Daca ai sta cateva minute legat la ochi, auzind conversatii legate de felul in care pregatesti cafeaua, apoi copilul pentru plecarea la scoala si, eventual, si zgomotul usor al sarutului de La revedere, ti-ai aminti ca diminetile tale – la fel ca serile linistite – seamana leit cu cele ale restului lumii. Dormitorul sau bucataria sunt refugiile catorva ore de tihna pe care le petrecem cu totii aproape la fel, acasa, pentru ca la toti coordonatele confortului sunt aceleasi. Iar Ikea stie sa le defineasca perfect.
IKEA Romania a lansat noul Catalog IKEA 2015 intr-o intalnire fermecatoare cu jurnaisti si colaboratori, in care exercitiul recunoasterii sunetului firesc al unor minute de rasfat de ACASA, cu ochii inchisi, a facut deliciul auditoriului.
„In fiecare an incercam sa aducem in prim-plan teme care sa vorbeasca despre ceea ce conteaza cel mai mult acasa. Rolul Catalogului IKEA este sa inspire si credem ca si anul acesta reusim sa le aducem celor mai multi oameni solutii pentru a se simti cat mai confortabil in propria locuinta. Nu am ales intamplator aceste doua camere ale casei. Dormitorul si baia sunt spatii personale, in care ne pregatim pentru fiecare zi. Locurile in care ne ascundem de agitatia de afara, in care ne relaxam si in care avem grija de noi si de cei dragi: locurile unde putem fi noi insine. Unde incep zilele bune si noptile linistite”, a declarat Mihaela Muresan, Marketing Manager IKEA Romania.
Tot de la Mihaela Muresan am aflat ca cele 905.000 de exemplare ale noului catalog vor fi distribuite in locuintele din Bucuresti, Pitesti, Ploiesti si imprejurimi, intre 18 august si 7 septembrie.
Catalogul IKEA 2015 aduce 328 de pagini de inspiratie. Tema de anul acesta, „Aici incep zilele bune si noptile linistite”, le propune romanilor sa redescopere acele zone din casa in care isi regasesc confortul si isi reincarca bateriile in fiecare zi: dormitorul si baia.
Inspiratie si solutii pentru zile bune si nopti linistite
Coperta prezinta imaginea unui dormitor, privit de-a lungul unei zile, de la rasarit la apus, iar pe fundal un peisaj citadin care s-ar putea regasi oriunde in lume.
Interiorul Catalogului include solutii pentru a face viata de zi cu zi mai buna, inspirate chiar de nevoile oamenilor. Anul acesta s-au conturat trei tendinte importante, in jurul carora a fost conceput Catalogul:
• Personalizarea spatiului – Din ce in ce mai multi oameni isi doresc sa locuiasca in case care sa le reflecte personalitatea si sa raspunda cat mai bine propriilor nevoi. De aceea, noul Catalog cuprinde idei neasteptate de personalizare, care pot fi adaptate cu usurinta in fiecare casa – de exemplu, un suport de ghivece se poate deghiza imediat intr-un organizator de bijuterii (pag.22), iar o masa se poate extinde si pe balcon pentru a primi toti musafirii (pag. 126-127).
• Solutii inteligente pentru folosirea spatiului – Foarte multi oameni locuiesc in case mici, alaturi de mai multi membri ai familiei. Atunci cand spatiul nu poate fi extins, trebuie adaptat astfel incat sa functioneze mai bine. Catalogul IKEA 2015 prezinta mai multe variante de utilizare pentru piese de mobilier multifunctionale, ce raspund mai multor nevoi. Un dulap cu oglinda (pag.42) plasat in baie deasupra chiuvetei va salva intotdeauna spatiu!
• Redefinirea casei – Viata si componenta familiilor se schimba cu timpul, iar casele oamenilor urmaresc in mod firesc aceste schimbari. O draperie poate separa dormitorul parintilor pentru a crea un spatiu de joaca atunci cand apar noi membri in familie (pag.18), iar o masa de infasat poate deveni peste ani micul birou al unui tanar explorator (pag. 59).
Sustenabilitate
In plus, din ce in ce mai multi oameni isi doresc un stil de viata sustenabil. Noul Catalog IKEA arata cum acest lucru poate fi obtinut din mici schimbari in viata de zi cu zi. Dormitorul, de exemplu, este spatiul in care textilele joaca un rol esential, iar o alegere sustenabila este utilizarea bumbacului cultivat in mod responsabil (pana la sfarsitul anului 2015, tot bumbacul folosit pentru crearea produselor IKEA va proveni din surse mai sustenabile). In plus, gama IKEA include produse din lemn care genereaza mai putine deseuri, covoare fabricate din textile refolosite si becuri LED, care ajuta la economisirea energiei. In baie, bateriile IKEA cu aerator reduc consumul de apa, iar cosurile pentru sortarea deseurilor pastreaza spatiul ordonat si ajuta la reciclarea materialelor.
Tot la capitolul Sustenabilitate, anul acesta marcheaza o realizare importanta – Catalogul IKEA a devenit publicatia cu cel mai mare tiraj tiparit pe hartie 100% certificata de Asociatia pentru Certificare Forestiera (Forest Stewardship Council- FSC). Standardul FSC atesta ca hartia provine din lemn din paduri administrate corespunzator, din surse controlate si din materiale reciclate. Astfel, tot procesul de productie a Catalogului IKEA, din padure pana la tipar, este atestat FSC.
Aplicatia IKEA Catalogue
Catalogul IKEA 2015 vine, pentru al treilea an consecutiv, cu o extensie digitala imbunatatita, prin care utilizatorii au acces la noutati pe tot parcursul anului, imagini 3D, precum si la povesti despre produsele si designerii IKEA.
• Peste 60 de pagini au continut extins pentru aplicatia IKEA Catalogue
• Continutul video joaca un rol esential anul acesta. Au fost create 24 de clipuri care prezinta sfaturi legate de asamblarea produselor, idei de amenajari interioare, solutii si informatii despre produsele si materialele folosite.
• Prin optiunea de Realitate Augmentata, utilizatorii pot vedea produsul dorit chiar la ei acasa. Anul acesta, optiunea include 300 de produse.
• Optiunea Slideshow le permite utilizatorilor sa testeze mai multe solutii pentru camerele prezentate in paginile din catalog, inlocuind produsele din pagina cu altele din aceeasi categorie.
Preturi mai mici
Preturile mentionate in Catalogul IKEA 2015 includ TVA, sunt maxime si sunt valabile 1 an de zile, de la 1 septembrie 2014 pana la 25 august 2015.
„Si anul acesta, ca si in cei precedenti, continuam eforturile de scadere a preturilor produselor noastre. Acolo unde reusim sa reducem costurile, transferam aceste economii in preturi mai mici pentru clienti. Pentru anul de catalog 2015, avem 217 produse ale caror preturi au scazut in medie cu 18% si care sunt marcate cu simbolul „Pret mai mic”. Multe dintre acestea sunt pentru dormitor si baie. Cateva exemple sunt dulapurile din familia PAX sau produsele pentru baie din familia LILLÅNGEN. Dorinta noastra este sa oferim produse functionale, cu design la calitate si la preturi cat mai accesibile, astfel incat cei mai multi oameni sa gaseasca in Magazinul IKEA solutiile de amenajare potrivite pentru ei”, a subliniat Cornel Oprisan, Retail Manager IKEA Romania.
Serviciul de comenzi online
In intampinarea noului Catalog, IKEA Romania a lansat serviciul de comenzi online cu livrare la domiciliu in toata tara.
„Aproximativ 70% dintre produsele noastre se pot comanda online din 15 iulie. Prin acest serviciu ne dorim sa aducem gama de produse IKEA mai aproape de consumatori, in special de cei care stau mai departe sau care nu au timp sa ne faca o vizita in magazin.” declara Mihaela Muresan, Marketing Manager IKEA Romania.
Pretul achitat este alcatuit din pretul la raft al produselor, la care se adauga 49 de lei – pretul de colectare pe comanda, indiferent de numarul produselor, si pretul de transport de 1leu/kg.
Catalogul IKEA 2015 va fi disponibil si in format digital pe website-ul www.IKEA.ro, incepand cu 13 august. Harta interactiva a distributiei catalogului va fi disponibila si anul acesta pe site. La nivel mondial, Catalogul IKEA 2015 a fost tiparit in 217 milioane de exemplare, distribuite in 46 de ?ari si 32 de limbi.