fbpx

Ai o firmă? Află ce poți face pentru a fi mai prietenos cu mediul!

de

Atunci când îți deschizi o firmă, trebuie să fii conștient că vei avea o amprentă mai mare de carbon comparat cu o familie obișnuită. Nu doar toate resursele necesare pentru funcționarea afacerii, ci și angajații contribuie, deseori inconștient, la poluarea mediului înconjurător.

 

Ca patron, este responsabilitatea ta să găsești moduri prin care afacerea ta să nu dăuneze naturii. Acestea pot fi simple, precum instalarea unor coșuri de colectare separată a deșeurilor, și mai complexe, spre exemplu, organizarea unor seminarii de educare în privința salvării mediului înconjurător.

 

Iată câteva lucruri pe care trebuie să le pui în practică în firma ta:

 

1. Renunță la hârtie

 

Odată cu evoluția tehnologiei, a dispărut și nevoia de a folosi hârtie pentru fiecare proces al firmei. Nu se mai trimit scrisori, ci mailuri, nu se mai trimit documente importante prin fax și nu se mai stochează informații prețioase pe hârtie, ci în cloud.

 

Sigur, există cazuri când este necesară utilizarea hârtiei, precum pentru semnarea unui contract de angajare, dar, în rest, trebuie să faci tot posibilul să o eviți. Mai mult, dacă profiți la maxim de tehnologie, vei descoperi că poți economisi atât timp, cât și bani.

 

2. Reciclează

 

Reciclarea este unul din cele mai importante moduri prin care poți ajuta mediul. Iar dacă apelezi la o firmă pricepută pentru colectarea deșeurilor, totul devine mult mai simplu pentru tine și angajații tăi.

 

Tot ce ai de făcut este precolectarea deșeurilor. Aceasta constă în utilizarea mai multor recipiente, marcate într-un mod evident, în care gunoaiele vor fi depozitate pe categorii – sticlă, metal, plastic, hârtie. Apoi, firma respectivă va prelua deșeurile și se va ocupa de reciclarea acestora.

 

3. Economisește energie

 

Când ești la tine acasă, ai mereu grijă să nu rămână o lumină deschisă sau un dispozitiv pornit, dar într-o firmă se poate face mult mai ușor risipă de energie. Nu știi cum uită cineva calculatorul deschis sau chiar lumina din birou.

 

Pentru a economi energia poți instala lumini LED (care consumă mai puțin) cu senzor în locurile de trecere precum holuri și băi. Acestea se vor aprinde doar când cineva are nevoie și, în rest, nu vor consuma curent. În plus, poți alege o persoană responsabilă să verifice la sfârșitul zilei dacă toate dispozitivele sunt închise.

 

4. Oferă apă filtrată

 

Apa este una din nevoile esențiale. O persoană ar trebui să bea aproximativ doi litri din acest lichid pe zi. Dacă acasă oamenii au filtru sau beau direct de la chiuvetă, la birou sunt nevoiți să își cumpere constant sticle de plastic cu apă.

 

Astfel, fără voia lor, aceștia ajung să contribuie zilnic la poluarea cu plastic. Pentru a rezolva această problemă, poți instala un sistem de filtrare a apei. În acest mod, angajații se vor putea bucura de apă potabilă și vor folosi căni sau pahare reutilizabile.

 

5. Oferă angajaților posibilitatea de a lucra de acasă

 

În primul rând, dacă oferi această posibilitate, vei atrage mai multă forță de muncă, deoarece oamenii își doresc posibilitatea să lucreze din propriul cămin atunci când este posibil. Le permite să lucreze dintr-un mediu confortabil și să nu mai piardă timp făcând naveta.

 

În al doilea rând, ajuți și mediul. Spre exemplu, dacă angajații tăi lucrează o zi pe săptămână de acasă, vei reduce energia consumată la birou și implicit, vei economisi bani. Mai mult, vei reduce traficul, chiar dacă este vorba doar despre un număr mic de angajați.

 

Starea mediului în care trăim ar trebui să fie una din preocupările tale, deoarece îți afectează direct sănătatea. Implementează sfaturile de mai sus și contribuie și tu la o lume mai bună!

 

Sursă foto: Shutterstock.com

 

Distribuie:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

 

Categorii:
Advertorial

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.