Dove crede ca fiecare femeie are dreptul la frumusete si fericire. In acord cu misiunea brandului de a redefini feminitatea si de a da valoare frumusetii naturale, in pofida stereotipurilor de perfectiune, Dove a readus problematica frumusetii in atentia femeilor din Romania. Dezbaterea despre frumusetea autentica a avut loc pe data de 6 martie si i-a avut ca protagonisti pe Oana Cuzino – prim-ambasador Dove, Alfred Dumitrescu, psiholog si psihoterapeut, si actrita Oana Pellea. Alaturi de cei mai importanti editori de beauty si lifestyle, acestia au initiat dialogul despre frumusetea adevarata, incurajand astfel femeile din Romania sa iti recunoasca si valorifice propria frumusete.
„Dove este diferit, este primul brand care a indraznit sa propuna o noua abordare asupra frumusetii: aceea ca frumusetea adevarata nu tine cont de forma, marime, varsta, culoare. Frumusetea unei femei trebuie apreciata in intregime fiindca vine si din interior, nu este data doar de aspectul fizic”, a declarat Oana Cuzino, prim-ambasador Dove.
Eforturile si initiativele Dove de a redefini perceptia asupra frumusetii se bazeaza pe rezultatele unui studiu* din 2010 desfasurat la nivel global, conform caruia 4% dintre femei s-ar caracteriza ca fiind frumoase. In Romania, procentul femeilor care se considera frumoase este si mai mic, de doar 3%. Aceasta cifra este reconfirmata si in 2013, in urma unui sondaj organizat pe pagina Dove de Facebook la inceputul lunii martie, la care au raspuns 2,654 de persoane.
Potrivit cercetarii din 2010, 78% dintre romance se declara cel mai aprig critic al felului in care arata, clasandu-se pe locul intai in topul global. Presiunea cea mai mare pentru a fi frumoasa vine din interior, au afirmat mai mult de jumatate dintre romancele intervievate.
„Dove crede ca frumusetea trebuie sa fie o sursa de incredere, nu de anxietate. Evenimentul de astazi este un alt pas important pe care Dove il face pentru a incuraja femeile sa priveasca frumusetea diferit, in afara tiparelor de perfectiune. Cunoasterea de sine este esentiala in acest proces. Prin constientizarea si acceptarea propriei fizionomii si armonizarea cu propriile valori, femeile vor putea sa recastige increderea in sine. Astfel vor fi pregatite sa isi accepte si valorifice frumusetea naturala.” a adaugat Dan Oprescu, Brand Building Director Unilever South Central Europe.
# # #
• Studiul ”The Real Truth about Beauty: Revisited” din 2010 a fost realizat pe un esantion de 6.400 femei cu varsta cuprinsa intre 18 si 64 ani.
• Studiul s-a desfasurat in 20 de tari printre care: Statele Unite ale Americii, Canada, Olanda, Portugalia, Marea Britanie, Franta, Italia, Brazilia, Argentina, Japonia, Germania, Mexic, India, Rusia, Arabia Saudita, Turcia, China, Romania, Polonia si Spania.
• Interviuri calitative realizate prin intermediul convorbirilor telefonice au fost realizate in Brazilia, Polonia, Romania, Rusia, Turcia si in Statele Unite ale Americii. In plus, in Arabia Saudita au fost organizate interviuri fata-in-fata. In celelalte 13 tari care fac parte din campanie, interviurile au avut loc online.
• Studiul explica masura in care femeile isi percep si experimenteaza propria lor frumusete si a fost conceput pentru a constata daca relatia femeii cu frumusetea s-a schimbat in ultimii 6 ani, pentru a identifica diferitele tipuri de presiuni asupra frumusetii pe care le experimenteaza si pentru a determina cei mai importanti factori. Scriitorul si psihoterapeutul Susie Orbach a fost colaboratoare in anul 2010 pentru realizarea studiului. Studiul global a evidentiat 3 subiecte – cheie: existenta unei conexiuni intre frumusete si fericire, femeile sunt cei mai aprigi critici atunci cand vine vorba defectele lor si nu isi maximizeaza propriul potential de frumusete.
Conexiunea dintre frumusete si fericire
• Inca din 2004, la nivel global, numarul de femei care se descriu ca fiind frumoase a crescut de la 2% la 4%.
• In schimb, satifactia generala in ceea ce priveste stilul de viata si bunastarea a decazut cu 10%, de la 80% la 70%.
Femeile sunt cei aprigi critici
• La nivel global, 54% dintre femei se considera a fi cei mai aprigi critici cand vine vorba de propria persoana
• Majoritatea femeilor se simt constranse pentru a fi frumoase (59%)
• 80% dintre femei sunt de acord cu faptul ca fiecare femeie are ceva care o face frumoasa, dar nu isi accepta propria frumusete.
Femeile nu isi maximizeaza potentialul de frumusete
• 72% dintre femei cred ca cele mai frumoase femei sunt cele care se bucura din plin de ceea ce au
• 74% dintre femei doresc sa isi creeze propria definitie a frumusetii
• Aproape jumatate dintre femei sunt de acord cu faptul ca au potential pentru a arata mai bine, dar nu profita de aceasta oportunitate.
• Peste 50% dintre femei acorda timp cu placere propriului ritual de ingrijire
• 63% se simt cel mai bine atunci cand au grija de aspectul lor
• 61% dintre femei cauta solutii simple care le fac sa se simta mai frumoase
• La nivel global, aproape jumatate dintre femei sunt de acord cu faptul ca pot obtine ceea ce e mai bun atunci cand folosesc produsele de ingrijire potrivite tipului lor de piele (45%)