brand cunoscut în întreaga lume. Au un „flagship store” în Beirut în care, o dată la trei săptămâni, Ludmila vine în magazin şi interacţionează cu clienţii, fiind un vânzător misterios și foarte avizat. Ei nu ştiu că ea este proprietarul magazinului și creatoarea parfumurilor, iar le cere și le acceptă criticile, se inspiră din ceea ce ei îi spun și, în funcție de părerile lor autentice, se orientează către viitor, când se pregătește pentru o nouă mare lansare, care va aduce o adevărată revoluţie în serviciile bespoke. Numele noului brand este I Create Lab, se află deja în magazinul din Beirut, iar ideea este să integreze astfel de colţuri de creare de parfumuri individuale în toate parfumeriile, căci tot mai mulți oameni își doresc să aibă un parfum individual, care să li se potrivească doar lor…

Cum se va întâmpla? O rog chiar pe Ludmila să-mi povestească: „Eu am fost obişnuită să creez pentru oameni bogaţi, care pot plăti oricât ca să aibă un parfum propriu. Dar crearea unui asemenea parfum durează între şase luni şi un an. Însă, vorbid cu clienții, am realizat că sunt tot mai mulţi oameni care îşi doresc propriul parfum, chiar dacă nu sunt putred de bogaţi. Am verificat ce există deja pe piaţă şi am hotărât să concepem această experienţă… democrată. O numesc astfel, pentru că nu trebuie să fie scumpă şi, mai ales, crearea parfumului nu trebuie să dureze mult. În mai puţin de 30 de minute, trebuie să te poţi bucura de propriul tău parfum, căci avem un software incredibil și un laborator olfactiv, cu sute de ingrediente şi acorduri, care se combină ca într-o partitură, de altfel, inspiraţia a fost compoziţia muzicală. Și vei părăsi magazinul în mai puţin de 30 de minute, cu parfumul într-o cutie foarte elegantă şi vei putea spune tuturor că acesta este parfumul tău unic, nu un parfum comercial.”

O parte dintre parfumurile Ideo nu se poartă direct pe piele, ci sunt destinate pulverizării lor pe haine. Cu ajutorul lor, poți da lenjeriei tale parfumul dorit sau poți avea amprenta ta olfactivă impregnată într-o eșarfă, într-o batistă, în gulerul jachetei… De altfel, Ludmila Bitar recomandă, în cazul copiilor, folosirea parfumurilor doar așezate pe haine, nu pe piele sau chiar a parfumurilor simple, formate dintr-o singură aromă, lavandă sau citrice, și în niciun caz prea feminine pentru fetiţe sau prea masculine pentru băieţei. De altfel, Ludmila Bitar știe că acestea sunt doar stereotipuri pe care le-am învățat dela alții…

„Atunci când creez un parfum nu mă gândesc că ingredientele sunt de femeie sau de bărbat. M-a vizitat odată un prieten din Kuweit şi m-a rugat să îi fac un parfum care să conţină patchouli şi trandafiri. L-am întrebat dacă e sigur că îşi doreşte trandafiri, apoi, când am călătorit în ţările din Golf, am înţeles… Doar în Europa mireasma de trandafiri este considerată foarte feminină. Mai sunt şi alte ingrediente care în unele culturi sunt considerate feminine, în altele masculine. De aceea, atunci când facem un parfum, eu cred că trebuie să-i oferim clientului posibilitatea să-şi aleagă acele ingrediente care se potrivesc personalităţii lui. Eu nu lucrez cu stereotipuri sau clişee, pentru că nu ştii ce ingredient va crea o emoţie în sufletul cuiva. Pentru că parfumurile asta sunt, emoţii şi amintiri. Nu sunt ca nişte haine sau bijuterii, îţi vin şi gata! Parfumurile exprimă trecutul tău, amintirile tale, îţi aminteşti parfumul mamei sau al bunicii. Uneori suntem trişti când mirosim un parfum pentru că ne aminteşte de cineva care nu mai e, alteori devenim entuziaşti, pentru că recunoaştem mirosul copiilor noştri”…

Într-adevăr, de când am întâlnit-o pe Ludmila Bitar, în spațiul magic de la Elysée, nu mă mai pot despărți de parfumul ei, inspirat din crema folosită pentru fetițele lor, Daria și Valeria. Pun un strop de Last Canto pe claviculă și-mi amintesc de copiii mei când erau bebeluși, de toată istoria tandră a maternității mele, mă simt din nou mămică tânără, abia întâlnită cu miracolul unei iubiri fără seamăn pe lume. Și tot de atunci aștept cu drag să particip, undeva în lume sau poate chiar aici, la Elysée, la workshopurile pentru copii ale Ludmilei, în care cei mici învață alături de părinți cum se creează un parfum, cum se combină parfumurile naturii, cum miroase dragostea.

 

 

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Comentarii

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.