fbpx

Ai o farmacie? Îți oferim 5 METODE negreșite de a atrage clienții

de

 

Probabil una dintre cele mai iubite, dar și dintre cele mai denaturate meserii de azi, este aceea de farmacist. Spunem asta deoarece, în ultimii ani, odată cu apariția lanțurilor de farmacie, angajații farmaciilor au devenit din ce în ce mai mult simpli vânzători, și tot mai puțin consilieri pentru pacienți. Având în vedere aceasta, oamenii se simt din ce în ce mai stingheriți într-o farmacie și o aleg pe aceea în care simt că primesc atenția cuvenită. De multe ori, dacă reușești să impresionezi un client, acesta va reveni în farmacia ta, și nu singur. Iată în cele ce urmează, câteva metode foarte eficiente de a fideliza clienții farmaciei tale.

 

Metoda 1: Fii atent la competiție

Pe lângă faptul de a fi foarte bun la ceea ce faci, dacă ești deținător de farmacie trebuie să fii foarte atent la competiție. Asta pretinde timp, dar este timp investit în profitul tău viitor. Ce îi face pe clienți să se întoarcă la competiție? Studiază modul în care competitorii tăi folosesc tehnologia. De exemplu, aceștia ar putea avea aparatură care le face interacțiunea cu pacienții mai plăcută și mai rapidă. Folosirea unui cititor de carduri de sănătate, sau faptul că le oferă posibilitatea clienților de a plăti cu cardul, face tot procesul mai rapid, iar clienții care sunt grăbiți apreciază mult aceste mici detalii. Dacă ești la curent cu trucurile folosite de ceilalți, poți să fii mereu cu un pas în fața lor.

Metoda 2: Ascultă pacienții

Pentru a putea servi corect un client este absolut necesar să îi asculți cu atenție pentru a afla de ce au nevoie. Atunci când faci asta, afli exact care sunt produsele sau serviciile de care au nevoie și le poți oferi cea mai bună soluție care îi va mulțumii cu adevărat. Astfel câștigi încrederea clienților, iar aceștia se vor simții îndemnați să revină, chiar dacă farmacia ta este departe de locuința lor.

 

Metoda 3: Creează o relație cu clienții tăi

Aici ar trebui să lucrezi la memoria ta și la competențele de socializare. Atunci când pacienții revin în farmacie întreabă-i dacă tratamentul anterior și-a făcut efectul, cum se mai simt acum, au mai avut probleme. Bineînțeles, vei adapta întrebările la numărul de clienți care stau la coadă, dar dacă acesta nu este prea mare și pacientul pare să fie dispus sa discute, nu este un lucru greșit să manifești interes personal sincer.

 

Metoda 4: Răsplătește clienții

Ca proprietar de farmacie, ar trebui să fii mereu atent la clienții tăi, să arăți că vrei să ai grijă de ei și să le dai un motiv să rămână fideli farmaciei tale. Răsplățile sunt o motivație foarte bună pentru oricine. Atunci când le oferi ceva înapoi clienților tăi, aceștia se simt valoroși și rămân loiali, ceea ce va rezulta într-o afacere înfloritoare pentru tine. Există multe modalități prin care poți să îți răsplătești clienții, de la carduri de reduceri, până la premii sau gratuități.

 

Metoda 5: Nu te agita niciodată în fața clientului

 

Este normal să apară situații tensionate la un moment dat. Nu ai un anumit medicament pe stoc, în farmacie intră un client nepoliticos sau nervos sau un client laudă peste măsură competiția. În toate aceste situații ai putea să îți pierzi cumpătul. Oamenii însă sunt atenți la reacția ta. Dacă îți păstrezi calmul și le răspunzi politicos, ai mari șanse să îi impresionezi și aceștia să aprecieze profesionalismul cu care lucrezi.

 

Sperăm ca aceste câteva idei să te ajute să îți creezi clienți mulțumiți care să revină împreună cu mai mulți. Mult succes!

 

Sursa foto: shutterstock.com, pexels.com

Categorii:
Advertorial

Lasă un comentariu:

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.